حناچی: ازتجربیات شهرهای عضو مترو پلیس در بازآفرینی شهری استفاده گردد

به گزارش سفر به آنتالیا، تهران (پانا) - شهردار تهران در وبینار بازآفرینی شهری، بر استفاده از تجربیات شهرهای عضو متروپلیس در زمینه بازآفرینی شهری شد و این تجربیات را سرمایه های گرانبهای هر شهری توصیف کرد.

حناچی: ازتجربیات شهرهای عضو مترو پلیس در بازآفرینی شهری استفاده گردد

به گزارش سایت شهر، پیروز حناچی شهردار تهران در وبینار (چشم اندازها و چالشها در باز آفرینی شهری) گفت: امروز با اثرات غم انگیز و قابل تاملی که پاندمی کرونا بر زندگی انسان­ها به ویژه شهرنشینان داشته است بیش از هر زمان دیگری به اهمیت فضاهای شهری تاب­ آور و جوابگو پی برده ­ایم. فضاهایی ایمن، صرفه ­جو، مناسب برای استفاده همه اقشار و فضاهایی که زاییده و زاینده آینده­ ها و نوآوری ها باشند.

وی اضافه نمود: رشد شهرها و گسترش ناپایدار آنها، علاوه بر اضافه نمودن محدوده­ های سکونتی غیررسمی و بی­ کیفیت به شهر، به دلیل تغییرات پیچیده مالی، کالبدی، موجب کاهش کیفیت محیط در مناطق درونی شهر (Inner city) نیز می ­گردد و این دلیل مداخلات در برنامه ­های بازآفرینی شهری را آشکار می سازد. از طرف دیگر کالبد شهرها، نشانگر سلیقه ­ها، قوانین، تصمیمات و همچنین دانش و هنر کسب شده در دوره ­های مختلف، تاریخی است. بنابراین خاطره شهرها مانند ثروتی گرانبها، فرایند توسعه آن را بازگو نموده و آثار اقدامات کنونی را نیز در خود حفظ خواهد نمود.

شهردار تهران اضافه نمود: از این رو بازآفرینی شهری امروزه به عنوان رویکرد مهمی در شهرداری تهران مورد توجه قرار گرفته است و این توجه خاص در برنامه­ های بلندمدت، میان ­مدت و تضمین هدفمند اعتبارات این حوزه کاری نمود یافته است.

وی گفت: تهران، شهری متنوع، از نظر طبیعی، اجتماعی، فرهنگی و مالی است پس در اجرای برنامه­ های بازآفرینی شهری، همیشه با مسائل گوناگونی روبرو بوده است. این چالش­ها و راه ­حل­های آنها موجب کسب تجاربی ارزشمند و فراوری دانش بومی در این زمینه شده است. همین موضوع در مورد سایر شهرهای دنیا نیز در حال رخ دادن است و با توجه به عضویت 140 شهر در سازمان کلانشهرهای دنیا (متروپلیس)، همکاری و شبکه سازی جهت منتفع شدن همه شهرها از این تجارب و دانش کسب شده و به نقد و آنالیز گذاشتن آنها، گامی موثر در دیپلماسی شهری و ارتقای دانش تخصصی در مدیریت شهرهاست.

وی با بیان این که این وبینار با عنوان چشم اندازها و چالشها در بازآفرینی شهری با همین هدف شکل گرفته است ادامه داد: امیدوارم تا سرانجام آن بتوانیم از گریز کوتاهی به تجارب و درس آموخته های شهرهای شرکت کننده در بازآفرینی شهرهایشان داشته باشیم و باب همکاری های گسترده تری با آنها گگردده گردد.

حناچی در سرانجام گفت: ضمن تشکر ویژه از دوستان و همکاران در مترو پلیس جهت هماهنگی امور مربوط به برگزاری این وبینار، صحبت های خوم را به سرانجام می رسانم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1640

به "حناچی: ازتجربیات شهرهای عضو مترو پلیس در بازآفرینی شهری استفاده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حناچی: ازتجربیات شهرهای عضو مترو پلیس در بازآفرینی شهری استفاده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید