قطعی شدن واگذاری کشتی پهلوانی با امضای صورتجلسه 5 نفره ، غیبت حیدری در نشست انتقال

به گزارش سفر به آنتالیا، با تصمیم وزارت ورزش و جوانان و موافقت سرپرست فدراسیون کشتی و در غیاب علیرضا حیدری ، کشتی پهلوانی به فدراسیون زورخانه ای و پهلوانی برگشت.

قطعی شدن واگذاری کشتی پهلوانی با امضای صورتجلسه 5 نفره ، غیبت حیدری در نشست انتقال

در یکی دو ماه اخیر بارها درباره واگذاری کشتی پهلوانی به فدراسیون زورخانه ای بحث های فراوانی صورت گرفته اما هربار با تائید ها و تکذیب هایی از سوی مسولان وزارت ورزش و جوانان و سرپرست فدراسیون کشتی مطرح شد اما حالا اطلاعات جدیدی در این باره منتشر شده که نشان می دهد صورتجلسه ای برای انتقال مدیریت کشتی پهلوانی از فدراسیون کشتی به فدراسیون زورخانه ای به امضا رسیده که نشان می دهد پس از برگزاری جلسه 5 نفره همه کارها صورت گرفته و فقط انتقال نهایی مانده است. ظاهرا در نشست روز 17 دی که با حضور محمدرضا داورزنی، عبدالحمید احمدی، سیدشروین اسبقیان، مجتبی جوهری و حمید بنی تمیم ، صورت جلسه ای به امضای اعضا رسیده که در آن اعلام شده انتقال نهایی مدیریت کشتی پهلوانی از فدراسیون کشتی به زورخانه ای بعد از معین تکلیف ریاست فدراسیون کشتی صورت می گیرد. این صورت جلسه همان چیزی است که جوهری با استناد به آن، می گوید این انتقال صورت گرفته است. در حقیقت این صورتجلسه طوری تنظیم شده که رئیس بعدی فدراسیون هر کسی باشد، این تصمیم برایش اتخاذ شده و صرفا کارهای مربوط به انتقال نهایی به بعد از انتخاب رئیس فدراسیون کشتی موکول شده است. نکته مهم و عجیب این نشست غیبت علیرضا حیدری رئیس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی بود که معین نیست چرا در جریان این نشست قرار نگرفته و چرا درباره این توافق از او نظر خواهی نشده است. ضمن این که سوال مهمی وجود دارد که از این به بعد تکلیف فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی چه می گردد؟ آیا از این به بعد فعالیت های جهانی کشتی پهلوانی زیر نظر فدراسیون بین المللی کذایی ورزش های زورخانه و پهلوانی با مدیریت محسن مهرعلیزاده انجام می گردد و یا این که فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی همچنان مسابقات جهانی این رشته را برگزار می نماید؟

ترخاق: معین است خادم و حیدری چقدر کار کردند

بعد از انتشار اطلاعات این نشست سلطانعلی ترخاق دبیرکل فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی بدون اشاره به انجام این توافق از ورود این رشته به بازی های اروپایی اطلاع داد. ترخاق با تکرار این گفته که فعالیت کشتی پهلوانی با خواست و نظر اتحادیه جهانی به زیر مجموعه کشتی اضافه شد، گفت: فدراسیون زورخانه ای بیش از 15 سال مسئولیت کشتی پهلوانی را داشت و ما 5 سال است که کشتی پهلوانی را زیر نظر خودمان داشته ایم و ببینید در این مدت ما چقدر کار نموده ایم و چقدر خوب است که عملکرد خادم و حیدری مورد آنالیز قرار گیرد. این گروه توانایی بالایی دارد و حیف است حالا که کشتی پهلوانی به اینجا رسیده و شانس المپیکی شدن دارد، در بین دعوای واگذاری، این شانس و موقعیت خوب را از دست بدهد. فرصت زیادی نداریم و کمیته ملی المپیک اگر به بحث المپیکی شدن کشتی پهلوانی فکر می نماید باید هر چه زودتر در این خصوص نامه بزند. ترخاق بدون اشاره به این نکته چرا مسولان فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی در نشست مسولان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون کشتی برای انتقال کشتی پهلوانی حضور نداشتند، گفت: وقتی ما به دنبال المپیکی کردن کشتی پهلوانی هستیم، باید ابتدا این رشته را به المپیک قاره ای اضافه کنیم. کشتی پهلوانی رشته ملی ما است که در صورت پیوستن به المپیک مدال های زیادی برای ما به ارمغان می آورد. برای پیشبرد کار، باید حتما حمایت کمیته ملی المپیک را داشته باشیم به همین دلیل در زمان ریاست رسول خادم نامه ای به کیومرث هاشمی رئیس وقت کمیته ملی المپیک زدیم. در آن موقع با رئیس کمیته المپیک بلاروس مکاتباتی صورت گرفت که کشتی پهلوانی به بازی های اروپایی که حدود 6 ماه دیگر در بلاروس برگزار می گردد، اضافه گردد. بعد از حضور سیدرضا صالحی امیری در کمیته ملی المپیک، پیرو آن نامه قبلی، نامه دیگری به کمیته المپیک زدیم و در این خصوص خواهان حمایت شدیم. این موضوع برای توسعه کشتی پهلوانی خیلی اهمیت دارد. علاوه بر بازی های اروپایی، تقاضا داریم که کشتی پهلوانی به مسابقات کشورهای اسلامی که سال 2021 در ترکیه برگزار می گردد نیز اضافه گردد.

ص5

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 23 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 146

به "قطعی شدن واگذاری کشتی پهلوانی با امضای صورتجلسه 5 نفره ، غیبت حیدری در نشست انتقال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطعی شدن واگذاری کشتی پهلوانی با امضای صورتجلسه 5 نفره ، غیبت حیدری در نشست انتقال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید