مسکو تحریم های گسترده ای علیه اوکراین وضع کرد

به گزارش سفر به آنتالیا، روسیه در واکنش به اقدامات غیردوستانه اوکراین در هدف دریافت مقامات و کسب وکار های روس، 322 اوکراینی را تحریم کرد.

مسکو تحریم های گسترده ای علیه اوکراین وضع کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از گاردین، روسیه فهرستی از مقامات ارشد اوکراینی، شخصیت های فرهنگی و تاجرانی که تحریم نموده را منتشر کرد. یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق اوکراین و یکی از پیشتازان انتخابات ریاست جمهوری 2019 این کشور هم در میان تحریم شدگان هستند.

اوکراین اوایل امسال مقامات و کسب و کار های روسیه را هدف قرار داد و مسکو در واکنش به این اقدام افراد و شرکت های مذکور را تحریم کرد. ریشه این تنش ها به الحاق کریمه به روسیه در سال 2014 برمی گردد. دیمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه روز پنجشنبه فهرستی از نام 322 نفر (از جمله فرزند پترو پروشنکو، رئیس جمهور اوکراین) و 68 شرکت را که از تجارت با روسیه منع شده اند را گفت.

مسکو همچنین مقامات امنیتی ارشد اوکراین را تحریم کرد. با اینکه پترو پروشنکو تحریم نشده است، افراد نزدیک به او تحریم شده اند. دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز پنجشنبه گفت پروشنکو تحریم نشده است، زیرا براساس سنت ها کشور ها سران دیگر کشور ها را تحریم نمی نمایند.

اغلب سران اوکراین روابط مالی با روسیه را قطع نموده اند و تحریم های مذکور با این هدف اعمال می گردد که اگر هر کدام از آن ها دارایی هایی در روسیه دارند تحت فشار قرار بگیرند. با اینکه روابط اوکراین و روسیه از سال 2014 فروپاشید این دو کشور مهم ترین شرکای تجاری یکدیگر مانده اند. تحریم های اخیر صادرات فلزات، ماکیان و نوعی روغن آفتابگردان اوکراین را هدف گرفته اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 79

به "مسکو تحریم های گسترده ای علیه اوکراین وضع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو تحریم های گسترده ای علیه اوکراین وضع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید