توقیف کشتی ها ادامه یابد بنادر عربستان در امان نخواهند بود

به گزارش سفر به آنتالیا، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با اشاره به تداوم توقیف کشتی های حامل فرآورده های نفتی این کشور توسط ائتلاف سعودی، گفت: در صورت تداوم این شرایط، بنادر عربستان سعودی در امان نخواهند بود.

توقیف کشتی ها ادامه یابد بنادر عربستان در امان نخواهند بود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از العهد، هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در سخنانی از توقیف کشتی های یمنی حامل فرآورده های نفتی توسط ائتلاف متجاوز سعودی به شدت انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: تداوم توقیف کشتی های یمنی حامل فرآورده های نفتی به مثابه مجازات دسته جمعی یمنی ها است. عربستان سعودی از ورود کشتی های حامل فرآورده های نفتی به یمن جلوگیری می نماید و این نشان می دهد که به هیچ وجه به دنبال انتها جنگ نیست.

وزیر خارجه یمن در ادامه یادآور شد: علیرغم اینکه عربستان سعودی و متحدانش در یمن ژست حقوق بشری و حمایت از اقدامات انسان محبت آمیز را می گیرند، اما شاهد آن هستیم که از ورود کشتی های حامل فرآورده های نفتی به یمن جلوگیری می نمایند. بدون شک در صورت تداوم این شرایط، بنادر عربستان سعودی در امان نخواهند بود.

پیشتر نیز جنبش أنصارالله با اقدام عربستان سعودی در توقیف کشتی های حامل فرآورده های نفتی یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی واکنش نشان داده و این اقدام را به شدت محکوم نموده بود. درهمین ارتباط، انصارالله اعلام نموده بود: سازمان ملل شریک ائتلاف متجاوز سعودی در تداوم توقیف کشتی های حامل فرآورده های نفتی و وقوع فاجعه انسانی در نتیجه از کار افتادن بخش های خدمات رسانی و به ویژه بخش بهداشتی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1428

به "توقیف کشتی ها ادامه یابد بنادر عربستان در امان نخواهند بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقیف کشتی ها ادامه یابد بنادر عربستان در امان نخواهند بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید