خبرنگاران انصارالله یمن :حملات سعودی به تاسیسات نفتی را کوبنده پاسخ می دهیم

به گزارش سفر به آنتالیا، تهران-خبرنگاران-محمد البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن شنبه شب گفت:حمله ائتلاف سعودی به تأسیسات نفتی بهانه لازم را به ما خواهد داد تا تأسیسات نفتی عربستان هدف حمله قرار گیرد.

خبرنگاران انصارالله یمن :حملات سعودی به تاسیسات نفتی را کوبنده پاسخ می دهیم

البخیتی در گفت وگو با شبکه خبری المیادین اضافه کرد: اگر کشورهای ائتلاف متجاوز درصدد افزایش تنش ها در جبهه الحدیده در غرب یمن باشند، خود آنها بیشترین خسارت را متحمل خواهند شد.

وی با تاکید بر این که ائتلاف سعودی آتش بسی دروغین اعلام کرده، اضافه کرد: ریاض به این توافق پایبند نیست، این آتش بس یک تاکتیک است و با هدف گمراه کردن افکار عمومی صورت می گیرد.

البخیتی اضافه کرد: هرگونه ابتکار عملی که خواستار توقف کامل جنگ در یمن نباشد، یک اقدام ناقص خواهد بود.

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن همچنین شرح داد: ارتش و کمیته های مردمی به افزایش تنش نظامی توسط ائتلاف سعودی و پایبند نبودن این ائتلاف به توافق آتش بس در روزهای آینده به این ائتلاف در روزهای آینده پاسخ خواهندداد.

وی اضافه کرد:خسارت هایی که محاصره اعمال شده توسط ائتلاف سعودی بر یمن تحمیل شده است، بسیار بیشتر از خسارت های عملیات نظامی سعودی است.

البخیتی در پایان خطاب به سازمان های بین المللی و کشورها گفت: عدم درخواست کشورها از ائتلاف سعودی برای برداشتن محاصره یمن با پذیرش توافق آتش بسی به معنای مشروعیت بخشی به محاصره است.

محمد عبدالسلام سخنگو و رییس هیأت مذاکره کننده انصارالله در مذاکرات صلح گروه های یمنی در استکهلم سوئد نیز پنجشنبه شب گفت: ما خواستار آتش بس واقعی هستیم و توقف جنگ نمی تواند با آتش بس دو هفته ای صورت بگیرد.

ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان بامداد پنجشنبه بطور رسمی از اعلام توافق آتش بس در یمن خبر داد و گفت که این آتش بس 2 هفته ادامه خواهد داشت و پس از آن نیز قابل تمدید است.

این درحالی است که با وجود اعلام آتش بس، حملات ائتلاف سعودی به یمن ادامه دارد و در شبانه روز گذشته 99 بار آتش بس را نقض کرده است.

بسیاری از مقام های یمنی نسبت به نیت عربستان در این خصوص ابراز تردید کرده و معتقدند این تاکتیک جدید است تا ائتلاف بتواند از آن برای تجدید قوا و جبران خسارت های اخیر خود استفاده کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 953

به "خبرنگاران انصارالله یمن :حملات سعودی به تاسیسات نفتی را کوبنده پاسخ می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انصارالله یمن :حملات سعودی به تاسیسات نفتی را کوبنده پاسخ می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید