خبرنگاران 157 واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی واگذار شد

به گزارش سفر به آنتالیا، تهران- خبرنگاران- همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و با برقرار ارتباط ویدیویی، 157 واحد مسکونی به مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی در مناطق مختلف استان تهران روز سه شنبه واگذار شد.

خبرنگاران 157 واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی واگذار شد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در برنامه متمرکز واگذاری این واحدهای مسکونی که در روستای باغخواص از توابع بخش مرکزی ورامین برگزار گردید گفت: امروز به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و در چهل و دومین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی، 2 هزار و 381 واحد مسکونی در سراسر کشور به مددجویان واگذار شد که از این تعداد، 157 واحد در استان تهران واگذار شد.

امین شاهرخی اضافه نمود: بر اساس تعهد استان تهران، تا انتها سال قرار است که هزار و 200 واحد مسکونی به مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی تحویل داده گردد که تا کنون 800 واحد آماده در اختیار جامعه هدف بهزیستی قرار گرفته است.

وی گفت: در حوزه احداث مسکونی، مددجویان بهزیستی برای یک بار از پرداخت حق عوارض انشعابات آب، برق، گاز و عوارض شهرداری معاف می باشند.

وی از ایجاد سامانه اشتغال ویژه مددجویان بهزیستی اطلاع داد و اضافه نمود: به منظور سهولت ایجاد بستر لازم برای اشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی و با فعالیت مشترک واحد مشارکت های مردمی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سامانه ای برای اشتغال مددجویان طراحی شده که در آن، درخواست ها ثبت و بلافاصله مورد آنالیز قرار می گیرد و افراد بر اساس نیازهایی که پیش از آن ثبت شده، مشغول به کار می شوند.

شاهرخی توضیح داد: تعهد استان تهران در ایجاد فرصت های شغلی برای افراد تحت پوشش 2 هزار و 500 نفر است که تا کنون 2 هزار شغل به مرحله اجرا درآمده است.

در حال حاضر 4 هزار معلول در شهرستان ورامین شناسایی شده اند که از این تعداد بیش از یک هزار و 500 نفر به دلیل معلولیت شدید و نداشتن درآمد ثابت و کافی مستمری ماهیانه دریافت می نمایند ،15 خانواده از یاری هزینه نگهداری و 15 خانواده دارای معلول از خدمات مراقبان غیر رسمی استفاده می نمایند.

سه مرکز شبکه خانواده در شهرستان ورامین از 60 کودک بی سرپرست 6 تا 17 ساله نگهداری نموده و تمامی خدماتی که یک کودک درخانواده می تواند از آن بهره ببرد، برخوردار می گردد.

هم اکنون 5 مرکز شبانه روزی، 4 مرکز اورژانس اجتماعی، 9 مرکز توانبخشی، 8 مرکز ترک اعتیاد سرپایی، 7 مرکز اقامتی، 4 مرکز مشاوره و 18 مهد کودک خدمات تخصصی خود را به افراد تحت پوشش و توانخواهان بهزیستی ارائه می دهد.

تا به امروز 345 واحد مسکونی به مددجویان و معلولان بهزیستی شهرستان ورامین واگذار شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1502

به "خبرنگاران 157 واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی واگذار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 157 واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی واگذار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید