تسهیلات حوزه دانشجویی بنیاد نخبگان 60 درصد افزایش یافت

به گزارش سفر به آنتالیا، سنندج - خبرنگاران - معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان گفت: تسهیلات حوزه دانشجویی از جمله جوایز تحصیلی در امسال نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش پیدا نموده است.

تسهیلات حوزه دانشجویی بنیاد نخبگان 60 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، محمد صالح ترکستانی روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس بنیاد نخبگان کردستان گفت: فعالیت های این بنیاد در حوزه های دانش آموزی، دانشجویی، فارغ التحصیلان و بازگشت نخبگان به کشور متمرکز است.

وی افزود: برنامه مفصلی با وزارت آموزش و پرورش با عنوان طرح ملی شهاب داریم که سال جاری چهارمین سال اجرای آن است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان افزود : در حوزه دانشجویی که عنوان آن آینده سازان است اصلی ترین کار بنیاد اعطای جوایز تحصیلی است.

ترکستانی و گفت: از ابتدای سال جاری تسهیلات حوزه دانشجویی 60 درصدی افزایش داشته که مقرری ماهیانه دانشجویانی که پروژه های هدفمند در حال انجام دارند نیز شامل آن است.

وی به برنامه بازگشت نخبگان از یکصد دانشگاه برتر جهان به کشور اشاره نمود و یادآور شد: طی سالیان گذشته توانستیم یک هزار نفر را به کشور برگردانیم که با مجوز بنیاد 200 نفر از آنها به عنوان عضو هیت علمی در دانشگاه های کشور مشغول بکار شدند.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان گفت: سال گذشته مجوز استخدام 200 نفر از دانش آموختگان داخل کشور را در قالب جایزه شهید آشتیانی اخذ شده است.

ترکستانی با بیان اینکه تا زمانی که سیستم مدیریت موجود در جامعه ما تغییر نکند فعالیت های بنیاد نمی تواند تاثیر آنچنانی داشته باشد، گفت: استعدادها و نخبگان از خارج کشور بازگردانده می شوند و در سیستمی قرار می گیرند که حقوق اساتید دانشگاه آن یک کارگر هم کمتر است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که اقتصاد ومدیریت رانتی وجود داشته باشد است بسیاری از کوشش های جامعه همانند آب در هاون کوبیدن است افزود: معتقدم تنگناهایی که امروز کشور با آن روبرو شده فرصتی است که در نتیجه آن با میدان دادن به افراد با فکر و ایده متفاوت می توان تحولات و تاثیرات چشمگیری را ببینیم.

در این مراسم از زحمات بیش از سه سال مدیریت رحمت صادقی تقدیر و امیر علی صادقی به عنوان رییس بنیاد نخبگان استان معرفی گردید.

9936 / 3034

منبع: ایرنا
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 188

به "تسهیلات حوزه دانشجویی بنیاد نخبگان 60 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات حوزه دانشجویی بنیاد نخبگان 60 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید