افغانستان، بنیاد تیفا: فهرست رای دهندگان در 88 مرکز اخذ رای مطابقت ندارد

به گزارش سفر به آنتالیا، بنیاد انتخابات شفاف افغانستان گفت که فهرست رای دهندگان در 88 مرکز اخذ رای با افرادی که به مراکز مراجعه کرده اند مطابقت ندارد.

افغانستان، بنیاد تیفا: فهرست رای دهندگان در 88 مرکز اخذ رای مطابقت ندارد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، بنیاد انتخابات شفاف افغانستان (تیفا) گفت که در 88 مرکز اخذ رای فهرست افرادی که برای دادن رای مراجعه کردند با فهرست رای دهندگان مغایر است.

صغرا سادات سخنگوی این بنیاد با ابراز این موضوع عدم تطبیق فهرست رای دهندگان را بزرگترین چالش انتخابات ریاست جمهوری 98 دانست.

وی کمرنگ بودن مشارکت مردم و تهدیدات امنیتی را از دیگر چالش های انتخابات خواند و گفت: تدابیر امنیتی در آغاز روز خوب بود ولی به تدریج تهدیدات امنیتی در ولایت های بغلان، پروان، پکتیا، پکتیکا و حتی کابل بسیار جدی شده است.

سمیرا رسا سخنگوی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان فیفا نیز به جمهور گفت که عدم مطابقت فهرست رای دهندگان در بسیاری از ولایت ها از جمله کابل رخ داده است.

پیش از این کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان و رئیس شورای عالی صلح این کشور گفته بود که در چندین مرکز رای دهی در کابل فهرست رای دهندگان بدخشان ارسال شده و در برخی دیگر از مراکز نیز دستگاه های بیومتریک کار نمی کنند.

محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان نیز پس از اخذ رای گفته بود که فهرست رای دهندگان در بیشتر مراکز غرب کابل که مربوط به هواداران این حزب است مطابقت ندارد و مغایرت فهرست ها را عامدانه خوانده بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 411

به "افغانستان، بنیاد تیفا: فهرست رای دهندگان در 88 مرکز اخذ رای مطابقت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، بنیاد تیفا: فهرست رای دهندگان در 88 مرکز اخذ رای مطابقت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید