اجرای دستورالعمل های پیشگیرانه برای جلوگیری از انتقال کرونا

به گزارش سفر به آنتالیا، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از ابلاغ دستورالعمل ها و اقدامات پیشگیرانه این سازمان به منظور جلوگیری از انتقال کرونا از ابتدا تا کنون اطلاع داد.

اجرای دستورالعمل های پیشگیرانه برای جلوگیری از انتقال کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده اظهارداشت: بر اساس انکس های 19 گانه ایکائو، اقدامات سازمان هواپیمایی کشوری در سه حوزه فرودگاه ها، پروازها و پرسنل فرودگاهی و پروازی برمبنای دستورالعمل وزارت بهداشت و همه فرایندهای آن در حال اجراست.

وی توضیح داد: سازمان جهانی هواپیمایی و سازمان جهانی بهداشت هر دو نهادهای وابسته به سازمان ملل هستند که در این رابطه در مواقع لازم بخشنامه هایی را به کشورها ابلاغ می نمایند. در کنار آن دستگاه های مسئول خود را مکلف می دانند در کنار سایر دستگاه ها همکاری لازم را با وزارت بهداشت داشته باشند.

جعفرزاده اضافه نمود: در این ایام هر گونه ابلاغیه ای که وزارت بهداشت ضرورت می داند در جهت اقدامات پیشگیرانه به سازمان ابلاغ و سازمان نیز مجموعه های تحت نظارت خود را ملزم به اجرای این دستورالعمل ها از جمله بخشنامه های پزشکی، دستورالعمل های مقابله با این ویروس و کلاس های آموزشی برای کروی پروازی، راهنمای ضد عفونی هواپیما اعم از بدنه، جایگاه ها و میزهای غذا خوری، کمربند ایمنی، سرویس های بهداشتی و وسایل حفاظتی نیز با همکاری وزارت بهداشت و توزیع فرم های خوداظهاری بین مسافران در حال اجراست.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری توضیح داد: در حال حاضر امکان دریافت گواهی بهداشت برای مسافران به وسیله دفاتر وزارت بهداشت مستقر در فرودگاه ها فراهم است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 821

به "اجرای دستورالعمل های پیشگیرانه برای جلوگیری از انتقال کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای دستورالعمل های پیشگیرانه برای جلوگیری از انتقال کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید