عملیات های الحشد طی 24ساعت گذشته؛ از سرنگونی پهپاد داعش تا عملیات اسود الجزیره

به گزارش سفر به آنتالیا، طی 24 ساعت گذشته، نیروهای الحشد الشعبی چندین عملیات امنیتی علیه داعش را در چند استان عراقی کلید زدند و موفقیت هایی را برای خود ثبت کردند.

عملیات های الحشد طی 24ساعت گذشته؛ از سرنگونی پهپاد داعش تا عملیات اسود الجزیره

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با افزایش تحرکات مشکوک بقایای داعش در بعضی استانهای عراقی و انتشار اسناد و گزارش هایی از اقدام آمریکا مبنی بر انتقال شماری از سرکرده ها و عناصر این گروه تروریستی از سوریه به عراق، نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی عراق طی 24 ساعت گذشته چندین عملیات امنیتی و نظامی را در چند استان پرخطر عراق انجام دادند.

حمله موشکی الحشد الشعبی به تجمع عناصر داعش در شمال سامراء

فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در سامراء، امروز(یک شنبه - 17 می) از هدف قرار دادن یکی از مکان های فعالیت مخفیانه عناصر داعش در منطقه حویجه جلوب در شمال شهر سامراء اطلاع داد.

در بیانیه این فرماندهی آمده است: بر اساس اطلاعات به دست آمده از سوی تیپ 313 الحشد الشعبی، چندین چادر استتار شده داعش در منطقه حویجه جلوب شناسایی شد. عناصر داعش از این مخفی گاه ها برای سازماندهی و اجرای حملات تروریستی در شمال شهر سامراء استفاده می کردند. تمامی این مخفی گاه ها با موشک های 107 از سوی نیروهای پشتیبانی الحشد هدف قرار گرفتند و کاملا نابود شدند.

کشف یکی دیگر از مخفی گاه های داعش در جنوب سامراء

نیروهای الحشد الشعبی، همچنین یک مخفی گاه دیگر داعش را در جنوب شهر سامراء واقع در استان صلاح الدین شناسایی کردند و تسلیحات پنهان شده در این مخفی گاه را توقیف کردند.

بر اساس بیانیه این سازمان که در پایگاه اطلاع رسانی الحشد الشعبی منتشر شد، نیرویی از تیپ 41 الحشد الشعبی، امروز یکی از مخفی گاه های داعش را در منطقه المزاریع از توابع ناحیه یثرب در جنوب سامراء را شناسایی کرد که یک انبار تسلیحاتی برای تروریست ها به شمار می رفت.

بنا بر این گزارش، این انبار حاوی خمپاره های 60 میلی متری برای RPG 7، دوربین های شکاری و خشاب های کلاشینکوف و ... بود که همگی توقیف شدند.

سرنگونی یک پهپاد داعش در خانقین

نیروهای الحشد الشعبی عراق، همچنین پیروز شدند کوشش عناصر داعش در شهرستان خانقین واقع در استان دیالی ر ا ناکام گذارند و یک فروند پهپاد متعلق به این گروه تروریستی را منهدم نمایند.

بر اساس بیانیه سازمان الحشد الشعبی که نسخه ای از آن در پایگاه خبری المعلومه منتسشر شد، یک نیرو از تیپ 23 سازمان الحشد الشعبی، عملیات نفوذ تروریست های داعش در روستای علی السعدون در شهرستان خانقین را ناکام گذاشتند و دشمن را به فرار واداشتند.

در این بیانیه آمده است که این نیرو همچنین یک پهپاد داعش را که در این عملیات نفوذ از آن بهره می برد، ساقط کرد.

عملیات امنیتی ویژه الحشد الشعبی در خانقین

نیروهای الحشد الشعبی همچنین در افزایش میزان حملات تروریستی در شهرستان خانقین واقع در استان دیالی، یک عملیات امنیتی ویژه برای تعقیب عناصر داعش و تامین امنیت این شهرستان شروع کردند و نیروهای تیپ چهارم الحشد الشعبی از امروز این عملیات را کلید زدند.

شروع عملیات اسود الجزیره در سه استان عراقی

گروه رسانه ای امنیتی عراق از شروع عملیات نظامی در سه استان این کشور تا مرزهای مشترک با سوریه برای تعقیب عناصر داعش اطلاع داد.

در بیانیه این گروه آمده است: تحت نظارت فرماندهی عملیات مشترک عراق، از صبح امروز عملیات اسود الجزیره برای تفتیش صحرای الجزیره در شمال استان الانبار و جنوب استان نینوی و غرب استان صلاح الدین شروع شد و این عملیات تا مرزهای بین المللی با جمهوری عربی سوریه ادامه خواهد یافت.

بنا بر این گزارش، این عملیات شامل وادی الثرثار، مطار جنیف، سنیسله، جبل المنایف سحول راوه، الشعبانی، طریفاوی، وادی العجیج و تلول الطیارات می گردد و نیروهای فرماندهی های عملیات الجزیره، صلاح الدین، غرب نینوی، الحشد الشعبی و الحشد العشائری در آن مشارکت دارند و در 11 محور با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عراق در حال اجرا است.

هدف از این عملیات، تامین و تقویت امنیتی در این مناطق و تعقیب عناصر داعش و دستگیری افراد تحت تعقیب است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1145

به "عملیات های الحشد طی 24ساعت گذشته؛ از سرنگونی پهپاد داعش تا عملیات اسود الجزیره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات های الحشد طی 24ساعت گذشته؛ از سرنگونی پهپاد داعش تا عملیات اسود الجزیره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید