عربستان، قطر را تحریم کرد

به گزارش سفر به آنتالیا، عربستان بر پایبندی خود به توافقنامه های منعقد شده با قطر و حق شهروندان این کشور برای ورود به اراضی عربستان طبق روال قانونی تأکید کرد.

عربستان، قطر را تحریم کرد

دولت عربستان با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد که ریاض به تمامی توافقنامه های بین المللی که با قطر منعقد نموده پایبند است و شهروندان این کشور طبق روال قانونی حق ورود به اراضی عربستان را دارند.

عربستان در این بیانیه مدعی شد: ریاض در پی نقض های علنی و سری مقامات قطر از سال 1995 تاکنون تصمیم به قطعی روابط خود با قطر گرفت و این کشور به وسیله رسانه هایش ادبیات و برنامه های گروه های تروریستی ازجمله داعش، القاعده و اخوان المسلمین را تبلیغ کرد.

در این بیانیه آمده است: با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) به طور مداوم برای تشویق مقامات دوحه به پایبندی به تعهداتشان کوشش کردیم اما قطر قطعنامه هایی که در این شورا امضا نموده بود را نقض کرد. ما در جریان بحران قطر اقدامات بشردوستانه ای را بر اساس اعمال حقوقی حاکمیتی و حفاظت از امنیت ملی در مقابل خطرات تروریسم و افراط گرایی انجام دادیم.

در بخش دیگری از این بیانیه ادعا شده است: عربستان اقدامات لازم را برای رسیدگی به اوضاع انسانی سعودی ها و برادران قطری که تحت تأثیر این قطعی روابط قرار گرفته اند، اتخاذ کرد. ما بر اوضاع انسانی خانواده های مشترک سعودی و قطری نظارت نموده و به شرایط کارگران در قطر رسیدگی کردیم. ما همچنین ورود و خروج دانش آموزان سعودی و قطری را تسهیل کردیم. همچنین به قطری ها اجازه دادیم تا برای ادای مناسک حج و عمره وارد عربستان شوند و با آنها برخورد مثبتی داشتیم.

همزمان با این بیانیه دولت قطر در سی و هفتمین نشست های کمیته اطلاعات و امنیت شورای همکاری خلیج فارس در ریاض مشارکت کرد.

این نشست در دبیرخانه شورای همکاری در ریاض برگزار و همکاری نظامی مشترک بین کشورهای آنالیز شد.

این در حالی است که مشاور سابق محمد بن زاید یعنی عبدالخالق عبدالله از مشارکت قطر در این نشست ابراز تعجب و باز هم قطر را به نظارت بر تروریسم و حمایت اقتصادی از آن متهم کرد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 312

به "عربستان، قطر را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، قطر را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید