روسیه: به رغم کوشش آمریکا، دلیلی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران وجود ندارد

به گزارش سفر به آنتالیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تأکید کرد: آمریکا نمی تواند خواهان تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از سوی شورای امنیت گردد، چرا که هیچ دلیلی برای این اقدام وجود ندارد.

روسیه: به رغم کوشش آمریکا، دلیلی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران وجود ندارد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل صبح امروز در کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران معتبر مستقر در مقر این سازمان در نیویورک که بصورت ویدئویی برگزار گردید، گفت که ایالات متحده نمی تواند خواهان تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران گردد، برای اینکه دیگر عضو برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و توافق هسته ای با ایران نیست.

پیش از این ، برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفته بود که ایالات متحده پیش نویس قطعنامه ای را برای رای گیری در شورای امنیت سازمان ملل در مورد تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران آماده نموده است.

نبنزیا در این کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این سؤال که آیا روسیه چنین قطعنامه ای را وتو خواهد نمود؟، گفت: من هیچ دلیلی نمی بینم که تحریم تسلیحاتی دیگری بر ایران تحمیل گردد. تحریم های قبلی شورای امنیت در این رابطه موقتی بوده و در تاریخ 18 اکتبر امسال (28 مهر ماه) منقضی خواهد شد.

این دیپلمات بلندپایه روس یادآور شد: در حقیقت، این یک تحریم نیست، بلکه روشی است که از طریق آن به ایران اجازه داده شده تا با موافقت شورای امنیت، صادرات یا واردات سلاح انجام دهد. شما می توانید آن را یک تحریم بنامید، ولی از لحاظ فنی در واقع هیچ تحریمی در کار نبود. که آن هم در پاییز امسال منقضی خواهد شد و این مسئله برای ما کاملاً آشکار است.

پیش از این، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه هم در مصاحبه با خبرگزاری نووستی تاکید نموده بود که رژیم خاص فعلی برای خرید اسلحه و تجهیزات نظامی از سوی جمهوری اسلامی ایران باید پس از یک دوره 5 ساله منقضی گردد و هیچ انحرافی از این تصمیم نمی تواند وجود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1026

به "روسیه: به رغم کوشش آمریکا، دلیلی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: به رغم کوشش آمریکا، دلیلی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید