موسوی: آلمان در حالی ایران را متهم می کند که چشمانش را به روی مداخلات غیرقانونی آمریکا بسته است

به گزارش سفر به آنتالیا، سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به بیانیه وزارت خارجه آلمان مطرح نمود: آلمان در حالی با خطا و دروغ ⁧ ایران ⁩را به بی ثبات کردن منطقه متهم می کند که چشمان خود را به روی مداخلات غیرقانونی ⁧آمریکا⁩ بسته است.

موسوی: آلمان در حالی ایران را متهم می کند که چشمانش را به روی مداخلات غیرقانونی آمریکا بسته است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) در صفحه توئیترش در واکنش به بیانیه وزارت خارجه آلمان نوشت: آلمان⁩ در حالی با خطا و دروغ ⁧ ایران ⁩ را به بی ثبات کردن منطقه متهم می کند که چشمان خود را در مقابل مداخلات غیرقانونی ⁧آمریکا⁩ به عنوان مهمترین عامل بی ثباتی غرب آسیا بسته است.

وی افزود: تداوم اینگونه مواضع، ادعای تلاش برلین برای ایفای نقش موثر در راستا صلح و ثبات را مورد تردید جدی قرار می دهد.

به گزارش فارس، وزارت خارجه آلمان روز دوشنبه در بیانیه ای که ساعاتی بعد از حمله آمریکا به مواضع نیروهای مسلح عراق منتشر شده، ایران را به بی ثبات سازی منطقه متهم کرد.

در این بیانیه آمده است: حمله به نیروهای ائتلاف در عراق را که به کشته شدن یک شهروند ایالات متحده و مجروحیت چند نظامی آمریکایی و عراقی منجر شد، محکوم می کنیم. همبستگی و همدردی خود با شرکایمان در ائتلاف را ابراز می کنیم. حملات فزاینده شبه نظامیان غیر دولتی، تهدیدی برای ثبات عراق است. ایران باید به سیاست بی ثبات سازی منطقه خاتمه دهد.

جنگنده های ارتش آمریکا یکشنبه شب چند مقر گردان های حزب الله در سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند. وزارت دفاع آمریکا نیز با صدور بیانیه ای این حمله را تأیید کرد. بر اثر این تجاوز نظامی 28 نفر شهید و 51 نفر دیگر مجروح شدند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 681

به "موسوی: آلمان در حالی ایران را متهم می کند که چشمانش را به روی مداخلات غیرقانونی آمریکا بسته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی: آلمان در حالی ایران را متهم می کند که چشمانش را به روی مداخلات غیرقانونی آمریکا بسته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید