طرح ترکیه برای نجات صنعت گردشگری در دوران کرونا

به گزارش سفر به آنتالیا، به نقل از ایندیپندنت، در حالی که صنعت گردشگری ترکیه در اثر ویروس کرونا دچار رکود شده، این کشور از طرحی برای احیای گردشگری خود خبر داد که طی آن گردشگران، هتل ها و خدمه دارای مهر تأیید می شوند.

طرح ترکیه برای نجات صنعت گردشگری در دوران کرونا

بهترین تجربه سفر را با bestcanadatours.com تجربه کنید و با مجری مستقیم بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به موجب این طرح، وزیر گردشگری ترکیه از صدور پروانه کار خبر داد که به مسافرخانه ها و کارمندان اجازه می دهد در فصل تابستان به فعالیت بپردازند.

به گفته وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه مجوز فعالیت از طرف مؤسسه های بین المللی صدور گواهینامه صادر خواهد شد که فعالیت هتل ها، رستوران ها، خدمات حمل و نقل و سایر خدمات گردشگری را با رعایت شدیدترین نکات بهداشتی تضمین می کند.

مهمت نوری ارسوی وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در یک اطلاعیه خبری اعلام کرد: برنامه صدور مجوز ما تضمین می کند که میهمانان ما در ترکیه تعطیلاتی ایمن و بهداشتی خواهند داشت و سفر خود را با خاطری آسوده انجام خواهند داد. برنامه ما اقدامات پیشگیرانه و درمانی را در همه جوانب پوشش می دهد، از سفر هوایی، دریایی و زمینی گرفته تا مراحل عبور از مرز و کلیه خدمات مسافرتی، تا بهداشت پرسنل صنعت گردشگری و حتی خود گردشگران.

آن چه ضرورت چنین طرحی را توجیه می کند نجات صنعت 34.5 میلیارد دلاری ترکیه است که یک منبع حیاتی برای ذخیره ارزی ترکیه و کنترل تورم محسوب می شود و جنبه سیاسی دارد.

ترکیه تا روز گذشته بیش از 137 هزار مورد مبتلا به ویروس را گزارش کرده است که این کشور را در فهرست 10 کشور اول مبتلا به کرونا قرار می دهد. آمار 3700 مرگ ناشی از کووید 19 ترکیه را در فهرست 15 کشور بد به لحاظ شرایط کرونایی قرار داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1023

به "طرح ترکیه برای نجات صنعت گردشگری در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ترکیه برای نجات صنعت گردشگری در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید