سکوت اجباری داوران به دستور فیفا، وقتی تمرکز از قاضی ورزشی گرفته می گردد

به گزارش سفر به آنتالیا، فیفا با تصویب قانون مصاحبه نکردن داوران برای آن ها ایجاد مشکل نموده است و این قشر زحمتکش نمی تواند از عملکرد خود دفاع کند.

سکوت اجباری داوران به دستور فیفا، وقتی تمرکز از قاضی ورزشی گرفته می گردد

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، در لیگ برتر فوتبال ایران، داوران حق مصاحبه ندارند و عملاً نمی توانند از عملکرد خود دفاع نمایند. اگر آن ها مصاحبه نمایند از سوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال جریمه می شوند و به همین دلیل ناچار هستند که سکوت اختیار نمایند. البته دلیل این تصمیم کمیته داوران تابعیت از خواسته فیفا بوده و مهم ترین نهاد فوتبال جهان اجازه مصاحبه را به داوران نمی دهد.

این قانون با لحاظ تمامی جوانب از سوی فدراسیون جهانی فوتبال به تصویب رسیده اما برای داوران ایجاد مشکل نموده است. این موضوع در تمام جهان باعث اعتراض اعضای تیم ها شده و در ایران هم شاهد این ماجرا هستیم که هر گاه اشتباه تأثیرگذاری از سوی داوری رقم می خورد، از کوچک ترین تا عظیم ترین عضو یک تیم به خود اجازه می دهد علیه داور مصاحبه کند و با مقصر قلمداد کردن قاضی مسابقه خودش و تیمش را از زیر فشار ناکامی خارج کند.

اشتباه داوری بخشی از مسابقه فوتبال است و تیم داوری همانند مربیان و بازیکنان دچار اشتباه می شوند. از فرصت دادن به مهاجم تیم حریف گرفته تا از دست دادن موقعیت گلزنی توسط بازیکن خط حمله را می توان اشتباهات بازیکنان دانست و استفاده از ترکیب نادرست و بازی دادن به مهره ای که آماده نیست را می توان اشتباه کادر فنی خواند. ضمن اینکه مدیرانی که حمایت کامل از تیمشان نمی نمایند و باعث عدم تمرکز اعضای تیم می شوند هم مرتکب اشتباه شده اند.

این قانون عجیب فیفا که به داوران اجازه دفاع از عملکردشان را نمی دهد باعث می گردد که داوران در جریان دیدارها فشارهای روحی و روانی زیادی را متحمل شوند و این موضوع تمرکز لازم را از آن ها می گیرد. داوران با این نگرانی قضاوت می نمایند که دچار اشتباه تأثیرگذاری نشوند و فشار بیش از حد باعث می گردد تا نتوانند در همه حال بهترین تصمیم را در صحنه های حساس بگیرند.

الگو دریافت از فیفا توسط کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران عملکرد درستی است ولی این کمیته می تواند با انتخاب سخنگو در مقابل ایرادات و اتهامات مختلفی که به داوران زده می گردد از آن ها دفاع کند. مسلماً دفاع از عملکرد داوران به همراه برخورد با داورانی که ضعیف قضاوت نموده اند اتفاقات تلخ را از لیگ برتر فوتبال ایران کم خواهد نمود.

داوران تا زمانی که با فشار عصبی خارج از زمین مسابقه بخواهند قضاوت نمایند، نمی توانند بهترین عملکرد را داشته باشند و برای آنکه کیفیت کار آن ها بالاتر رود، ضروری است که کمیته داوران هر هفته با صحبت هایی به وسیله یک سخنگو، مسائل را حل نماید و پاسخ تیم هایی که به داوران اتهامات مختلفی می زنند را بدهد. این موضوع به سود لیگ برتر فوتبال خواهد بود.

4048/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1247

به "سکوت اجباری داوران به دستور فیفا، وقتی تمرکز از قاضی ورزشی گرفته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکوت اجباری داوران به دستور فیفا، وقتی تمرکز از قاضی ورزشی گرفته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید