راه اندازی شرکتی به منظور توسعه واکسن ضدکرونا با استفاده از نانوذرات

به گزارش سفر به آنتالیا، آران ای ایمیون به صورت اسپین آف توسط شرکت سیرنائومیکس تاسیس شده تا با استفاده از نانوذرات لیپیدی و پلی پپتیدی روی توسعه واکسن ضدکرونا کار کند.

راه اندازی شرکتی به منظور توسعه واکسن ضدکرونا با استفاده از نانوذرات

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری فناوری نانو ایران، شرکت سیرنائومیکس (Sirnaomics) گفت که شرکت جدیدی به نام آران ای ایمیون (RNAimmune) را تاسیس کرده است. این شرکت که به صورت اسپین آف از سیرنائومیکس ایجاد شده قرار است به صورت مستقل در حوزه زیست دارویی کار کند.

این شرکت جدید با استفاده از فناوری تحویل نانوذرات پلی پپتیدی و لیپیدی کار می کند. آران ای ایمیون قرار است به صورت اختصاصی از RNA پیام بر استفاده کند، فناوری که لیسانس آن به صورت انحصاری در اختیار این شرکت بوده و می توان از آن برای تولید دارو و واکسن استفاده کرد.

آران ای ایمیون برای پیش بینی و اعتبارسنجی اپیتوپ (بخشی از مولکول آنتی ژن که آنتی بادی به آن متصل می شود) از یک الگوریتم هوش مصنوعی اختصاصی استفاده می کند.

آران ای ایمیون در نظر دارد واکنس کووید 19 را با طراحی منحصر به فردی تولید کند به طوری که در آن از mRNA استفاده شده است. در این واکسن، رهایش mRNA با استفاده از نانوذرات لیپیدی انجام می شود که طراحی این واکسن زیر نظر دکتر دونگ شن انجام خواهد شد. شن پیش از این پروژه های مختلفی را در حوزه های مختلف درمانی کار کرده است. او با شرکت های جانسون اند جانسون و آسترازینکا در این پروژه ها همکاری کرده است.

آران ای ایمیون اعلام کرده که شرکت سیرنائومیکس این حق را دارد که سرمایه گذاری خود را به صورت سهام در شرکت آران ای ایمیون نگه دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1116

به "راه اندازی شرکتی به منظور توسعه واکسن ضدکرونا با استفاده از نانوذرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی شرکتی به منظور توسعه واکسن ضدکرونا با استفاده از نانوذرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید