اوکراین، سوریه و ایران؛ موضوع مذاکرات لاوروف و همتای آلمانی در مسکو

به گزارش سفر به آنتالیا، وزرای امور خارجه روسیه و آلمان هفته آینده در مسکو با یکدیگر دیدار و مسائل مربوط به روابط دوجانبه و بعضی موضوعات مهم بین المللی، از جمله اوضاع در اوکراین و سوریه و مسائل پیرامون ایران را مورد آنالیز قرار خواهند داد.

اوکراین، سوریه و ایران؛ موضوع مذاکرات لاوروف و همتای آلمانی در مسکو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که سرگی لاوروف و هایکو ماس وزرای خارجه روسیه آلمان در مذاکرات آینده خود که در تاریخ 21 آگوست (30 مرداد ماه) در مسکو انجام خواهد شد، مسائل مربوط به اوضاع کنونی در اوکراین، سوریه و مسائل پیرامون ایران را مورد آنالیز قرار می دهند.

بر اساس این اطلاعات، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان قرار است در تاریخ 21-22 آگوست (30 و 31 مرداد ماه) برای یک سفر کاری به مسکو سفر کند. وزیر امور خارجه روسیه پیش از این مذاکره با همتای آلمانی خود در نخستین روز سفر وی به مسکو را مورد تایید قرار داده بود.

در جریان مذاکرات روسای دستگاه دیپلماسی خارجی روسیه و آلمان مسائل مهم در روابط دوجانبه مورد آنالیز قرار گرفته و جدول زمانی برای تماس های آینده بین مقامات دو کشور هماهنگ خواهد شد.

وزارت خارجه روسیه یادآور شده است که در جریان این مذاکرات، دو طرف به گفتگو درباره مسائل مهم بین المللی: از جمله اوضاع کنونی در اوکراین و امکان ادامه کوشش ها در چارچوب گروه نرماندی (روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان) برای حل و فصل مناقشه دونباس ، مسائل مربوط به سوریه و همچنین اوضاع پیرامون ایران و بعضی مسائل بوجود آمده در راستای تحقق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خواهند پرداخت. علاوه بر این، لاوروف و ماس مشکل ثبات جهانی و امنیت راهبردی با توجه به انتها موجودیت پیمان مربوط به نابودی موشک های دارای برد کوتاه و متوسط و تاثیر آن بر امنیت اروپا را نیز مورد آنالیز قرار می دهند.

دیدار قبلی وزرای خارجه روسیه و آلمان ماه گذشته در حاشیه اجلاس گفت وگوهای پترزبورگ در شهر بن صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 259

به "اوکراین، سوریه و ایران؛ موضوع مذاکرات لاوروف و همتای آلمانی در مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوکراین، سوریه و ایران؛ موضوع مذاکرات لاوروف و همتای آلمانی در مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید