حمله هوایی نیروهای آمریکایی علیه طالبان، آیا توافقنامه قطر نقض شده است؟

به گزارش سفر به آنتالیا، در حالی که براساس توافقنامه قطر طالبان در 5 ماه گذشته حمله ای علیه نیروهای خارجی نداشته است اما در حمله هوایی نیروهای آمریکایی 25 عضو این گروه کشته شدند.

حمله هوایی نیروهای آمریکایی علیه طالبان، آیا توافقنامه قطر نقض شده است؟

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، جمال بارکزی سخنگوی پلیس قندهار گفت که 25 عضو طالبان در حمله هوایی نیروهای مأموریت حمایت قاطع کشته شدند.

وی اضافه کرد که این اعضای طالبان در شهرستان تخته پل قصد حمله به نیروهای پلیس را داشتند که هدف حمله هوایی نیروهای خارجی قرار گرفتند.

بارکزی به هشت صبح گفت که اسنادی که از اجساد اعضای طالبان به دست آمده است نشان می دهد که همه این افراد از اتباع پاکستان هستند.

طالبان و فرماندهی مأموریت حمایت قاطع تا به امروز درباره این رویداد چیزی نگفته اند.

آمریکا و طالبان در 10 اسفند سال 1398 در توافقی متعهد شدند که علیه یکدیگر حمله نکنند و زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا که به نمایندگی از دولت ترامپ این توافقنامه را امضا نموده نیز اخیراً در اظهاراتی به مناسبت سرانجام فاز نخست این توافق تأیید کرد که در این 135 روز هیچ آمریکایی جانش را در نتیجه حملات طالبان از دست نداده است.

با این حال آمریکا پس از توافقنامه قطر چندین بار طالبان را هدف حملات هوایی قرار داده و تصریح نموده که این حملات ماهیت تدافعی داشته و در حمایت از نیروهای افغان صورت گرفته است.

اخیراً نیز سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز تداوم حملات هوایی آمریکا در مناطق غیرجنگی را سرپیچی از توافقنامه قطر خواند.

هفته گذشته نیز ژنرال کِنِت مک کنزی فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در اظهاراتی از احتمال فروپاشی کوشش های صلح گفته بود.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1040

به "حمله هوایی نیروهای آمریکایی علیه طالبان، آیا توافقنامه قطر نقض شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله هوایی نیروهای آمریکایی علیه طالبان، آیا توافقنامه قطر نقض شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید