موافقت وزیر دادگستری فرانسه با اعطای پناهندگی به ادوارد اسنودن

به گزارش سفر به آنتالیا، وزیر دادگستری فرانسه موافقت خود را با اعطای پناهندگی سیاسی به ادوارد اسنودن، سرشناس ترین افشاگر اطلاعاتی بیان کرد، با این حال به نظر می آید دولت این کشور خود را از مسئله کنار کشیده تا از بروز اختلافات با آمریکا جلوگیری به عمل آید.

موافقت وزیر دادگستری فرانسه با اعطای پناهندگی به ادوارد اسنودن

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت آمریکا خواهان کشاندن ادوارد اسنودن، افشاگر سرشناس آمریکایی به پای محاکمه به اتهام جاسوسی است. اسنودن پس از افشای اسنادی محرمانه از کوشش های دولت آمریکا برای جاسوسی گسترده در سراسر دنیا، شش سال گذشته را در تبعید خودخواسته در روسیه به سر برده است.

نیکول بلوبه، وزیر دادگستری فرانسه طی یک برنامه رادیویی در پاسخ به سوالی درخصوص اعطای پناهندگی به این افشاگر گفت: بله، خوب است. از این موضوع حمایت می کنم.

او طی سخنانش به قانون اساسی فرانسه اشاره نموده که در آن، کسانی که به جهت اقدام در راستای حمایت از آزادی مورد آزار و اذیت قرار دارند، می توانند از وضعیت پناهندگی بهره مند شوند.

این وزیر کابینه اضافه نمود: معتقدم که باید به اصول محکم خود در امور مهاجرت پایبند باشیم؛ ما باید پذیرای پناهجویان باشیم.

طبق گزارش رادیوی آر تی اِل، دولت فرانسه تصریح نموده که این اظهارات، نظر شخصی او بوده و موضع رسمی تلقی نمی گردد.

درخواست از ماکرون

اسنودن طی مصاحبه با یک رسانه فرانسوی اظهار نموده بود که در زمان ریاست جمهوری اولاند در سال 2013، درخواست پناهندگی از این کشور نموده بود. اسنودن حرفی در خصوص اینکه چرا پیروز به اخذ پناهندگی نشد، نزده اما ابراز امیدواری نموده که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری کنونی فرانسه، این امتیاز را به او اعطا کند.

این مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا گفته است: ناراحت کننده ترین بخش داستان این است که تنها جایی که به یک افشاگر آمریکایی فرصت می دهد حرفش را بزند، اروپا نیست و اینجا [روسیه] است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 374

به "موافقت وزیر دادگستری فرانسه با اعطای پناهندگی به ادوارد اسنودن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت وزیر دادگستری فرانسه با اعطای پناهندگی به ادوارد اسنودن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید