لیگ برتر والیبال بانوان، برطرف تکلیف 17 ساله

به گزارش سفر به آنتالیا، هفدهمین دوره لیگ برتر والیبال بانوان، برطرف تکلیفی که بود و انجام شد.

لیگ برتر والیبال بانوان، برطرف تکلیف 17 ساله

به گزارش خبرنگاران، 18 بهمن ماه سال گذشته صدیقه کعبی زاده به عنوان نایب رئیس فدراسیون والیبال با کلی برنامه مدون و پربار و با هدف توسعه والیبال بانوان کار خود را آغاز کرد. کعبی زاده از همان ابتدا اصرار داشت که برای رونق والیبال بانوان آمده است و یکی از اهدافش تقویت لیگ بود:ملی پوشان خوبی در اختیار داریم و تمام تلاشم را خواهم کرد تا دغدغه های آن ها را کاهش دهم. با سازمان لیگ و ضیایی پیگیر هستیم و می خواهیم با مدیرعامل های باشگاه ها نامه نگاری کنیم تا بدانیم سال آینده قرار است چند تیم در لیگ برتر حضور داشته باشند که تا خرداد ماه سال آینده تکلیف بازیکنان معین گردد.

وی گفت: بازیکنان خوبی در رده های سنی مختلف داریم که باید برای آن ها لیگ پویا و با کیفیت داشته باشیم و شرایط برابری را برای آن ها فراهم کنیم که بازیکن حق انتخاب داشته باشد و به اجبار در یک تیم بازی نکند. بازیکنی که برای تیم ملی زحمت می کشد باید جایگاهش در لیگ حفظ گردد.گفته های کعبی زاده دل اهالی والیبال بانوان را قرص کرد که لیگی با کیفیت و پر بار را در سال 97 شاهد خواهند بود. اگرچه او تا خاتمه لیگ در سمتی که داشت باقی نماند.

اما براساس برنامه هایش لیگ 97 برگزار گردید. لیگی بدون کیفیت، بدون هیجان و بدور از پویایی. ما به شعار عادت داریم. شعارهایی که زندگی ما را بلعیده اند. وعده های سال گذشته نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال نیز تنها شعاری بود که شنیده شد اما اجرا نشد.

برخلاف ذهنیت خیالی ترسیم شده لیگ برتر والیبال بانوان در سال 97 به لحاظ کمی نیز با افت روبرو بود. این در حالی است که 17 دوره از برگزاری لیگ برتر می گذرد و در شرایطی که لیگ به بلوغ نزدیک است اما همچنان در خامی به سر می برد.

لیگی که ابتدا با 8 تیم قرعه کشی شد اما در ادامه به 6 تیم تقلیل پیدا کرد. اسپانسرها نیز در این شرایط خیلی محکم پای تعهداتشان باقی نماندند، نمونه آن عدم اجرای تعهدات اقتصادی اسپانسر تیم مبنا تجارت کاسپین بود. تیمی که نامش تغییر کرد و با حمایت فدراسیون در لیگ باقی ماند تا بیش از این کمیت لیگ زیر سوال نرود.

در کنار این بی نظمی ها باید به شرایط فنی تیم های حاضر در لیگ نیز اشاره داشت. تیم هایی که در مصاف با دو تیم پیکان و ذوب آهن اختلاف سطح فنی فاحش خود را عیان می کردند. به طور قطع تنها بازی هیجان انگیز لیگ تقابل دو تیم پیکان و ذوب آهن بود که اکثر ملی پوشان را در اختیار داشتند.

با این اوصاف لیگ برتر والیبال بانوان برگزار گردید. لیگی که می توان صفت کم فروغ را کنارش قرار داد و تنها برطرف تکلیفی دانست که برحسب عادت چند سال گذشته صرفا برگزار گردید تا در کارنامه فدراسیون برگزاری لیگ تیک بخورد. این در حالی است که از دل لیگ والیبال بانوان بازیکنان ملی پوشی برخواستند که امروز به عنوان لژیونر در لیگ های ترکیه در حال بازی هستند. با این وجود به نظر نمی رسد از این لیگ پدیده ای خلق شده باشد. لیگی که باید پشتوانه تیم ملی باشد اما فاکتورهای لازم برای یک لیگ حرفه ای و جذاب را در خود ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 139

به "لیگ برتر والیبال بانوان، برطرف تکلیف 17 ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ برتر والیبال بانوان، برطرف تکلیف 17 ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید