از آتش سوزی مرگبار کارگاه تراشکاری تا آتش سوزی در بانک

به گزارش سفر به آنتالیا، آتش سوزی کارگاه تراشکاری در جاده خاوران منجر به مرگ کارگر این کارگاه تولیدی شد.

از آتش سوزی مرگبار کارگاه تراشکاری تا آتش سوزی در بانک

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ساعت 7:21 امروز این حادثه به سامانه 125 اعلام و بلافاصله ماموران 3 ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

سید جلال ملکی اضافه کرد: با حضور آتش نشانان مشاهده شد در سوله 150 متری که حجم زیادی از سیلندرهای هیدرولیکی و سیلندرهای اکسیژن در آن وجود داشت آتش سوزی روی داد.

وی اضافه کرد: انتهای این سوله محله استراحت نگهبان بوده که به دلیل حجم بالای حریق سازه های فلزی محل استراحت نگهبان تخریب و فرد کاملا درگیر شعله های آتش شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه نگهبان این سوله کارگر 32 ساله و تبعه افغانستان بوده اضافه کرد: به دلیل شدت حرارت و ریزش آهن های سازه فلزی این کارگر متاسفانه جان خود را از دست داد.

آتش سوزی موسسه مالی در میدان هفت حوض

شعله های آتش که در اولین روز هفته یک موسسه مالی را در میدان هفت حوض در برگرفته بود، خسارت مالی بر جای گذاشت.

معاون عملیاتی منطقه 6 آتش نشانی شهر تهران در این باره گفت: در پی بروز آتش سوزی در یک موسسه مالی و تماس شهروندان با سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ نیروهای عملیات ایستگاه 71، 72 و گروه نجات 12 را ساعت 5:20 بامداد به محل حادثه در میدان هفت حوض اعزام کرد.

یدا ... مددی که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: با رسیدن آتش نشانان شعله های آتش و دود که یک موسسه مالی را در بر گرفته بود به بیرون زبانه می کشید.وی اضافه کرد: آتش نشانان به سرعت به دو گروه تقسیم شدند و با تجهیز خود به دستگاه های تنفسی وارد موسسه شدند و پس از قطع برق و گاز به جستجوی محبوسین احتمالی پرداختند.

مددی شرح داد: نیروهای عملیات با کشیدن چندین رشته لوله آبدهی، شعله های آتش را به کنترل خود درآوردند و آتش سوزی را مهار و به طور کامل خاموش کردند.

وی گفت: با توجه به رخداد این آتش سوزی در ساعات اولیه صبح، هیچ یک از کارکنان و شهروندان در این محل، حضور نداشتند و آتش نشانان با مهار آتش سوزی و تخلیه دود با تحویل محل حادثه به عوامل انتظامی ماموریت خود را انتها دادند.

جلوگیری از سقوط خودروهای سواری به داخل کانال آب

با تلاش آتش نشانان، از سقوط خودروها به داخل کانال آب در جاده خاوران جلوگیری شد.

فرمانده نیروی عملیاتی آتش نشانی جنوب تهران در این باره گفت: حوالی ساعت 21 شب گذشته ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران پس از تماس مالکان خودرو سواری با سامانه 125 و اطلاع رسانی احتمال سقوط خودروها به داخل کانال آب خاورشهر، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 121 را به همراه تیم نجات 15 روانه جاده خاوران شرق، ورودی عباس آباد، خیابان آفرینش کرد.

حیدرعلی بهرامی گفت: پس از رسیدن به محل حادثه مشاهده شد دو دستگاه خودرو سانتافه و جیلی به دلیل بی احتیاطی حین حرکت در جهت جنب کانال آب خاورشهر دچار حادثه شده و هر لحظه احتمال سقوط هر دو خودرو به داخل کانال وجود داشت.

وی ادامه داد: نیروهای عملیات بلافاصله به دو تیم تقسیم شدند و با در نظر دریافت موقعیت حادثه با استفاده از جرثقیل خودرو نجات و جرثقیل دستی(تیفور) مشغول مهار و کشیدن خودروها به محل امن شدند.

بهرامی گفت: آتش نشانان پس از ایمن سازی شرایط موجود و تحویل خودروها به مالکین آنها و ارائه تذکرات ایمنی با جمع آوری لوازم و تجهیزات به عملیات خود انتها دادند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1394

به "از آتش سوزی مرگبار کارگاه تراشکاری تا آتش سوزی در بانک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از آتش سوزی مرگبار کارگاه تراشکاری تا آتش سوزی در بانک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید