حمله ارتش یمن به فرودگاه بین المللی أبها

به گزارش سفر به آنتالیا، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله ارتش این کشور به فرودگاه بین المللی أبها اطلاع داد، فرودگاهی که محل استقرار جنگنده های ائتلاف سعودی است که بمباران مناطق مسکونی یمن از آنجا انجام می گردد.

حمله ارتش یمن به فرودگاه بین المللی أبها

به گزارش خبرنگاران از مهر، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز اعلام نمود که نیروهای این کشور فرودگاه بین المللی ابها را هدف قرار دادند.

وی با اعلام این خبر اضافه نمود: فرودگاه بین المللی ابها در عربستان سعودی با پهپاد قاصف k2 هدف نهاده شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام نمود که این حمله در واکنش به جنایات عربستان سعودی در یمن انجام شده است.

فرودگاه بین المللی ابها به ظاهر غیر نظامی است اما در واقع محل استقرار جنگنده های ائتلاف متجاوز به یمن بوده که به دلیل نزدیکی به مناطق تحت کنترل دولت نجات ملی یمن از آنجا حملات هوایی روزانه را انجام می دهد.

در همین حال محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن بر ضرورت سرانجام دادن به محاصره یمن تاکید نمود. وی در حساب توئیتری خود نوشت: کشورهای عضو ائتلاف سعودی و متحدان آن، ملت یمن را محاصره نموده و به تجاوز، حمله و اشغال بخش هایی از وطن ما ادامه می دهند و از ما می خواهند جنگ را متوقف کنیم.

وی با بیان این مطلب اضافه نمود: شما تجاوزات را متوقف و محاصره را برطرف کنید در آن صورت قحطی متوقف و فاجعه به اتمام می رسد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای کوشش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچکدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن دهها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1597

به "حمله ارتش یمن به فرودگاه بین المللی أبها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله ارتش یمن به فرودگاه بین المللی أبها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید