رونمایی از 5 محصول نرم افزاری سنجش از دور ، شرکت های دانش بنیان یاوران مالی کشور هستند

به گزارش سفر به آنتالیا، از 5 محصول نرم افزاری در حوزه سنجش از دور بومی در کشور با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

رونمایی از 5 محصول نرم افزاری سنجش از دور ، شرکت های دانش بنیان یاوران مالی کشور هستند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری در جلسه رونمایی از 5 محصول نرم افزاری در حوزه سنجش از دور بومی در کشور، درباره ضرورت حمایت از چنین طرح هایی در کشور، گفت: باید از طرح ها و محصولات دانش بنیان داخلی در کشور حمایت کنیم و از ظرفیت این شرکت ها برای رونق دهی به صنعت کشور بهره ببریم.

وی اضافه نمود: امیدواریم که سایر دستگاه ها و نهاد ها از نرم افزار ایجاد شده در راستای خدمت رسانی بهتر به جامعه استفاده نمایند.

به گفته منطقی، شرکت های دانش بنیان به عنوان یاوران مالی در کشور فعالیت می نمایند و اگر قصد داریم به توسعه مالی برسیم باید از این توانمندی های موجود در شرکت های دانش بنیان بهره ببریم.

در ادامه این مراسم نیز سید یاسر محسنی مدیرعامل موسسه دانش بنیان سنجش از دور بصیر درباره رونمایی از 5 نرم افزاری سیتا، املاک یار، مسیل، سامان و پرداز، گفت: سیتا، نرم افزاری است که به منظور مدیریت و نمایش تصاویر و اطلاعات رستری و برداری فراوری شده است.

وی اضافه نمود: از قابلیت های مهم آن می توان به امکان نمایش مدل سه بعدی زمین، برهم گذاری لایه های تصویری و اتصال به انواع سرویس های بر خط مکانی اشاره نمود. قابلیت ذخیره سازی داده های مکانی بر روی پایگاه داده و فراخوانی آن ها در کمترین زمان ممکن، یکی از نقاط قوت این نرم افزار محسوب می گردد.

به گفته محسنی، با توجه به امکان تعریف سطح دسترسی های متفاوت برای کاربران مختلف، طبقه بندی اطلاعاتی داده های مکانی چه از نظر نمایش و چه از نظر پردازش حفظ می گردد.

وی همچنین بیان نمود: عمده کاربرد این نرم افزار در شرکت ها، ارگان ها، سازمان ها و اداراتی است که دارای حجم زیادی از داده های مکان مند هستند. با استفاده از این نرم افزار می توان داده های مکانی با حجم بالا را با سرعت قابل قبولی از پایگاه داده یا فایل به طور مستقیم، بارگذاری کرد و نمایش داد.

محسنی درباره نرم افزاراملاک یار، گفت: ارزش گذاری املاک و مستغلات همیشه جزء مسایل پیچیده و چالش برانگیز است؛ به عنوان مثال در دادسرا ها و بانک ها، ارزش گذاری دقیق و صحیح اسناد ملکی، اهمیتی دوچندان دارد.

وی اضافه نمود: سامانه تحت وب املاک یار، با قابلیت تعریف معیارهایی، چون نزدیکی به وسایل نقلیه عمومی، سن و نوع بنا، موقعیت جغرافیایی و مانند آن، برای ارزش گذاری علمی املاک فراوری شده است.

محسنی، درباره 3 نرم افزار دیگر، گفت: مسیل از جمله قابلیت های تصاویر ماهواره ای، شناسایی و نمایش اراضی تحت تاثیر سیل و آتش سوزی است. این تصاویر در بازه های زمانی منظم دریافت و پس از پردازش های چند گانه، قابلیت نمایش در سامانه مسیل را پیدا می نمایند.

به گفته مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، نسخه فعلی نرم افزار، گزارش های مکان مند یک تا چهارده روزه خود را به صورت برخط با تمرکز بر داده های سیل و آتش سوزی ارایه می نماید. در نسخه های آینده داده هایی، چون آلودگی هوا و ذرات گرد و غبار نیز نمایش داده خواهد شد.

مدیر عامل این موسسه درباره نرم افزار سامان گفت: یکی از استاندارد های جهانی در حوزه آتش نشانی رسیدن نیرو های امدادی به محل حادثه در کمتر از چهار دقیقه است.

وی اضافه نمود: در کلان شهر ها عواملی، چون تغییرات لحظه ای ترافیک، تغییرات هندسی معابر و تعدد حفاری های زیر ساختی، تصمیم گیری آنی در مورد اعزام نیرو از جمله مسایلی است که برای مدیریت بحران ها مدنظر است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در ادامه بیان کرد: نرم افزار سامان با انجام پردازش های آنی و چند گانه عواملی، چون عرض معابر، ترافیک لحظه ای، ابعاد خودرو های امدادی، نوع و وسعت ماموریت، وضعیت لحظه ای ایستگاه های موجود، مکان یابی ایستگاه های سیار، انتخاب ایستگاه های اعزامی، پیشنهاد راستا و شناسایی و اعلام مراکز پر ازدحام در نزدیکی محل حادثه را گزارش می نماید.

وی درباره نرم افزار پرداز گفت: در دنیای امروز تصاویر پهپادی در بسیاری از امور، جایگزین تصویر برداری هوایی و ماهواره ای شده است. از جمله چالش های کار با این تصاویر، حجم و تعداد داده های اخذ شده در هر برداشت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 450

به "رونمایی از 5 محصول نرم افزاری سنجش از دور ، شرکت های دانش بنیان یاوران مالی کشور هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از 5 محصول نرم افزاری سنجش از دور ، شرکت های دانش بنیان یاوران مالی کشور هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید