جزئیات طرح هوشمندسازی قرنطینه ، شروع اجرای آزمایشی در 3 استان

به گزارش سفر به آنتالیا، دبیر کمیته علمی کشوری کووید 19 جزییات طرح سامانه هوشمند برای محدودیت های کرونایی و قرنطینه را شرح داد.

جزئیات طرح هوشمندسازی قرنطینه ، شروع اجرای آزمایشی در 3 استان

دکتر حمیدرضا جماعتی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره جزئیات سامانه هوشمند برای محدودیت های کرونایی و قرنطینه، گفت: سامانه هوشمند برای محدودیت ها و قرنطینه در کمیته علمی کشوری کرونا مورد بحث نهاده شد و این سامانه به صورت پایلوت در سه استان آذربایجان غربی، کردستان و قزوین در حال اجرا است و قرار شد نتایج پایلوت را به ما ارائه دهند تا ببینیم به چه صورت عمل کردند و اگر نتیجه آن خوب باشد، این سامانه به کل کشور توسعه پیدا می نماید.

وی اضافه نمود: در قالب این طرح که در حال پایلوت است، بر اساس سامانه هوشمندی که طراحی شده، تمام اطلاعات کلیه شهروندان از حمل و نقل گرفته تا اصناف و ... معین شده و بر اساس واکسیناسیون، علائم احتمالی، تست هایی که برای باز بودن اصناف و ... انجام می گردد، قرنطینه ها و محدودیت هایی را ایجاد می نمایند.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا اضافه نمود: بر این اساس افرادی که گرفتار و مثبت شدند، پیگیری نموده و در قرنطینه قرار می گیرند. در عین حال شرکت ها و ... به صورت دوره ای تست هایی را انجام می دهند و اطلاعات تست ها وارد سامانه شده و بر اساس آن ها نتیجه می گیرند که درباره یک صنف خاص یا یک بخش چه اقداماتی باید انجام گردد.

جماعتی با بیان اینکه این کار به نوعی غربالگری هوشمند است، گفت: وقتی هم بر اساس غربالگری مبتلا پیدا شد، فرد قرنطینه شده و مورد آنالیز قرار می گیرد.

وی درباره نحوه نظارت بر ای این طرح، گفت: معمولا از طریق استانداری ها نظارت بر اجرای آن انجام می گردد و صنف ها، ادارات، حوزه حمل و نقل و ... در این طرح قرار دارند. در عین حال مجری اصلی این طرح وزارت کشور است و وزارت بهداشت عمدتا از نظر علمی کار را حمایت می نماید و مجری اصلی وزارت کشور و ریاست جمهوری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1884

به "جزئیات طرح هوشمندسازی قرنطینه ، شروع اجرای آزمایشی در 3 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات طرح هوشمندسازی قرنطینه ، شروع اجرای آزمایشی در 3 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید