قاتلین کرونا در خانه را بشناسید

به گزارش سفر به آنتالیا، باشگاه خبرنگاران/ برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به داخل خانه باید به چند نکته ساده را رعایت کنید.

قاتلین کرونا در خانه را بشناسید

جهت دریافت خدمات ساخت آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

در روزهایی که مجبور به نشستن در خانه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا هستیم، توجه به نکاتی که از سلامتی ما در خانه محافظت می نمایند، بسیار لازم است. توجه داشته باشید که این روزها تنها محیط امن برای شما خانه است و باید از رفتن به بیرون از آن پرهیز کنید.

در این مطلب 10 توصیه برای روزهای خانه نشینی جهت پیشگیری از ورود ویروس به داخل خانه ذکر شده است.

1) سینک ظرفشویی را هر روز چندین بار با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید. ویروس کرونا بین 3 تا 28 روز روی سطوح استیل زنده می ماند؛ بنابراین باید مرتب سینک را شسته تا از ویروس گندزدایی گردد. توجه داشته باشید که ویروس به وسیله سینک به غذایتان منتقل نگردد.

2) از بودن در محیط های مرطوب پرهیز کنید. ویروس در محیط های مرطوب طولانی مدت زنده می ماند. مناطقی نظیر سینک ظرفشویی، دستشویی و حمام را با برقراری تهویه مناسب خشک نگه دارید. روزی چندین بار پنجره ها را باز گذاشته و هوای خانه را عوض کنید.

3) زمانی که تلویزیون روشن است، صفحه آن را ضدعفونی نکنید.

4)در طول روز مایعات گرم بنوشید.

5) احتمال ورود ویروس به وسیله وسایلی که از بیرون وارد خانه می کنید زیاد است؛ بنابراین ضدعفونی و شست و شوی آن ها با آب گرم را بسیار جدی بگیرید.

6) موادی که می خرید و قابل شست و شو نیستند مانند قند و شکر را حداقل ده روز در محیطی خشک نگه داشته تا ویروس روی آن ها از بین برود، سپس مصرف کنید. توجه داشته باشید که یخچال و فریزر عمر ویروس را افزایش می دهند.

7) قبل از صرف غذا حتما آن را به خوبی گرم کنید تا ویروس ها از بین بروند. نان را قبل از مصرف داخل ماکروفر یا روی گاز گرم کنید.

8) به دیدن اقوام و دوستانتان نروید و به آن ها بگویید، چون دوستشان دارید این کار را انجام می دهید. هم چنین به آن ها تاکید کنید که به دیدنتان نیایند. این موضوع بسیار جدی است.

9) میوه ها و سبزی ها را به خوبی ضدعفونی کنید. حتی ضدعفونی را برای میوه هایی که پوستشان خوردنی نیست مانند پرتقال هم انجام دهید؛ چرا که ممکن است هنگام برش ویروس به داخل میوه راه پیدا کند.

10) در این دوران آرامش خود را حفظ کنید و به این فکر کنید که زمانی این شرایط به انتها می رسد و می توانید دوباره روزهای شادی را برای خود رقم بزنید.

منبع: همگردی
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 769

به "قاتلین کرونا در خانه را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاتلین کرونا در خانه را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید