لاوروف: تحریم های آمریکا مردم را نشانه گرفته است، آمریکا قصد خروج از معاهده دیگری را دارد

به گزارش سفر به آنتالیا، ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه روسیه بیان کرد که تحریم های آمریکا به صورت مستقیم به رفاه و حقوق مالی و اجتماعی مردم عادی ضربه می زند.

لاوروف: تحریم های آمریکا مردم را نشانه گرفته است، آمریکا قصد خروج از معاهده دیگری را دارد

سرگئی لاوروف در مقاله ای در نشریه روسیه در سیاست جهانی نوشته است: کشورهای غربی همزمان با دفاع از ارزش های لیبرال به سیاست تحریم، روی آورده اند.

وی اعلام نمود: ما در خصوص لیبرالیسم که کشورهای غربی خود را مدافع آن قلمداد می نمایند و آن را در مرکز توجه قرار می دهند، سوال هایی داریم.

لاوروف اضافه نمود: این سوال مطرح می گردد که این ادعا چگونه با سیاست تحریم و خفه کردن اقتصادی و تهدیدهای آشکار نظامی در خصوص شماری از کشورهای مستقل ازجمله ایران، کوبا، ونزوئلا و سوریه همخوانی دارد چرا که تحریم ها به صورت مستقیم به رفاه و حقوق اقتصادی و اجتماعی مردم عادی این کشورها ضربه می زند.

آمریکا به دنبال ایجاد اختلاف میان روسیه و چین است

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه مقاله خود نوشته است: آمریکا به دنبال ایجاد اختلاف و مشاجره میان روسیه و چین است و در عین حال برای بازدارندگی این دو کشور کوشش می نماید.

وی اضافه نمود: ایجاد مانع در عرصه اقتصادی، تحریم، سوء استفاده از موقعیت دلار به عنوان وسیله اصلی پرداخت های اقتصادی و تامین فزونی اقتصادی از راههای غیراصولی به شیوه معمول آمریکا علیه دیگر کشورها در عرصه جهانی تبدیل شده چرا که این کشورها با اصول تحمیلی واشنگتن بازی نمی نمایند و جرات می نمایند با کشورهای مخالف واشنگتن همکاری نمایند.

وی با طرح این سوال که در نتیجه چه وضعیتی داریم؟ اضافه نمود: شاهد تزلزل زیربنای حقوقی قوانین بین المللی، تشدید بی ثباتی و عدم پایداری اوضاع جهانی و افزایش بی اعتمادی بین کشورها هستیم.

لاوروف اضافه نمود: در عرصه امنیتی، مرز بین شیوه های متکی بر خشونت و غیرخشونت برای دستیابی به اهداف سیاست خارجی از بین رفته و مناسبات بین المللی وضعیت نظامی یافته و نقش سلاح اتمی در اسناد دکترین آمریکا هم افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در اقتصاد جهانی شاهد اقدامات خودسرانه غیراصولی و تشدید مبارزه برای کنترل بازارها، منابع انرژی و مسیرهای انتقال نفت و گاز، جنگ های تجاری و تزلزل سیستم های بازرگانی چندجانبه هستیم.

آمریکا قصد خروج از معاهده دیگری را دارد

لاوروف در بخشی دیگر از یادداشتش بیان کرد آمریکا می خواهد بطور نهایی از پیمان منع جامع آزمایش هسته ای، پیمانی که کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل را از هرگونه انفجار هسته ای در هر مکانی تحت قلمرو یا کنترل کشور عضو منع می نماید، خارج گردد.

وی ضمن بیان این مطلب نوشت نشانه های شروع کمپین رسانه ای در آمریکا برای مهیا کردن شرایط برای این کار را مشلاهده می نماید.

وزیر خارجه روسیه در این مقاله تحت عنوان جهان برسر دو راهی و سیستم روابط بین الملل آینده همچنین بیان کرد واشنگتن اجرای طرح های استقرار سلاح در فضای کیهانی را شروع نموده و پیشنهادها درباره متوقف کردن چنین فعالیتی را رد می نماید.

لاوروف اضافه نمود خروج آمریکا از پیمان موشک های ضدبالستیک و سپس پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد، خطر نابودی کل نظام قراردادها در زمینه کنترل تسلیحات موشکی و هسته ای را به وجود می آورد.

او افزود وضع درباره پیمان استارت نو درباره کاهش تسلیحات استراتژیک تهاجمی هم معلوم نیست.

پیمان استارت نو در سال 2010 بین امریکا و روسیه امضا شده و در 5 فوریه سال 2011 اعتبار یافت. طبق این پیمان تعداد موشک های بالستیکی قاره پیمای هرکدام از دو طرف در زیردریایی ها و بمب افکن های سنگین نباید از 700 فروند بیشتر باشد. حداکثر تعداد کلاهک های هسته ای برای هر طرف 1550 معین شده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 388

به "لاوروف: تحریم های آمریکا مردم را نشانه گرفته است، آمریکا قصد خروج از معاهده دیگری را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: تحریم های آمریکا مردم را نشانه گرفته است، آمریکا قصد خروج از معاهده دیگری را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید