خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت: از تجربه چین در مبارزه با کرونا استفاده گردد

به گزارش سفر به آنتالیا، تهران-خبرنگاران- بروس آیلوارد کارشناس ویژه سازمان بهداشت جهانی با اشاره به مبارزه چین با ویروس کووید-19، از همه کشورها درخواست کرد از تجربه چین برای کنترل شیوع این بیماری استفاده نمایند.

خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت: از تجربه چین در مبارزه با کرونا استفاده گردد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

آیلوارد با تحسین اقدامات مقامات چینی برای مقابله با ویروس کرونا اضافه نمود: هماهنگی میان مقامات رده پایین و مقامات ارشد دولتی و همکاری شهروندان قابل تحسین است.

این کارشناس ویژه سازمان بهداشت جهانی گفت، ترجیح می دهد اگر به ویروس کووید-19 مبتلا گردد در چین تحت معالجه قرار گیرد. او از سایر کشورهای درگیر با این ویروس درخواست کرد از تجربه دولت چین استفاده نمایند.

آیلوارد پس از بازگشت از شهر ووهان مرکز شیوع این بیماری در چین خطاب به چینی ها گفت: جهان به شما مدیون است. صدها هزار نفر در چین از ابتلا به کووید-19 مصون ماندند و این به خاطر پاسخ سریع و قاطع دولت این کشور بود.

سازمان جهانی بهداشت که از زمان اعلام شیوع ویروس کرونا در چین، هشدارهای بالایی صادر نموده، هنوز این بیماری را فراگیر اعلام ننموده است. براساس این گزارش، چین 77 هزار و 262 مورد ابتلا به کرونا (کووید - 19) را در این کشور اعلام نموده که شامل 2 هزار و 595 مورد مرگ و میر است.

29 کشور دیگر نیز 2 هزار و 69 مورد تائید شده از ابتلا به کرونا را گزارش داده اند که شامل 23 مورد مرگ ناشی از آن می گردد.

ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد. این ویروس اکنون به حدود 30 کشور سرایت نموده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در خصوص بهداشت جهانی، شرایط فوق العاده اعلام کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 780

به "خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت: از تجربه چین در مبارزه با کرونا استفاده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت: از تجربه چین در مبارزه با کرونا استفاده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید