ترامپ وزیر دفاع را اخراج کرد

به گزارش سفر به آنتالیا، رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توییتر از برکناری وزیر دفاع این کشور اطلاع داد.

ترامپ وزیر دفاع را اخراج کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مارک اسپر وزیر دفاع این کشور را برکنار کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توییتر با اشاره به برکناری اسپر، گفت که کریستوفر میلر مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم وظایف وی را بر عهده خواهد گرفت.

مارک اسپر در حالی توسط ترامپ اخراج شد که وی قرار بود هفته آینده به اروپا برود و درباره کاهش نیروهای آمریکایی در آلمان مذاکره کند.

یک خبرنگار سی ان ان نیز در واکنش به این اقدام ترامپ در پیامی توییتری نوشت که طبق قوانین آمریکا، در صورت برکناری وزیر دفاع، دیوید نورکویست معاون وی که مورد تایید سنا است باید وظایف وزیر دفاع را برعهده بگیرد مگر آنکه ترامپ نورکویست را نیز اخراج نموده باشد

مایکل کارپنتر از مقامات سابق وزارت دفاع آمریکا نیز در پیامی در توییتر نوشت اقدام دولت ها در برکناری وزیران در دوره گذار اقدامی غیرمعمول است.

سه روز پیش بود که روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه گزارش داد ترامپ ممکن است مارک اسپر، وزیر دفاع و جینا هاسپل، رئیس سیا را اخراج کند.

بعضی از مقام ها گفته اند کریستوفر رای، رئیس اف بی آی هم یکی از کسانی است که در فهرست اخراجی ها واقع شده است. بعضی از منابع دیگر گفته اند ترامپ از اخراج رای منصرف شده و او در سمتش باقی خواهد ماند.

پایگاه خبری آکسیوس نیز گزارش داده بود که کریستوفر ری و جینا هاسپل در حلقه داخلی ترامپ در کاخ سفید جزو غیرقابل اعتمادترینها هستند و اگر دردسرهای انتخاباتی و تبعات آن نبود هر دوی آنها را حتی قبل از انتخابات تغییر می داد.

چند روز پیش رسانه ها گزارش داده بودند که مارک اسپر استعفانامه اش را آماده نموده است اگر چه سخنگوی پنتاگون این خبر را تکذیب کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1335

به "ترامپ وزیر دفاع را اخراج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ وزیر دفاع را اخراج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید