اهداف شروع جنگ نفتی علیه ایران

به گزارش سفر به آنتالیا، خبرنگاران: کمیسر مستقل حقوق بشر از اندونزی با اشاره به اهداف کشورهای منطقه از شروع جنگ نفتی علیه ایران تاکید نمود که تحریم نقض حقوق بشر است.

اهداف شروع جنگ نفتی علیه ایران

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران،پروفسور ستی روهینی دزوهیاتین کمیسر مستقل حقوق بشر از اندونزی در پاسخ به پرسش مهر در این باره که آیا تحریم ها نمونه ای از نقض حقوق بشر است؟گفت: بله همینطور است، تحریم ها نمونه شاخص نقض حقوق بشر است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا غرب به ویژه آمریکا بر اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران اصرار می ورزد؟ گفت: این موضوع به دلیل منافع سیاسی است. غربیها به بهانه امنیت خود در پی مطرح کردن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند.

پروفسور ستی روهینی دزوهیاتین در پاسخ به این پرسش که چرا بعضی از کشورهای منطقه در قبال جنگ نفتی علیه ایران سکوت اختیار نموده اند و اقدامی را در این زمینه انجام نمی دهند؟گفت: این سوال بسیار پیچیده ای است اما واقعیت امر این است که این کشورها اهداف متفاوت و دیدگاه های مختلفی را دنبال می نمایند.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز اذعان نموده است که کاهش قیمت نفت تا حدود زیادی یک تصمیم سیاسی است که با هدف وارد کردن فشار به اقتصاد روسیه و تضعیف آن می باشد. جان مک کین سناتور جمهوری خواه نیز به صراحت گفته که باید از عربستان به خاطر کوشش برای کاهش قیمت نفت قدردانی کرد زیرا منجر به وارد شدن زیان به اقتصادهای روسیه و ایران می گردد.

اقتصاد روسیه از بحران حادی به سبب پایین آمدن قیمت نفت رنج می برد زیرا این کاهش قیمت به زیان حدود صد میلیارد دلاری سالانه منجر می گردد و اگر کاهش قیمت نفت ادامه پیدا کند قابل افزایش نیز هست. اقتصاد روسیه تا حدود 50 درصد بر درآمدهای نفتی راسخ است و این کاهش ارزش روبل را روشن می نماید.

کمیسر مستقل حقوق بشر از اندونزی در پاسخ به این پرسش که چرا سازمانهای حقوق بشر خواهان رعایت حقوق بشر از سوی آمریکا نیستند؟گفت: سازمانهای بین المللی حقوق بشری همیشه کشورها را تشویق به رعایت حقوق بشر نموده اند و آنچه در این برهه زمانی مهم است، رسیدن تمام کشورها به درک مشترک از حقوق بشر می باشد.

پروفسور ستی روهینی دزوهیاتین در رابطه با دلیل دوگانگی رفتار غرب در بحث حقوق بشر گفت حقوق بشر در این راستا تنها نیست اما رسیدن به فهم مشترک در زمینه حقوق بشر ساده نیست و باید مذاکرات فشرده ای در این زمینه انجام گردد.

پروفسور ستی روهینی دزوهیاتین متولد کشور اندونزی و متخصص علوم اجتماعی است و در دانشگاه اسلامی یوگی کارتای اندونزی فعالیت می نماید و ریاست مرکز حقوق زنان اندونزی را نیز عهده دار است.

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 349

به "اهداف شروع جنگ نفتی علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهداف شروع جنگ نفتی علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید