دستگیری دختر بنیانگذار شرکت هوآوِی به دلیل نقض تحریم های ایران

به گزارش سفر به آنتالیا، کانادا بنا به درخواست مقام های آمریکایی دختر بنیانگذار و یکی از مدیران ارشد شرکت فناوری هوآوِی را به اتهام نقض تحریم های ایران در ونکوور دستگیر کرد.

دستگیری دختر بنیانگذار شرکت هوآوِی به دلیل نقض تحریم های ایران

به گزارش، کانادا بنا به درخواست مقام های آمریکایی وانژو منگ، دختر بنیانگذار و یکی از مدیران ارشد شرکت فناوری هوآوِی را به اتهام نقض تحریم های ایران در ونکوور دستگیر کرد.

سخنگوی وزارت دادگستری کانادا در بیانیه ای به پایگاه گلوب اند میل گفت: وانژو اول دسامبر در ونکوور دستگیر شد. او برای استرداد به آمریکا تحت پیگرد است.

مقام های قضایی در نیویورک شرکت هوآوی را به نقض تحریم های آمریکا متهم نموده اند. آنها ادعا نموده اند این شرکت محصولات آمریکایی را به ایران و سایر کشورها منتقل نموده اند. چین در بیانیه ای این اقدام را محکوم نموده و خواهان آزادی وانژو منگ شده است. سخنگوی سفارت چین در کانادا در بیانیه ای گفت: کانادا بنا به درخواست آمریکا یک شهروند چین که هیچ یک از قوانین آمریکا یا کانادا را نقض ننموده، دستگیر نموده است.

وی اضافه نمود: چین، به شدت با اینگونه اقدامات که به حقوق انسانی قربانی لطمات جدی وارد می نماید مخالف است و مراتب اعتراض خود را اعلام می نماید. سخنگوی سفارت چین در کانادا همچنین گفت از طرف آمریکایی و کانادا خواسته فوراً این شهروند چین را آزاد نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 100

به "دستگیری دختر بنیانگذار شرکت هوآوِی به دلیل نقض تحریم های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری دختر بنیانگذار شرکت هوآوِی به دلیل نقض تحریم های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید