حمله ترامپ به کره جنوبی بر سر هزینه استقرار نظامیان آمریکایی

به گزارش سفر به آنتالیا، رئیس جمهور آمریکا ضمن انتقاد شدید از کره جنوبی، از این کشور خواسته است تا بابت هزینه های استقرار نظامیان آمریکایی هر سال 60 میلیارد دلار بپردازد.

حمله ترامپ به کره جنوبی بر سر هزینه استقرار نظامیان آمریکایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یونهاپ،گای اسنودگراس نویسنده سابق سخنرانی ها و مدیر رسانه ای جیمز ماتیس وزیر دفاع سابق آمریکا فاش کرده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده بارها کره جنوبی را یک سوء استفاده کننده بزرگ ارزیابی کرده و مدعی شده است که سئول باید بابت استقرار نظامیان آمریکایی در این کشور هر سال 60 میلیارد دلار بپردازد.

اسنودگراس این افشاگری ها را در کتاب جدیدش منتشر کرده و در آن به دو نشست بین ترامپ و تیم امنیت ملی اش در پنتاگون طی جولای 2017 و ژانویه 2018 میلادی اشاره کرده است.

به گفته اسنودگراس، ترامپ بارها ارزش استقرار نظامیان آمریکایی در کشورهای خارجی را زیر سئوال برده و از مقام های ارشد از جمله جیمز ماتیس و رکس تیلرسون وزیر خارجه سابق آمریکا سئوال کرده است که آیا می تواند نظامیان آمریکایی را از کشورهای خارجی مثل کره جنوبی و ژاپن و آلمان خارج کند.

ترامپ در ژانویه 2018 میلادی در اظهاراتی گفته است: این قرارداد به ضرر آمریکا است. اگر کره جنوبی برای استقرار نظامیان ما هر سال 60 میلیارد دلار بپردازد، آنگاه یک قرارداد خوب خواهد بود.

آمریکا هم اکنون 28500 نظامی خود را در کره جنوبی مستقر کرده است تا با اقدامات احتمالی کره شمالی مقابله کند. آمریکا همچنین به بهانه افزایش حضور و قدرت نظامی چین، نظامیان خود را در منطقه مستقر کرده است.

آمریکا و کره جنوبی به تازگی مذاکرات درباره توافق سهیم شدن در هزینه های نظامی را برای سال آینده آغاز کرده اند. برخی گزارش ها حاکی است که آمریکا خواستار پرداخت 5 میلیارد دلار از سوی کره جنوبی شده است.

ترامپ در اظهاراتی در جولای 2017 نیز گفته است: کره جنوبی یک سوء استفاده کننده بزرگ است. چین کره جنوبی... آنها از چپ و راست از ما سوء استفاده می کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 520

به "حمله ترامپ به کره جنوبی بر سر هزینه استقرار نظامیان آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله ترامپ به کره جنوبی بر سر هزینه استقرار نظامیان آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید