تخلف یک مرکز سالمندان در ترزیق واکسن کرونا در دست آنالیز است

به گزارش سفر به آنتالیا، مهدی کرامتی گفت: تخلف مؤسس یک مرکز سالمندان در تزریق واکسن کرونا به تعدادی از اعضای خانواده اش در دست آنالیز نهاده شد.

تخلف یک مرکز سالمندان در ترزیق واکسن کرونا در دست آنالیز است

به گزارش از ، مهدی کرامتی فرماندارشهرستان اسفراین گفت : مؤسس یک مرکز سالمندان بر خلاف اولویت بندی سند ملی واکسیناسیون کرونا، سه نفر از اعضای خانواده اش که ارتباط زیادی با سالمندان این مرکز نداشتند را در فهرست تزریق قرار گرفته است و آن ها نیز از واکسن ویژه مراکز نگهداری سالمندان استفاده کردند.

او اضافه نمود: اگرچه خانواده مدیر مؤسس مرکز نگهداری سالمندان شهرستان اسفراین از لحاظ بیمه ای جزء کارکنان این مرکز محسوب می شوند، ولی مواجهه مستقیم با سالمندان نداشته و کار های فرعی شامل خرید مایحتاج مرکز را انجام می دهند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان اسفراین اضافه نمود : از نظر ما اقدام این مرکز سوء استفاده از سند واکسیناسیون کرونا است وتخلف احتمالی کلیه عوامل مرتبط در حال رسیدگی است که پس از قطعیت با تمام متخلفان احتمالی در این ارتباط نیز برخورد می گردد.

فرماندار شهرستان اسفراین گفت: بر اساس سند واکسیناسیون کرونا برای مراکز نگهداری سالمندان از گروه های در اولویت دریافت واکسن هستند که علاوه بر سالمندان، پرسنل تمام وقت شاغل این مراکز نیز می توانند واکسن را دریافت نمایندو بر همین اساس تعداد 29 سالمند و پرسنل تمام وقت این مرکز واکسن را دریافت نموده اند.

کرامتی گفت : پرونده تخلف این مرکز سالمندان در اسفراین به وسیله مراجع مرتبط درحال پیگیری است.

به گفته او اداره بهزیستی، معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی و کلیه کسانی در این تخلف قصوری داشتند، برخورد خواهد شد.

فرماندار شهرستان اسفراین این را هم گفت که پرونده این تخلف مشابه آنچه که در آبادان و در تزریق واکسن به پاکبانان اتفاق افتاده نیست، ولی تخلف احتمالی مرکز نگهداری سالمندان اسفراین وجود دارد که احتیاج به رسیدگی در مراجع قانونی و برخورد با متخلفان احتمالی دارد.

چند روز گذشته اخباری در شبکه مجازی مبنی بر سوء استفاده یکی از مراکز نگهداری سالمندان شهرستان اسفراین در جنوب بجنورد مرکز استان خراسان شمالی از سند واکسیناسیون منتشر شد و در آن این مرکز نگهداری سالمندان متهم به سوء استفاده از سند تزریق واکسن به سه نفر از اعضای غیر مرتبط خانواده اش شد و از مراجع قضایی و دانشکده علوم پزشکی شهرستان خواسته شد تا با این تخلف برخورد گردد.

براساس آخرین آمار تا به امروز بیش از سه هزار و 600 نفر در استان خراسان شمالی واکسن اسپوتنیک روسی را براساس اولویت های مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا دریافت کردند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت :همانطور که فرماندار اسفراین پیشتر اعلام کردند، تعدادی از اعضای خانواده مسئول مرکز نگهداری سالمندان در این شهرستان واکسن کرونا را دریافت کردند که پس از آنالیز اولیه معین شد این افراد جزء کارکنان همان مرکز بودند.

ایلدر آبادی نیز اضافه نمود : مطابق سند ملی واکسیناسیون سالمندان و کارکنان مراکز نگهداری سالمندان می توانند واکسن کرونا دریافت نمایند.

منبع : ایرنا

ه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1713

به "تخلف یک مرکز سالمندان در ترزیق واکسن کرونا در دست آنالیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخلف یک مرکز سالمندان در ترزیق واکسن کرونا در دست آنالیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید