فوت 31 راننده تاکسی در کشور بر اثر کرونا

به گزارش سفر به آنتالیا، مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به اجباری شدن استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی، آیا این اقدام در تاکسی ها نیز اجرایی می گردد؟ گفت: استفاده از ماسک و دستکش در حوزه حمل و نقل عمومی انبو ه بر مدنظر است و قرار است؛ در مترو و اتوبوس این اقدام اتفاق بیفتد و هنوز در مورد اجباری شدن استفاده از ماسک در تاکسی چیزی اعلام نکرده اند.

فوت 31 راننده تاکسی در کشور بر اثر کرونا

او در گفت و گو با ایلنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش سرنشینان تاکسی، چرا هنوز مابه التفاوت نرخ کرایه تاکسی معین تکلیف نشده است؟ گفت: در این باره با دو موضوع روبرو هستیم که آیا قرار است، اجرای این طرح ادامه دار باشد و یا اینکه در یک مقطع خاصی طرح فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی ها اتفاق بیفتد.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور توضیح داد: بر همین اساس به شورای عالی ترافیک شهرهای کشور به عنوان متولی این موضوع اعلام شده که اگر قرار است این طرح تداوم داشته باشد، حتما باید نسبت به آن معین تکلیف گردد و شرایط کرایه یک نفر حذف شده معین گردد.

ضامنی با تاکید بر اینکه نباید در معین تکلیف این مساله تعلل گردد، اضافه نمود: اگر مبنای محاسبه کرایه محاسبه مسافر در سامانه تاکسیرانی را سه نفر قرار دهیم، این اقدام می تواند مشکل را حل نماید. در نتیجه اگر قرار است که در طولانی مدت طرح فاصله گذاری اجتماعی ادامه یابد، حتما باید نسبت به نرخ کرایه تاکسی ها معین تکلیف گردد، اما در حال حاضر که مقطعی در حال انجام است قرار بر این شد که افزایش قیمت صورت نگیرد.

او در پاسخ به این سوال که اما برنامه های ستاد ملی مبارزه با کرونا با توجه به شرایط به صورت مقطعی پیش می رود و ممکن است به صورت مقطعی تا ماه های آینده این طرح فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی ها ادامه یابد، گفت: پیگیر این مساله هستیم تا بتوانیم کرایه تاکسی ها را معین تکلیف کنیم، اما در نهایت تصمیم گیرنده درباره این مساله شورای عالی ترافیک شهرهای کشور است. سازمان تاکسیرانی موارد مورد نظر و راهکارها را اعلام نموده است و در نهایت آن مرجع به عنوان بالاترین مرجع در این حوزه باید تصمیم گیری کند و در صورتی که ابلاغ کند، قابلیت اجرا دارد.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور همچنین درخصوص آخرین آمار فوتی ها و ابتلای رانندگان تاکسی به کرونا در کشور گفت: در کل کشور در حوزه تاکسیرانی 31 نفر در اثر ابتلا به کرونا فوت شده اند و فرایند فوتی ها نزولی بوده است و بیشترین تعداد فوتی ها مربوط به ماه های اسفند و فروردین بوده است.

ضامنی ادامه داد: تا به امروز 450 نفر از رانندگان تاکسی به کرونا مبتلا شدند و در آمار مبتلایان نیز فرایند نزولی است، چرا که رانندگان به رغم تمام فشارهایی که به آنها وارد است ، اقدامات بهداشتی را خودشان انجام دادند و امیدواریم آمار مبتلایان این حوزه نیز به صفر برسد.

او در پاسخ به سوالی در مورد خاتمه ارائه یاری حمایتی دولت به تاکسیران ها که بنا به گفته رانندگان هنوز یاریی ارائه نشده است، گفت: هنوز یاری ها به دست رانندگان نرسیده است. تکلیف ما شناسایی رانندگان مشمول و معرفی به وزارت رفاه بوده است که این رخ داده است و پیگیر هستیم تا فرایند اجرای این حمایت ها دولتی تعریف شده سریعتر گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1007

به "فوت 31 راننده تاکسی در کشور بر اثر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت 31 راننده تاکسی در کشور بر اثر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید