خبرنگاران باید اخبار صحیح از فعالیت های علمی کشور منتشر شود

به گزارش سفر به آنتالیا، تهران- خبرنگاران- برگزیده سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی گفت: باید اخبار صحیح و درستی در مقابله با دروغ پراکنی ها از فعالیت های علمی کشور در فضای مجازی و رسانه ها منتشر شود.

خبرنگاران باید اخبار صحیح از فعالیت های علمی کشور منتشر شود

قاسم جابری پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی خبرنگاران گفت: در چند سال اخیر تبلیغات مثبت و درستی مقابل تبلیغات منفی و خبرپراکنی غربی وجود دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از رسانه های فارسی زبان غربی تلاش زیای برای مایوس کردن جوانان و بدبین کردن دانشجویانی که در خارج کشور مشغول تحصیل هستند، نسبت به کشور دارند که باید ما نیز در ایین جنگ رسانه ای اخبار صحیح را از کشور مخابره کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه موضوع تبلیغات بسیار مهم است، شرح داد: هرچه اخبار درست در فضای مجازی منتشر شود می تواند روی تبلیغات منفی تاثیر گذار باشد.

عضو پژوهشگاه دانش های بنیادی در خصوص جذب دانشگاهیان به پژوهش و فناوری گفت: محققان و پژوهشگرانی که به طور مستمر و حتی در نبود امکانات کار علمی و پژوهشی می کنند بسیار اندک هستند و نیازی به تشویق ندارند. اما تشویق و دادن برخی تسهیلات به جوانان که در ابتدای راه قرار دارند تاثیر گذار است و در مرحله بعد که لذت پژوهش و دستاورد علمی را حس کردند، نیازی به تشویق ندارند.

سریع ترین روش چهار عمل اصلی ریاضی

دکتر قاسم جابری پور از دانشگاه شهید بهشتی رتبه سوم پژوهش های بنیادی برای طرح گسترش نظام های عددی نامتعارف در حساب کامپیوتری را در سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی کسب کرده است.

وی در خصوص طرح خود گفت: مبحث حساب کامپیوتری با سابقه بیش از 60 سال به تدوین و الگوریتم های کارآیی عمل های حسابی و طراحی و پیاده سازی رقمی آن ها می پردازد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: برای افزایش کارآیی مدارهای مربوطه، نظام های عددی نامتعارف مانند مانده ای، افزونه ای و لگاریتمی تعریف شده و در مدارهای خاص عمل های حسابی و تبدیل اعداد از نظام های متعارف به این نظام ها و برعکس طراحی و پیاده سازی شده اند.

این برگزیده جشنواره خوارزمی همچنین بیان نمود: با توجه به نیاز مبرم صنایع بیمه، بانکداری و هرگونه محاسبات پولی به حساب دهدهی، سریع ترین و کارآمدترین مدارهای چهار عمل اصلی و جذب در این طرح به ثمر رسیده است. از طرف دیگر پژوهش های آغاز شده در این طرح به حوزه فناوری های نانو نیز گسترش داده شده و به نتایج تحول بین المللی رسیده است.

به گزارش خبرنگاران، از میان 328 طرح که امسال به دبیرخانه جشنواره خوارزمی ارایه شده است، 10 طرح داخلی و 5 طرح خارجی به عنوان طرح برگزیده با حضور رییس جمهور معرفی و تجلیل شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 820

به "خبرنگاران باید اخبار صحیح از فعالیت های علمی کشور منتشر شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران باید اخبار صحیح از فعالیت های علمی کشور منتشر شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید