خبرنگاران تامین نیاز جامعه با استفاده از ظرفیت شبکه های توزیع موازی

به گزارش سفر به آنتالیا، تهران- خبرنگاران- قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی شرایط تامین و توزیع میوه ایام عید را مناسب توصیف کرد و بر ایجاد شبکه های توزیع موازی در راستای توزیع بهتر و جلوگیری از قاچاق به خارج از کشور تاکید کرد.

خبرنگاران تامین نیاز جامعه با استفاده از ظرفیت شبکه های توزیع موازی

به گزارش روز شنبه خبرنگاران از وزارت صنعت، معدن و تجارت، جلسه کارگروه تنظیم بازار به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت و کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان مربوطه برگزار گشت.

در ابتدای این جلسه، محمدصادق مفتح، با تاکید بر شرایط مناسب بازار میوه گفت: در حال حاضر این محصولات با کیفیت مناسب و قیمت متعادل در حال توزیع است و طبق گزارش های میدانی، هیچ ازدحام جمعیتی در مراکز توزیع و عرضه وجود ندارد.

قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی با اشاره به ایجاد شبکه توزیع مستقیم، شرح داد: در خصوص میوه شب عید هیچ کمبود و مسئله ای وجود ندارد و بازرسی ها به صورت ویژه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه میزان تولید روغن در کشور مطلوب است، گفت: قیمت جهانی روغن خام آفتابگردان و روغن پالم رو به افزایش است و باید به منظور جلوگیری از قاچاق این کالا به خارج از کشور تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته شده است.

مفتح تعیین گروه های هدف و تامین کالای مورد نیاز آن ها از طریق شبکه های توزیع موازی بازار را یکی از راه کارهای مناسب برای تنظیم بازار و جلوگیری از قاچاق روغن به خارج از کشور دانست و گفت: با استفاده از ظرفیت شبکه های موازی بازار، نه تنها اقلام مورد نیاز جامعه هدف تامین می شود، بلکه با خروج نیاز آن ها از بازار، مراجعه به بازار نیز کاهش می یابد.

به گفته وی، استفاده از ابزارهای توزیع هر گروه هدف، باعث آرامش بازار خواهد شد چرا که این شبکه های موازی اطلاعات کامل از جامعه و میزان تقاضا دارند و توزیع به بهترین شکل انجام خواهد شد.

قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی با تاکید بر اینکه هیچ گزارشی از استان ها مبنی بر وجود بحران در بازار میوه دریافت نشده است، اضافه کرد: ساختار سازی در این رابطه اجرا شده است و با توجه به نواقصی که در شبکه توزیع سنتی وجود دارد، ایجاد شبکه های توزیع جدید، لازم به نظر می رسد.

وی همچنین بر آرامش و تعادل در بازار شکر اشاره کرد و گفت بر خلاف سنوات گذشته که در این ایام شاهد نوساناتی در این بازار بودیم، امسال در خصوص شکر هیچ مسئله ای وجود ندارد.

به گزارش خبرنگاران، معاون اول رییس جمهوری در این جلسه اعلام کرده است: هماهنگی بیشتر بین دستگاه های مرتبط با این موضوع ها و اتخاذ تصمیم های لازم برای تنظیم بازار کالاهای شب عید به ویژه مرغ، میوه و روغن اصلی ترین محور این جلسه خواهد بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1583

به "خبرنگاران تامین نیاز جامعه با استفاده از ظرفیت شبکه های توزیع موازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تامین نیاز جامعه با استفاده از ظرفیت شبکه های توزیع موازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید