قانون مالیات خودروها و خانه های لوکس از خرداد اجرا می گردد

به گزارش سفر به آنتالیا، به گزارش خبرنگاران، امیدعلی پارسا، در حاشیه جلسه هیئت مقررات زدایی اضافه کرد: بر اساس قانون بودجه سال جاری خانه های با ارزش بیش از 10 میلیارد تومان مشمول مالیات می شوند.

قانون مالیات خودروها و خانه های لوکس از خرداد اجرا می گردد

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

وی اضافه کرد: همچنین برای خودروهای لوکس اگر ارزش مجموع خودروهای یک فرد و فرزندان کمتر از 18 سال او بیش از یک میلیارد تومان باشد مشمول مالیات هستند. این مالیات به صورت پله ای محاسبه می گردد و از یک میلیارد تا یک و نیم میلیارد تومان یک درصد مالیات و رقم های بالاتر درصد بالاتری را شامل می گردد. با این حال اگر ارزش خودروی هر یک از زوجین در خانواده کمتر از یک میلیارد تومان باشد مشمول مالیات نمی گردد.

به گفته این مقام مسئول مراحل اجرایی ثبت اظهارنامه ها و همچنین راه اندازی پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان تا خرداد و عملیاتی گردد.

وی با بیان اینکه سال جاری مجموعه ای از سیاست ها برای حمایت از فراوری پیگیری می گردد، گفت: افزایش بخگرددگی جرایم و تقسیط بدهی ها از جمله این موارد است. در جلسه امروز هیئت مقررات زدایی بر موضوع کاهش زمان رسیدگی به پرونده های مالیاتی در هیئت های حل اختلاف تاکید و مقرر شد با هوشمندسازی فرآیند مالیاتی درصد بالایی از اظهارنامه های مالیاتی بدون رسیدگی تایید گردد.

منبع: صداوسیما

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1657

به "قانون مالیات خودروها و خانه های لوکس از خرداد اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون مالیات خودروها و خانه های لوکس از خرداد اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید