خبرنگاران چین: آمریکا باید زرادخانه هسته ایش را کاهش دهد

به گزارش سفر به آنتالیا، پکن- خبرنگاران- سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به نشست دو جانبه آمریکا و روسیه در خصوص مذاکرات کنترل سلاح موسوم به نیو استارت گفت: آمریکا به عنوان کشوری که بزرگترین زرادخانه هسته ای دنیا را در اختیار دارد موظف است با هدف اجماع جامعه دنیای، زرادخانه هسته ای خود را به صورت جدی کاهش دهد.

خبرنگاران چین: آمریکا باید زرادخانه هسته ایش را کاهش دهد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران جائو لی جیان روز آدینه در نشست خبری روزانه با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن اضافه نمود: آمریکا همچنین باید شرایطی را برای سایر کشورهای دارای تسلیحات هسته ای به منظور شرکت در مذاکرات چند جانبه درباره خلع سلاح هسته ای فراهم کند.

وی در خصوص موضع کشورش برای پیوستن به این مذاکرات نیز گفت: موضع آشکار و مداوم چین این است که قصد ندارد در مذاکرات کنترل سلاح شرکت کند اما چین از این مذاکرات به خاطر صلح و امنیت بین المللی حمایت می نماید.

پیمان استارت نو آخرین توافق کنترل تسلیحاتی بین دو قدرت اتمی آمریکا و روسیه است که فوریه (بهمن/اسفند) 2021 منقضی می گردد چین که گمان می رود زرادخانه اتمی کوچکتری نسبت به آمریکا و روسیه داشته باشد، پیشتر دعوت برای حضور در این نشست مشترک را رد نموده و امیدواری های واشنگتن را برای سه جانبه کردن توافق استارت جدید نقش بر آب کرد.

فو سونگ مدیرکل کنترل تسلیحات وزارت خارجه چین پیشتر گفته بود که اگر آمریکا زرادخانه هسته ای خود را به سطح چین کاهش دهد این کشور مایل به شرکت در مذاکرات سه جانبه با روسیه و آمریکا است.

او اضافه نمود: اگر آمریکا حاضر باشد زرادخانه خود را تا سطح چین کاهش دهد این کشور فردای آن روز به گفت و گوها خواهد پیوست.

وی با ابراز علاقه به اینکه چین هم برای چنین گفت و گویی تمایل دارد گفت: به رغم چنین تمایلی ما می دانیم که این اتفاق رخ نخواهد داد.

حدس ها حاکی است روسیه و آمریکا هر یک بیش از 6 هزار کلاهک هسته ای در اختیار دارند اما سهم چین حدود 300 کلاهک اتمی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1205

به "خبرنگاران چین: آمریکا باید زرادخانه هسته ایش را کاهش دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چین: آمریکا باید زرادخانه هسته ایش را کاهش دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید