از واکنش وزیر به سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی در دانشگاه تا ناامنی در سایت دانشگاه آزاد

به گزارش سفر به آنتالیا، وزارت علوم در هفته گذشته با اخباری واکنش وزیر درباره شائبه های مربوط به برگزاری کنکور 98 و نوع سهمیه های آن همراه بود.

از واکنش وزیر به سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی در دانشگاه تا ناامنی در سایت دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار ، وزارت علوم در هفته گذشته با اخبار متعددی همراه بود که درادامه بخشی از مهم ترین اخبار را به اختصار بیان می کنیم.

واکنش وزیر علوم به شائبه های برگزاری کنکور 98/ فرزندان هیئت علمی هیچ سهمیه ای در کنکور ندارند

منصور غلامی وزیر علوم درباره سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی اعلام کرد: درباره این موضوع بیش از چیزی که وجود دارد، صحبت می گردد؛ بنا بود تا دانشجویان بتوانند هر جا که پذیرفته شدند بتوانند به محل خدمت والدین خود منتقل شوند؛ درحال حاضر برای دانشجویان دختر این کار را می کنیم؛ هیچ یک از آنها سهمیه در کنکور ندارند، اما می توانند تغییر رشته یا دانشگاه داشته باشند.

وزیر علوم درباره موضوع بومی گزینی گفت: این طرح مزایای مناسبی دارد و افراد می توانند در محل حضور والدین خود بمانند و از سختی های آن ها کم می گردد، اما با اجرای این طرح تعداد زیادی از دانشجویان در همان منطقه می مانند و فرصت هایی مثل تجربه فضای جدید، امکان برقراری ارتباط بادافرادی از سایر بخش های کشور وشانس استفاده از خدمات بهتر از دانشجو دریغ می گردد؛ در حال حاضر بحث اصلاح مطرح است؛

آخرین آمار از نام نویسی در رشته های بدون کنکور/ زمان اعلام نتایج نهایی کنکور تعیین شد

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش درباره اعلام زمان نتایج نهایی کنکور کارشناسی98 اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های اجرا شده اواخر شهریور نتایج نهایی کنکور کارشناسی اعلام خواهد شد.

توکلی درباره وضعیت انتخاب رشته با سوابق تحصیلی و اینکه معدل کتبی دیپلم مبنای عمل است، توضیح داد: ثبت نام در این کدرشته ها از 20 اسفند 97 شروع و تا 28 شهریور 98 ادامه دارد؛ هر داوطلب می تواند تا 100 کدرشته را از میان کدرشته های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته ثبت کند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آمار ثبت نامی تا امروز گفت: تا صبح امروز 196 هزار و 564 نفر نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام نموده اند.

آغوش باز سایت دانشگاه آزاد برای هکرها

دانشگاه آزاد به یکی از پر جمعیت ترین دانشگاه های کشور تبدیل شده است و بالتبع سال جاری هم دانشجویان زیادی برای ثبت نام به این سامانه مراجعه نموده اند اما اتفاقی عجیب توجه مراجعه کنندگان را به خود جلب کرد؛ گویی دانشگاه آزاد، اسامی جدیدی را وارد ادیان این سامانه نموده بود. دانشجویان ضمن ثبت نام متوجه درج نام دو فرقه ضاله در صفحه ثبت نامی شدند.

بهائیت و دراویش فرقه های نوظهوری هستند که مطابق قوانین کشور ما جزو ادیان محسوب نمی شوند؛ جدا از مباحث دینی، انجام چنین اقدامی، تخلف جدی محسوب می گردد؛ بعد از انتشار این خبر موج زیادی در رسانه ها به راه افتاد که منجر شد روابط عمومی این دانشگاه بلافاصله واکنش نشان داده و این اتفاق را یک حمله و نفوذ سایبری بخواند.

کمبود بودجه، آموزش دانشگاهی را مختل می نماید

غلامرضا زمانی معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع دانشگاه فنی و حرفه ای درباره تاثیرمشکلات اقتصادی دانشگاه بر کیفیت خدمات آموزشی اظهار کرد: در تمام دانشگاه ها اولویت پرداخت حقوق کارکنان است حتی اگر بودجه دانشگاه به نصف بودجه فعلی برسد باید حقوق کارکنان را به طور کامل پرداخت کنیم؛ این موضوع منجر می گردد فشار وارده به بخش آموزش و خدمات دانشجویی چندین برابر گردد؛ اولویت دوم هم در همه دانشگاه ها تغذیه دانشجویان است بنابراین به اجبار در هر شرایطی باید از بودجه اختصاص یافته به بخش آموزش کم می کنیم.

او با اشاره به هزینه بالای آموزش های عملی توضیح داد: اگر به طور جدی قصد محقق شدن برنامه هایی که پیش از این اعلام شده است، یعنی رسیدن به 30 درصد دانشجوی مهارتی در آموزش عالی را داریم، باید به دانشگاه ها و مراکز مهارت محور، از جمله دانشگاه فنی و حرفه ای یاری بیشتری گردد؛ بنابر اعلام برنامه ششم تعداد دانشجویان مهارتی باید تا به 30درصد برسد در حالی که هم اکنون 14 درصد دانشجوی مهارتی در سطح کشور داریم.

توجه به امنیت غذایی در کشور، صد ها شغل ایجاد می نماید

محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد با تأکید بر لزوم توجه به امنیت غذایی، توضیح داد: امضای این تفاهم نامه و توجه به فراوری بذر و امنیت غذایی در کشور، یک حرکت استقلالی و مولد است که در کنار آن، علاوه بر تأمین امنیت غذایی، صد ها شغل نیز ایجاد خواهد شد.

او با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد به دنبال کارآمدسازی جریان علم و فناوری است، با اشاره به رویکرد جدید صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: ادبیاتی که در دوره جدید در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ایجاد شده، ادبیات نو و خوبی است.

طهرانچی یادآوری کرد: این تفاهم نامه سه جانبه که امروز امضا شد، حامل این پیغام است که ما برای استقلال، امنیت غذایی کشور، نهاد علم و فناوری، نهاد حمایتی و نهاد مردمی را کنار یکدیگر قرار دادیم تا یک زیست بوم جدید بسازیم تا بتواند ثمرات خوب و قابل اتکایی در سال های آینده برای کشور داشته باشد.

نتایج کنکور کارشناسی ناپیوسته اعلام شد

نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته دانشگاه ها از امشب روی سایت سازمان سنجش نهاده شد.

براساس اطلاعیه سازمان سنجش از روز 16 شهریور کارنامه داوطلبان روی این سایت قابل مشاهده خواهد بود؛از 85 هزار و 547 نفر داوطلب ثبت نام کننده در دوره های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1398، 75 هزار و 292 نفر برای 16 کدرشته با آزمون به رقابت پرداختند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 321

به "از واکنش وزیر به سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی در دانشگاه تا ناامنی در سایت دانشگاه آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از واکنش وزیر به سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی در دانشگاه تا ناامنی در سایت دانشگاه آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید