دعوت بارکیندو از 97 تولیدکننده برای پیوستن به اوپک پلاس

به گزارش سفر به آنتالیا، دبیرکل اوپک با بیان این که همکاری بیشتر بهترین شیوه برای غلبه بر ابهامات فزاینده و نوسان شدید بازار دنیای است، از 97 کشور تولیدکننده نفت دنیا خواست به اتحاد اوپک و غیراوپک ملحق شوند.

دعوت بارکیندو از 97 تولیدکننده برای پیوستن به اوپک پلاس

به گزارش خبرنگاران، محمد بارکیندو در رویدادی در سوچی روسیه گفت: ائتلاف اوپک پلاس که متشکل از اعضای اوپک و 10 فراورینماینده غیرعضو اوپک است، طی سه سال گذشته به نفع فراورینمایندگان، مصرف نمایندگان و اقتصاد دنیای عمل نموده است. چارتر همکاری این 24 کشور فراورینماینده نفت می تواند به بازار دنیای نفت یاری کند از شوکهای خارجی در آینده مانند مسائل ژئوپلیتیکی، تنشهای تجاری، سیاستهای پولی و فجایع طبیعی عبور نمایند. بنابراین همکاری بیشتر بهترین نسخه برای برطرف نوسان است و به همین دلیل شرکت در این ائتلاف داوطلبانه و برای همه کشورهای فراورینماینده نفت آزاد است. مایلم دست همکاری را به سوی همه 27 کشور فراورینماینده نفت دراز نموده و آنها را به پیوستن به این گروه دعوت می کنم.

برای نخستین بار نیست که دبیرکل اوپک از فراورینمایندگان نفت که در ائتلاف اوپک پلاس حضور ندارند، دعوت نموده است به این گروه ملحق شوند.

وی در فوریه گفته بود از دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا دعوت می گردد به گفت و گو برای متعادل کردن بازار دنیای نفت ملحق گردد. بارکیندو در آن موقع در واکنش به انتقاد ترامپ از سیاست کاهش فراوری نفت اوپک، به رویترز گفته بود آمریکا به عنوان بزرگترین فراورینماینده نفت دنیا، سهم استراتژیکی در عرضه و تقاضای دنیای دارد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با این حال آمریکا علاقه ای به سیاستهای مدیریت بازار ندارد و رییس جمهور این کشور در توییتر اغلب از اوپک بابت دستکاری قیمتهای نفت یا بالا نگه داشتن قیمتها انتقاد نموده است. سایر کشورهای بزرگ فراورینماینده نفت شامل کانادا، برزیل و نروژ در ائتلاف اوپک پلاس حضور ندارند و برای پیوستن به آن ابراز علاقه ننموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 460

به "دعوت بارکیندو از 97 تولیدکننده برای پیوستن به اوپک پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت بارکیندو از 97 تولیدکننده برای پیوستن به اوپک پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید