تیم های امداد و نجات روستایی در یزد راه اندازی شد

به گزارش سفر به آنتالیا، حسین مجیبی فر در مصاحبه با خبرنگاران گفت: جمعیت هلال احمر با برنامه ریزی های مستمر کوشش می نماید با آموزش افراد علاقه مند و ارائه آموزش های عمومی و تخصصی در جهت ارتقای آگاهی آنان در برابر حوادث و سوانح و داشتن جامعه ای مقاوم گام بردارد.

تیم های امداد و نجات روستایی در یزد راه اندازی شد

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد با اشاره به آموزش های عمومی و تخصصی بیان نمود: ارتقاء دانش و ایجاد مهارت های لازم در زمینه آشنایی با سوانح و حوادث و امداد و یاری های اولیه و همچنین ترویج فرهنگ خود امدادی و دگرامدادی یکی از مهمترین عوامل ارتقاء توانمندی های افراد جامعه در مقابل بروز حوادث و کاهش اثرات زیانبار آن است.

مجیبی فر مطرح نمود: 16 دوره امداد و یاری های اولیه 22 ساعته، هشت دوره مهارت های داوطلبی 40 ساعته، دو دوره عمومی امداد(حضوری)، برگزار گردید و فراگیران این دوره ها بیش از 460 نفر هستند.

وی همچنین بیان نمود: دوره هایی همچون مهارت های فوریت های پزشکی در حوادث ، آشنایی با تروما و مهارت های امدادی آن، کارگاه تخصصی حمل مصدوم، کارگاه کوتاه مدت آموزش یاری های اولیه ویژه تیم های عملیاتی امداد و نجات شهرستان برگزار و بیش از 130 نفر از این دوره ها بهره مند شدند.

مجیبی فر در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی تیم های امداد و نجات روستایی با همکاری بخشداری مرکزی یزد و دهیاران اطلاع داد و گفت: 12 سناریو مانورهای تخصصی در شرایط واقعی در این مدت طراحی و تدوین گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 38

به "تیم های امداد و نجات روستایی در یزد راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم های امداد و نجات روستایی در یزد راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید