زوج خط دفاعی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2006 مقابل هم؛ تقابل گل محمدی و رحمان رضایی با طعم انتقام

به گزارش سفر به آنتالیا، خبرگزاری خبرنگاران- پرسپولیس و ذوب آهن روز پنجشنبه در شرایطی مقابل هم قرار خواهند گرفت که پیش از این 62 بار در میادین رسمی به مصاف هم رفتند.

زوج خط دفاعی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2006 مقابل هم؛ تقابل گل محمدی و رحمان رضایی با طعم انتقام

به گزارش خبرنگاران، بازی برگشت دو تیم پرسپولیس و ذوب آهن در لیگ گذشته، اولین حضور رحمان رضایی در این تیم اصفهانی و اولین تقابل او با یحیی گل محمدی در پرسپولیس محسوب می شد. بازی که در استادیوم ازادی برگزار گردید و با تک گل وحید محمدزاده به انتها رسید. حال پس از ماه ها قرار است زوج خط دفاعی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2006 یک بار دیگر مقابل هم صف آرایی نمایند و این بار رحمان رضایی نقش سرمربی ذوب آهن را بازی خواهد نمود نه مدیر فنی.

به نظر می رسد در این بازی رحمان رضایی با توجه به احتیاج پرسپولیس برای کسب سه امتیاز و صعود به رتبه های بالای جدول، کار سختی مقابل یحیی گل محمدی خواهد داشت. بی شک تقابل اندیشه های رحمان و یحیی به عنوان دو مربی جوان با اندیشه های فنی متفاوت می تواند این نوید را بدهد که روز پنجشنبه شاهد یک بازی زیبا و جذاب از سوی دو تیم باشیم.

کمال کامیابی نیا بعد از چند هفته نیمکت نشینی در بازی این هفته پرسپولیس مقابل ذوب آهن به میدان خواهد رفت. طی چند هفته اخیر با صلاحدید یحیی گل محمدی، میلاد سرلک و احمد نوراللهی به عنوان کمربند خط میانی پرسپولیس به میدان رفته و کمال کامیابی نیا بازیکن باتجربه سرخ ها از روی نیمکت بازی های سرخ ها را تعقیب می کرد. این اتفاق باعث شد تا حتی بعضی از رسانه ها از نارضایتی کامیابی نیا خبر داده و مدعی شوند این بازیکن بابت نیمکت نشینی هایش از گل محمدی ناراحت است.

این درحالی است که کامیابی نیا با سال ها تجربه حضور در پرسپولیس از فراز و نشیب های بازی در این تیم بیش از هر بازیکنی مطلع است. حال آخرین خبرهای دریافتی از تمرینات پرسپولیس گواهی می دهند در بازی پرسپولیس و ذوب آهن، احتمالا خط میانی سرخ ها دچار تغییر شده و کمال کامیابی نیا به عنوان جانشین میلاد سرلک به میدان خواهد رفت تا زوج قدیمی و با سابقه نوراللهی - کامیابی نیا پس از مدت ها کنار هم به میدان بفرایند.

این دو تیم تا به امروز 38 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته اند که سهم پرسپولیسی ها 14 برد بوده و ذوبی ها نیز 12 بار به پیروزی رسیده اند. 12 بار نیز کوشش دو تیم برنده ای نداشته است. در تقابل های دو تیم، پرسپولیس 55 بار پیروز شده دروازه ذوب آهن را باز کند و اصفهانی ها نیز 45 بار مقابل سرخ پوشان گلزنی نموده اند. تا به امروز پرسپولیس 19 بار در تهران میزبان ذوب آهن بوده که فزونی قاطعی نسبت به حریف خود داشته است. سرخپوشان در این 19 ملاقاتی که میزبان بوده اند، 11 بار از سد ذوب آهن عبور نموده اند و تنها 3 بار در لیگ های دوم، پانزدهم و نوزدهم در استادیوم آزادی از ذوبی ها شکست خورده اند. 5 ملاقات دو تیم نیز که به میزبانی پرسپولیس برگزار گردیده، با نتیجه مساوی به انتها رسیده است.

بازی های دو تیم معمولا پرگل از آب در می آید؛ در 10 تقابل گذشته دو تیم در لیگ برتر، 26 گل به ثمر رسیده است. آخرین بازی دو تیم با پیروزی ذوب آهن به انتها رسید. تک گل این تیم را وحید محمدزاده به ثمر رساند. بهترین نتیجه پرسپولیس مقابل ذوب آهن به ملاقات دو تیم در تاریخ دهم آذر 96 بر می گردد، جایی که شاگردان برانکو با 4 گل علیپور، کامیابی نیا، منشا و فرشاد احمدزاده، از سد حریف خود گذشتند. بهترین نتیجه ذوب آهن مقابل پرسپولیس نیز به ملاقات برگشت دو تیم در پنجمین دوره لیگ برتر بر می گردد، جایی که اصفهانی ها با دو گل رجب زاده و یک گل اسماعیل فرهادی، با نتیجه 3 بر صفر از سد پرسپولیس گذشتند.

با صلاحدید یحیی گل محمدی در بازی های اخیر پرسپولیس، احمد نوراللهی و میلاد سرلک به عنوان زوج مرکزی خط میانی سرخ ها به میدان رفته و نقش دو هافبک دفاعی پرسپولیس در سیستم 1-3-2-4 را بازی می نمایند. یحیی در آرایش 2-4-4 نیز دست به این ترکیب نزده و با استفاده توامان از نوراللهی و سرلک سعی می نماید به نوعی کمربند خط میانی تیمش را محکم ببندد اما موضوع اینجاست که ادامه این فرایند بازیکن باتجربه ای چون کماال کامیابی نیا را از فرم مطلوب و ایده آلش دور می نماید. بازیکنی که طی سال های اخیر یکی از چهره های تغییر ناپذیر پرسپولیس بوده و از محبوبت ویژه ای نیز بین طرفداران پرسپولیس برخوردار است.

کامیابی نیا که در تمرینات اخیر پرسپولیس حضور فعالی داشته و یکی از نفرات آماده یحیی محسوب می گردد، امیدوار است بالاخره در بازی بعدی و در رویارویی با ذوب آهن، به عنوان یکی از نفرات ثابت در ترکیب پرسپولیس به میدان برود. برهمین اساس است که پیش بینی می گردد در بازی با ذوب آهن، بالاخره فرصت بازی به این بازیکن انرژیک و جنگنده رسیده و یحیی گل محمدی بین نوراللهی و سرلک یک نفر را نیمکت نشین می نماید تا کمال کامیابی نیا پس از مدت ها به ترکیب اصلی برگردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1440

به "زوج خط دفاعی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2006 مقابل هم؛ تقابل گل محمدی و رحمان رضایی با طعم انتقام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زوج خط دفاعی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2006 مقابل هم؛ تقابل گل محمدی و رحمان رضایی با طعم انتقام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید