معزی: سوالات مناظره، تحریم و کرونا را نادیده گرفته بود

به گزارش سفر به آنتالیا، تهران (پانا) - معاون اطلاع رسانی و ارتباطات دفتر رییس جمهوری نوشت نمودارها همواره راست نمی گویند، نمودار هم می تواند نمایش اطلاعات جعلی برای انحراف افکار عمومی و سانسور حقیقت باشد چیزی مثل سووالات مناظره که تحریم و کرونا را نادیده گرفته بود تا روایتی جعلی از دلایل وضع موجود بسازد.

معزی: سوالات مناظره، تحریم و کرونا را نادیده گرفته بود

علیرضا معزی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: نمودارها همواره راست نمی گویند، نمودار هم می تواند نمایش اطلاعات جعلی برای انحراف افکار عمومی و سانسور حقیقت باشد چیزی مثل سووالات مناظره که تحریم و کرونا را نادیده گرفته بود تا روایتی جعلی از دلایل وضع موجود بسازد. به بازخوانی یک نمونه از این اتفاق توجه کنید.

معزی اضافه کرد: کانال تلگرامی خبرگزاری فارس در روز 13 خرداد نموداری را منتشر کرد از فرایند سرمایه گذاری خارجی در ایران و بر آن تیتر زد بی رغبتی سرمایه گذاران خارجی در دوره روحانی و از بی تاثیر بودن برجام در جذب سرمایه ها گفت به بلد بودن زبان دنیا هم کنایه زد.

وی تاکید نمود: نموداری در بازه زمانی 20 ساله و بدون ذکر منبع برای داده ها که با انتظار مخاطب برای رشد سرمایه گذاری پس از اجرایی شدن برجام اصلا همخوانی نداشت. نمودار مشکوک به دستکاری بود.

معاون اطلاع رسانی و ارتباطات دفتر رییس جمهوری توضیح داد: مرجع رسمی اعلام آمار سرمایه گذاری خارجی در کشور، سازمان سرمایه گذاری و یاری های مالی و فنی ایران است و این آمار رسمی این سازمان است:

معزی اظهار کرد: در این نمودار با اجرایی شدن برجام از دی ماه 1394 فرایند صعودی سرمایه گذاری خارجی با شیب تند مشاهده می گردد آن چنانکه که در سال 96 و قبل از خروج ترامپ از برجام، بالاترین میزان سرمایه گذاری خارجی ثبت می گردد بیش از 6 برابر رقمی که خبرگزاری فارس در نمودار دستکاری شده قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: تاثیر خروج ترامپ از برجام در اردیبهشت 97 در فرایند نزولی نمودار پس از سال 96 کاملا مشهود است. در نمودار جعلی نه از صعود 94 تا 96 خبری است و نه از نزول 96 تا 98 چراکه باید تاثیر مالی بود و نبود برجام در ذهن مخاطب سانسور گردد.

وی توضیح داد: این یک اصل پذیرفته شده است که کاهش تنش، مذاکره و ایجاد ثبات در روابط با دنیا، بسترساز جذب سرمایه خارجی است اما به شکلی حیرت آور، منتشرنمایندگان نمودارهای جعلی بر رد این گزاره اصرار می نمایند و به شهفرایندان می گویند که اتفاقا دیپلماسی، صلح و توافق به کاهش سرمایه گذاری می انجامد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1717

به "معزی: سوالات مناظره، تحریم و کرونا را نادیده گرفته بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معزی: سوالات مناظره، تحریم و کرونا را نادیده گرفته بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید