مرمت سر در بازار قیصریه در شورای فنی میراث فرهنگی اصفهان در حال آنالیز است

به گزارش سفر به آنتالیا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: بازسازی سر در بازار قیصریه نیازمند آنالیز کارشناسان میراث فرهنگی است و این موضوع در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی اصفهان واقع شده است.

مرمت سر در بازار قیصریه در شورای فنی میراث فرهنگی اصفهان در حال آنالیز است

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

فریدون اللهیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در اصفهان با اشاره به صندلی ویژه بناهای تاریخی در اصفهان گفت: بناهای تاریخی اصفهان همواره از حساسیت خاصی برخوردار هستند چراکه سبب جذب گردشگران و زیبایی سیمای شهر است.

وی با اشاره به بنای تاریخی سر در قیصریه افزود: سر در بازار قیصریه از جمله بناهای مهم و تاریخی اصفهان به شمار می رود که در صورت احتیاج از فرایند مرمت و بازسازی برخوردار می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان توضیح داد: مرمت و بازسازی سر در بازار قیصریه در شورای فنی در حال آنالیز است چراکه این موضوع از حساسیت ویژه ای در تصمیم گیری برخوردار است اما بازسازی سر در قیصریه در دستور کار میراث اصفهان واقع شده است.

وی با بیان اینکه این بنای تاریخی از حساسیت خاصی برخوردار است، اظهار داشت: در حال حاضر مسئله ای از نظر اعتبارات وجود ندارد اما حساسیت موجود به دلیل تزئینات بنای تاریخی سر در قیصریه است.

اللهیاری مرمت و بازسازی سر در قیصریه را احتیاجمند نتیجه نهایی کارشناسان مربوطه دانست و گفت: کارشناسان و متخصصان مربوطه در این زمینه در حال آنالیز هستند و در صورت رسیدن به نتیجه نهایی اقدامات لازم صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه مرمت نباید منجر به آسیب به بنا گردد، افزود: بعضی از کارشناسان میراث فرهنگی معتقد به مرمت و بازسازی بنای سر در بازار قیصریه اصفهان هستند اما بعضی دیگر با ارائه دلایلی از جمله اینکه مرمت این بنا به اصالت آن آسیب می رساند، معتقد هستند که این بنا باید در همین وضع کنونی قرار داشته باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 808

به "مرمت سر در بازار قیصریه در شورای فنی میراث فرهنگی اصفهان در حال آنالیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت سر در بازار قیصریه در شورای فنی میراث فرهنگی اصفهان در حال آنالیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید