روسری یک بار مصرف استریل در بیمارستان انگلیسی

به گزارش سفر به آنتالیا، یک بیمارستان در بریتانیا ظاهرا نخستین بیمارستانی است که روسری های یکبار مصرف استریل را برای مصرف در اتاق عمل در اختیار کارکنانش قرار می دهد.

روسری یک بار مصرف استریل در بیمارستان انگلیسی

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، فرح روسلان، دکتر جزء که مسلمان است، هنگام کارآموزی در بیمارستان رویال دربی در شهر دربی در منطقه دربی شایر در انگلستان این ایده را در ذهن داشت.

او گفت: این فکر پس از آن به سرش رسید که موضوع انتقال عفونت از روسریش به بیماران در اتاق عمل مطرح شد.

روسلان امیدوار بود که ایده اش در تمام بیمارستان های تحت نظر سرویس ملی بهداشت انگلستان (ان اچ اس) به کار گرفته گردد، اما ان اچ اس می گوید تصمیم در این مورد به سازمان های محلی واگذار می نماید.

خانم روسلان که در لینکلن شایر کار می نماید گفت هنگامی که به عنوان یک دانشجوی پزشکی در بیمارستان های دانشگاهی دربی و بنیاد ان اچ اس برتون کار می نموده، به این فکر افتاده است.

روسلان در مصاحبه ای با رادیو بی بی سی گفت:من در تمام روز از یک روسری استفاده می کردم که واضح بود پاک نمی ماند.

او می گوید: نه می خواسته روسریش را بردارد و از طرف دیگر به خاطر خطر عفونت نمی توانسته به اتاق عمل برود. بنابراین برای طراحی روسری مطلوب و آزمایش پارچه ها به تحقیق در کشور زادگاهش مالزی پرداخت.

روسلان گفت: الان بسیار خوشحالم و منتظرم ببینم آیا بیمارستان های دیگر انگلیس هم این روسری های یکبار مصرف ضد عفونی شده را به کار می گیرند یا نه.

خانم جیل تیرنی، متخصص جراحی که آموزش روسلان را به عهده دارد، گفت این موضوع در اتاق های جراحی در سراسر کشور مطرح بوده است، اما هیچ گاه راه حلی برایش پیدا نشده است.

به گفته او بیمارستان رویال دربی نخستین جایی در بریتانیا است که این روسری های یک بارمصرف استریل شده را در اتاق های عملش به کار می برد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 597

به "روسری یک بار مصرف استریل در بیمارستان انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسری یک بار مصرف استریل در بیمارستان انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید