ادامه بحران میان قطر و عربستان، آل ثانی: کانال های آشتی متوقف شده است

به گزارش سفر به آنتالیا، وزیر خارجه قطر ضمن اعلام خوش بینی کشورش به حل بحران خلیج فارس، تأکید کرد که کانال های آشتی با عربستان سعودی متوقف شده است.

ادامه بحران میان قطر و عربستان، آل ثانی: کانال های آشتی متوقف شده است

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر، امروز- سه شنبه- در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا، تعامل کشورش با بحران خلیج فارس را شفاف خواند و گفت که دوحه همیشه از مذاکره در این باره استقبال می نماید.

وزیر خارجه قطر در پاسخ به سوالی درباره چشم انداز بحران در روابط کشورش و کشورهای محاصره نماینده، گفت: ما خوش بین خواهیم ماند، بعضی کانال ها برای مذاکره میان قطر و عربستان سعودی طی دو ماه اخیر گگردده شد، ولی متاسفانه این امر نتیجه ای نداشت و به توقف کانال های(آشتی) منجر شده است.

وی اضافه نمود: ما می خواهیم به آینده ای مرفه تر و باثبات تر در منطقه چشم بدوزیم و این شرایط با رویکردی که نتیجه ای نداشته است، اتفاق نمی افتد و فقط می تواند موقعی اتفاق بیفتد که یک راه چاره میانه و مورد قبول تمام طرف ها ایجاد گردد به گونه ای که این طرف ها دستاوردهایی را محقق نمایند.

آل ثانی توضیح داد: ما هرگز قصد نداشتیم که کشوری را تضعیف یا تحقیر کنیم، ما می خواهیم آنها از این امر قدرتمندتر خارج شوند.

چهار کشور عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر از 5 ژوئن 2017، روابط دیپلماتیک و مالی شان با قطر را به اتهام حمایت این کشور از تروریسم قطع نموده و شروط سیزده گانه ای را برای احیای روابط بر دوحه تحمیل نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 813

به "ادامه بحران میان قطر و عربستان، آل ثانی: کانال های آشتی متوقف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه بحران میان قطر و عربستان، آل ثانی: کانال های آشتی متوقف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید