اطلاعات سفر به گرجستان ، تجربه ای متفاوت از سفر به سرزمینی آسیایی (تور گرجستان ارزان)

به گزارش سفر به آنتالیا، بسیاری از افراد علاقمند هستند که از منطقه ها تماشای و تاریخی کشورهای دیگر تماشا نمایند. با توجه به اینکه ما در ابتدا به همه شما پیشنهاد می کنیم که به تماشای های داخل کشور بپردازید که دارای تنوع زیاد و بسیار خوبی است، ولی در کنار آن قصد داریم شما را با کشور های مجذوب نماینده دیگر هم آشنا نماییم. یکی از این کشورها، کشور گرجستان می باشد. گرجستان دارای موقعیتی مکانی در ناحیه قفقاز هست و مرکز آن شهر تفلیس بوده که از جمله شهرهای فوق العاده این کشور است. ما را همراهی کنید تا شما را هرچه بیشتر با جاهای تماشای گرجستان آشنا نماییم. کشور گرجستان شاید دارای مساحت زیادی نباشد، ولی یکی از کشورهایی محسوب می گردد که در هر ناحیه است. دارای آب و هوای متفاوت و زیبایی های بکر و فوق العاده می باشد. از این طبیعت زیبا می توان به رشته کوه های بلند آن اشاره کرد که در آنجا می توان زیبایی را تجربه کرد. از مواردی که در راهنمای سفر به گرجستان باید بدانید، این است که ناحیه ساحتی گرجستان که در حاشیه دریای سیاه است و یا دره هایی که همگی سبز و زیبا هستند، تمامی این ها در کنار هم گرجستان را تشکیل می دهند. در مجموعه اطلاعات راهنمای سفر به گرجستان باید بدانید که گرجستان در واقع از کشورهایی به شمار میرود که در قسمت شرقی اروپا قرار گرفته و در واقع به عنوان یک مرز مابین اروپا و آسیا می باشد. اگر به کشور گرجستان سفری داشته باشید، می توانید شهرهایی را ببینید که وسعت چندانی ندارند ولی دارای پیشینه تاریخی به نسبت قوی هستند. بعلاوه می توانید کلیساهای باشکوه و صومعه های فوق العاده را به نظاره بنشینید که در جاهای دیگر نمی توانید نظیر آن ها را مشاهده کنید. البته نباید فضای طبیعی و جاهای تماشای گرجستان را از یاد ببرید. کوه های مرتفع و بلند که چشم هر بیننده را خیره می نماید و همگان را به تعریف وا می دارد، از جمله موارد دیگری است که در این کشور می توان به آن توجه نمود. غذاهای بسیار خوشمزه به همراه مردمی خوب و دوست داشتنی همگی با آغوش باز از گردشگران استقبال می نمایند و با اخلاق خوب خود همه را شیفته می نمایند. گرجستان را نمی توان یک کشور پیشرفته معرفی نمود، ولی کشوری است در حال توسعه که در این پیشرفت سیر صعودی خوبی را داراست. در مجموعه اطلاعات برترین زمان سفر به گرجستان باید بدانید که اگر بخواهیم به پیشینه پیشرفت این کشور بپردازیم، باید به نیمه قرن 20 میلادی اشاره ای داشته باشیم که صنعت توریسم آغاز به رشد و نمو نمود و مسئولان هم کوشش کردند در بین این تقاضای زیاد، اندکی سطح ارائه خدمات را بالاتر ببرند که این خود سبب رو به جلو رفتن این سیر بود. از همین زمان بود که تعداد گردشگرانی که به این کشور می آمدند هر روز بیشتر از روز قبل می شد و همیشه افرادی بودند که دوست داشتند از جاهای تماشای گرجستان تماشا نمایند. در مجموعه اطلاعات سفر به گرجستان باید بدانید که یکی از کشورهایی که مردم آن علاقه خاصی به سفر به گرجستان دارند، ایران است. افراد زیادی از مردم ایران هستند که برای گذران اوقات فراغت و تعطیل خود به کشور گرجستان می روند و این سفر می تواند یکی از برترین سفرهای خارجی آن ها باشد البته اگر بتوانند هزینه سفر به گرجستان را مدیریت نمایند.

اطلاعات سفر به گرجستان ، تجربه ای متفاوت از سفر به سرزمینی آسیایی (تور گرجستان ارزان)

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

اطلاعات ضروری

در اینجا می توانیم درباره بعضی از اطلاعات مفید در خصوص راهنمای سفر به گرجستان و بهترین زمان سفر به گرجستان صحبت کنیم. برای مثال درباره اختلاف ساعت این کشور با ایران. اگر شما از شهر تهران به سمت گرجستان حرکت می کنید، اختلاف ساعتی نزدیک به نیم ساعت را تجربه می کنید. این کشور در موقعیت زمانی gmt +4 قرار گرفته است که همین امر سبب می شود، نیم ساعت از ایران پیشی بگیرد. زبان رسمی در کشور گرجستان، گرجی است و مردم اغلب با این زبان حرف می زنند. اگر مایل باشید که پول خود را پیش از اینکه به این کشور بروید، تبدیل کنید خوب است مطلعی داشته باشید که واحد پول آن ها لاری است که به شکل (ლ) (GEL) نمایش داده می شود. برای شما که ممکن است احتیاج داشته باشید در این کشور از برق استفاده کنید و در واقع حتما این احتیاج را پیدا خواهید نمود، خوب است بدانید که برق شهری در این منطقه 220 ولت و یا 50 هرتز می باشد و دو شاخه هایی که در این کشور مورد استفاده قرار می گیرند، از نوع c هستند. بعلاوه پریزها هم از همین نوع می باشند. در واقع دو شاخه هستند و نه سه شاخه. برای کسانی که علاقه ندارند، سیم کارت خود را در این کشور روشن کنند و یا اینکه از سیم کارت های گرجی خریداری کنند، باید کد گرجستان را داشته باشند تا به خانواده خود بدهند که در مواقع ضروری بتوانند با آن ها ارتباط داشته باشند. کد این کشور 995+ می باشد. در راهنمای سفر به گرجستان اگر احتیاج داشتید که با مکان های خاص مانند پلیس، آتش نشانی، آمبولانس و یا اینگونه مراکز تماس داشته باشید، نباید شماره های مختلفی را به فکر بسپارید، بلکه تنها 112 را بگیرید تا به همه این ها دسترسی پیدا کنید. در این کشور سمت رانندگی مردم سمت راست است. ممکن است شما سفر خود را به این کشور زمینی انجام دهید و یا هوایی، در صورتی که هواپیما را برای سفر خود برگزیده اید به احتمال خیلی زیاد یا در فرودگاه بین المللی باتومی به زمین می نشینید و یا در فرودگاه بین المللی تفلیس چرا که این دو به عنوان فرودگاه های این کشور شناخته می شوند.

شرایط آب و هوای گرجستان

پیش از این نیز ذکر نموده ایم که آب و هوای گرجستان با توجه به اینکه خیلی وسیع نیست، با تنوع بسکمک همراه می باشد. اگر به سوی غرب این کشور بروید، می توانید آب و هوایی که متعلق به منطقه های نیمه گرمسیری است را مشاهده کنید. در صورتی که به سوی شرق روانه شوید، آب و هوای قاره ای را خواهید دید. در مجموعه راهنمای سفر به گرجستان باید بدانید که در شمال این کشور هوای بسیار سردی را مشاهده نخواهید نمود و شاید از دلایل آن بتوانیم به کوه های قفقاز اشاره کنیم که از وارد شدن این گونه جبهه های هوا به داخل کشور جلوگیری می نماید. در مجموعه اطلاعات باید بدانید که بعلاوه در هنگامی که به منطقه ها با ارتفاع کم و در نزدیکی ساحل می روید، آب و هوایی گرم و با رطوبت بالا را خواهید دید و علت آن نزدیک بودن این منطقه ها به دریای سیاه می باشد. همانطور که مشاهده می کنید، در هر قسمتی آب و هوایی خاص و منحصر به همان نقطه را می توانید، ببینید که از دلایل این پدیده می توانیم به بلندی منطقه ها و فاصله آن ها از سطح دریا و دوری و نزدیکی آن ها به منطقه ها ساحلی اشاره نماییم. یکی از منطقه های که تاثیر دریای سیاه را کمتر در آنجا می بینید، دشت هایی است که در قسمت های شرقی گرجستان قرار گرفته اند. این منطقه ها به علت دارا بودن کوه های سر به فلک کشیده، اندکی از تاثیرات دریا در امان مانده و در آنجا می توانید آب و هوایی قاره ای را مشاهده نمایید. در این قسمت ها اگر تابستان بروید، هوایی با درجه نسبی بین 20 الی 24 درجه سانتیگراد را تجربه خواهید نمود و در صورتی که مقصد سفر شما در فصل زمستان باشد، دمایی معادل 2 الی 4 درجه سانتیگراد معمول این منطقه خواهد بود. در اینجا رطوبت به نسبت کمتر می باشد و بارندگی های خوبی را شاهد هستیم. البته نه چندان زیاد و چیزی در حدود 500 الی 800 میلی متر در هر سال. اگر دوست دارید که آب و هوایی نیمه گرمسیری را در بین جاهای تماشای گرجستان تجربه کنید، می توانید به قسمت هایی در ساحل دریای سیاه یعنی از آبخاز تا منطقه ای در مرز کشور ترکیه و ناحیه ای که به نام زمین های پست کولخیس شناخته می شود، سری بزنید. این قسمت ها به علت نزدیکی به دریا رطوبت به نسبت بالاتری را دارا هستند و به همان نسبت، بارش باران در این منطقه ها بیشتر خواهد بود یعنی در حدود 2500 میلی متر در هر سال. این مقدار بارش که ذکر کردیم، متعلق به بندر شهر باتومی می باشد. پوشش گیاهی این منطقه بیشتر از درخت های نخل است. در بهترین زمان سفر به گرجستان باید بدانید که این منطقه در فصول گرمتر مانند تابستان، دمایی نزدیک به 22 درجه سانتیگراد را خواهد داشت، ولی در فصول سردتر مانند زمستان به چیزی در حدود 5 درجه سانتیگراد می رسد. از این دو ناحیه که اندکی فاصله بگیرید به قسمت های دارای ارتفاع بیشتر می رویم که در سمت غرب و شرق و ناحیه ای در جنوب شرقی گرجستان وجود دارند. این منطقه ها اغلب دارای آب و هوایی نیمه خشک هستند و همین موضوع آن ها را کمی متفاوت تر می نماید.

بهترین زمان سفر به گرجستان

برای کسانی که قصد اقامت در گرجستان و لذت بردن از جاهای تماشای گرجستان را دارند، باید یادآوری نماییم که این کشور به نوعی دارای هر چهار فصل می باشد. یکی از علت هایی که سبب می شود، در کشورها فصل های پر جهانگرد و یا کم جهانگرد تعریف شود، همین مقوله آب و هوا است، یعنی چون در بعضی از کشورها فقط فصول خاصی آب و هوای مناسب دارند و باقی فصل ها برای سفر چندان مناسب نیستند، گاهی شلوغ هستند و گاهی خلوت تر. این در حالی است که این موضوع برای گرجستان تقریبا وجود دارد و در بیشتر روزهای سال می توانید مسافرانی را ببینید که در خیابان های این شهر در حال عبور و مرور هستند. کشور گرجستان در واقع، دارای آب و هوایی نیمه گرمسیری است. در مجموعه بهترین زمان سفر به گرجستان باید بدانید که این موضوع در تمامی منطقه ها آن صدق نمی نماید ولی بیشتر این ناحیه ها این گونه هستند و می توانید در آن ها تنوع را ببینید. در جمع بندی آنچه گفتیم، باید بدانید که برای آمدن به کشور گرجستان با چهارچوبی از نظر زمانی رو به رو نخواهید شد. ولی باز هم با تمام آنچه که گفتیم، اگر خواستار این هستید که نهایت زیبایی این کشور را مشاهده کنید، باید در بهترین زمان سفر به گرجستان به آن سری بزنید تا از جاهای تماشای گرجستان نهایت لذت را ببرید. برای مثال شما در فصل زمستان نمی توانید انتظار زیبایی های بهار و شکوفه های آن را داشته باشید. در مجموع باید بدانید که درست است که این فصل هم به نوع خودش بسیار زیبا هست، ولی همه بسته به این موضع است که شما هدفتان در بهترین زمان سفر به گرجستان ملاقات چه چیزی باشد. اگر فصل بهار را برای سفر به گرجستان برگزیده اید، پیشنهاد می کنیم که ماه مارس تا ماه می را برای این کار انتخاب نمایید. فصل بهار به نوعی از فصل های معتدل به شمار میرود که نه گرمای طاقت فرسای تابستان را دارد و نه سرمای بیش از حد زمستان. اما اگر زمانی که برای این کار برنامه ریزی نموده اید، به ماه های انتهایی بهار ختم می شود، حتما لوازم ضروری برای محافظت از باران را با خود به همراه داشته باشید چرا که در این زمان باران های بیشتری را شاهد هستیم و چتر و بارانی از ملزومات به حساب می آیند. فصل تابستان می تواند دومین انتخاب زمانی شما در بهترین زمان سفر به گرجستان باشد. ماه های ژوئن و آگوست در این حوزه قرار می گیرند. دمایی که شما باید در این فصل پذیرای آن باشید، در حدود 20 الی 30 درجه سانتیگراد خواهد بود. اگر شما در منطقه ای زندگی می کنید که دارای رطوبت کمتری است و با آب و هوای گرمسیری رابطه خوبی ندارید، بهتر است بدانید که مقدار رطوبت در این فصل بالا می رود، مخصوصا اگر محل مورد نظر شما برای گذران تعطیلات منطقه ها ساحلی است. بیشترا در این فصل جاهای تماشای گرجستان به نسبت شلوغ هستند و تعداد جهانگرد در آن ها به بیشترین حد خود می رسد. مورد بعدی فصل پاییز می باشد. اگر می خواهید این فصل کشور گرجستان را ببینید، بهتر است در ماه های سپتامبر الی نوامبر به اینجا سفر نمایید. یکی از ویژگی هایی که این فصل کشور گرجستان دارا می باشد، زیبایی های بی نظیر درختان است. رنگ های ویژه و فوق العاده زیبایی که می توان فقط در این فصل در درختان دید، باران های فصلی که شور خاصی به انسان می بخشد، در کنار مرتع هایی که پر است از درختانی زیبا با رنگ هایی منحصر به فرد نظیر قرمز و یا نارنجی همگی زیبایی خاصی به فصل پاییز این کشور داده است. هشداری دیگری که احتیاج می بینیم، درباره بهترین زمان سفر به گرجستان به شما بدهیم، درباره باران های این منطقه است. حتما با خودتان لباسی مناسب مانند بارانی و چتر را داشته باشید تا در صورت لزوم که حتما اتفاق می افتد، از آن در آب و هوای گرجستان استفاده کنید. اما آخرین زمانی که می توانیم به شما در بین بهترین زمان سفر به گرجستان پیشنهاد کنیم، فصل زمستان است. این فصل که از ماه دسامبر شروع می شود و تا فوریه ادامه می یابد، یکی از سردترین فصول در گرجستان است. اگر بخواهید بدانید دمای هوا در این منطقه را بدانید، باید بگوییم چیزی بین 2 الی 6 درجه سانتیگراد را تجربه خواهید نمود. در مجموعه اطلاعات راهنمای سفر به گرجستان باید بدانید که شب های گرجستان مانند بیشتر منطقه ها سردتر است و دمای هوا حتی به زیر صفر هم می رسد. ممکن است شما هم جز آن دسته از افرادی باشید که از ورزش هایی که در فصل زمستان و به واسطه برف امکان انجام آن فراهم می آید، لذت ببرید. می توانیم این مژده را به شما بدهیم که گرجستان مکان مناسبی برای این گونه ورزش ها خواهد بود چرا که شاهد بارش برف در فصل زمستان در این منطقه هستیم و انواع ورزش ها از جمله اسکی به سهولت در بهترین زمان سفر به گرجستان امکان پذیر خواهند بود.

هزینه سفر به گرجستان

هزینه غذا در آب و هوای گرجستان

بحث غذا در هزینه سفر به گرجستان، مطلب بسیار مهمی است که بسکمک از افراد برای آن ارزش زیادی قائل هستند و در سفر به منطقه ها مختلف کوشش می کنند که از غذاهای مخصوص آن ناحیه حتما امتحان کنند. در خصوص راهنمای سفر به گرجستان می توانیم این موضوع را ذکر نماییم که یکی از نکته های شاخص آن غذاهایی بسیار خوشمزه است که می توان در این کشور میل نمود. پس اینجا مکان مناسبی برای افرادی خواهد بود که از آن ها یاد نموده ایم. تنوع غذاها در این کشور زیاد است و مکان های ارائه دهنده غذا هم به همان نسبت بالا می باشد. از این رو می توانید غذاهای مختلف و خوشمزه ای را در رستوران های متفاوتی میل کنید. ممکن است انتخاب شما رستوران های شیک و وسیع باشد و یا از جاهای دنج و کوچک لذت ببرید، انتخاب با شماست. این نکته واضح است که مبلغی که احتیاج است بپردازید، بسته به جایی که بر می گزینید متفاوت خواهد بود. ممکن است شما نخواهید رستوران ها را انتخاب کنید و برای صرف غذا به دکه های خیابانی بروید. در این صورت هزینه ای به نسبت کمتر را خواهید پرداخت. اگر بخواهیم یک مثال برای رنج قیمت غذاها بزنیم، می توانیم به یک رستوران میانه برای ناهار اشاره کنیم. برای این کار باید مبلغی در حدود 19 لاری را بدهید و یا در صورتی که گزینه شما فست فود باشد و جایی مانند مک دونالد را برگزیده اید، 11 لاری پولی خواهد بود که احتیاج است به صندوق بدهید. در مجموعه راهنمای سفر به گرجستان باید بدانید که با توجه به آنچه گفتیم، می توانیم این نتیجه گیری را داشته باشیم که غذا و نوشیدنی ها در کشور گرجستان دارای هزینه مناسبی است و از این رو می توانید روی این موضوع به عنوان یکی از لذت بخش ترین بخش های اقامت در گرجستان برنامه ریزی نمایید. به شما پیشنهاد می کنیم تا جایی که می توانید غذاهای مختلف را امتحان کنید و نگرانی خیلی زیادی بابت قیمت ها نداشته باشید و فقط از بهترین زمان سفر به گرجستان لذت ببرید.

هزینه اماکن اقامتی در آب و هوای گرجستان

آب و هوای گرجستان بسیار برای مسافرت مناسب است. پیش از این هزینه های غذا را نام بردیم و حالا باید یادی کنیم از هزینه اقامت در بین هزینه سفر به گرجستان. شما می توانید به آسانی مکان مناسبی را برای اسکان خود پیدا کنید. البته باید این را بدانید که همه آن ها، قیمت های یکسانی نخواهند داشت و با توجه به انتخاب شما، هزینه های متفاوتی را شامل می شوند. اگر شما دوست داشته باشید از هتل ها برای اسکان استفاده کنید و هتل انتخابی شما در رنج میانه قرار بگیرد، هزینه ای که احتیاج دارید برای این اسکان در بین هزینه سفر به گرجستان بدهید، از مبلغ 100 لاری شروع می شود و بسته به درجه هتل بالاتر می رود، حتی گاهی 400 لاری هم برای هر شب در هتل های لوکس تر پرداخت خواهید نمود. ولی اگر دوست داشته باشید هاستل ها را انتخاب کنید، برای هر شب مبلغ 70 لاری را از شما خواهند گرفت. در مجموعه اطلاعات راهنمای سفر به گرجستان باید بدانید که البته برای شما صبحانه را به صورت رایگان سرو خواهند نمود. یکی از چیزهایی که بیشتر در این کشور برای اقامت استفاده می شود، بهره بردن از سرویسی است که در آن آپارتمان و اتاق اشتراکی را اجاره می کنند و شما هم می توانید از این طریق اقدام نمایید. این خدمت در بهترین زمان سفر به گرجستان با نام airbnb شناخته می شود.

هزینه حمل و نقل عمومی

اگر علاقمند هستید که هزینه سفر به گرجستان را کمتر نمائید و آن ها را صرف سایر امور مانند خرید کنید، پیشنهاد ویژه ای برای شما داریم. اگر شما مسافرت خود را به طور دسته جمعی و متشکل از یک گروه انجام می دهید، برای رفت و آمد می توانید از وسایل اختصاصی استفاده کنید و از این طریق اندکی هزینه سفر به گرجستان را پایین تر بیاورید. اگر دوست دارید سفرهایی در بین شهرها داشته باشید، از قطار و یا مینی بوس هایی استفاده نمایید که آن ها را با نام marshrutka می شناسند. مبلغی که احتیاج است برای این مینی بوس ها بدهید، در سفرهای بین شهری چیزی در حدود 10 الی 25 لاری خواهد بود و واضح است که این مقدار برای سفرهای داخل شهرها پایین تر خواهد بود و به 7 لاری می رسد.

توصیه هایی برای صرفه جویی در هزینه سفر به گرجستان

بسکمک از افراد هستند که در سفرهای خود دوست دارند، مقدار کمتری پول برای چیزهای غیر ضروری خرج کنند که این موارد می تواند شامل اقامت، غذا و یا حتی رفت و آمد شود. ما در اینجا قصد داریم که به شما راه چاره های جدیدی را ارائه دهیم تا بتوانید تا حد زیادی هزینه سفر به گرجستان را کم کنید.

در هاستل اقامت کنید

پیش از این یادی کردیم از رشد بالای صنعت توریسم در کشور گرجستان. این در حالی است که این رشد فزاینده بر بخش های مختلف تاثیرات بالایی داشته است از جمله در حوزه اقامت. اکنون شما شاهد هستید که گزینه های بسیار زیادی برای اقامت در گرجستان تعبیه شده و می توانند به دلخواه آن ها را انتخاب کنند. از جمله این مجموعه ها می توانیم به هاستل ها اشاره کنیم. این هاستل ها برای جهانگردان می توانند مورد مناسبی باشند. در راهنمای سفر به گرجستان باید بدانید که با توجه به اینکه در آن ها می توان از خدمات مناسبی هم بهره برد، از این رو اگر علاقه دارید که مبلغ کمتری را برای اسکان بپردازید، در هاستل اقامت کنید اما این نکته را از یاد نبرید که مقدار پولی که باید برای اقامت در گرجستان صرف می کنید، خیلی زیاد نیست و از این رو، جای نگرانی نیست و می توانید به راحتی از جاهای تماشای گرجستان لذت ببرید.

خودتان در بهترین زمان سفر به گرجستان آشپزی کنید

باز هم در راستای کمتر شدن هزینه سفر به گرجستان، می توانید تعدادی از وعده های غذایی را خودتان بپزید ولی این پیشنهاد را نداریم که همه آن ها را به این شیوه تهیه کنید، چرا که همانطور که به آن اشاره کردیم، کشور گرجستان دارای تنوع بسیار عالی در زمینه غذایی می باشد و بسیار حیف خواهد بود، اگر شما این غذاها را امتحان نکنید. پس چند وعده را در رستوران ها و کافه ها بگذرانید و در کنار آن آشپزی خودتان را هم به جهت کاهش هزینه سفر به گرجستان داشته باشید.

جاذبه های جهانگردی گرجستان

یکی از منطقه ها بسیار مناسب برای جهانگردان در سال های اخیر کشور گرجستان می باشد که می توان علت آن را پیشرفت بسیار زیاد صنعت توریسم این کشور دانست. ابتدا دوباره یادی می کنیم از موقعیت مکانی این کشور. کشور گرجستان در ناحیه ای با نام قفقاز قرار گرفته است. در واقع مکان قرارگیری آن جایی بین دو دریا است، دریای سیاه و دریای خزر و یکی از منطقه های است که از دیرباز یعنی از زمان حجر همیشه مردم در اینجا زندگی می نمودند. نام جاده ابریشم را بی شک همه شما برای یک بار هم که باشد، شنیده اید. این جاده یکی از مهمترین جاده های جهان برای موردهای تجاری به شمار می آید. قسمتی از این مسیر از کشور گرجستان عبور می نماید. جاده ای پر از رفت و آمد و ویژه که سبب شده که از بسکمک لحاظ این کشور پیشرفت نماید، چه در بحث فرهنگی و چه در خصوص اقتصاد. در کشور گرجستان می توان جاهای تماشای گرجستان را مشاهده نمود که بسکمک از آن ها طبیعی هستند و همین امر را می توانیم یکی از دلایل محبوبیت این کشور بدانیم. در مجموعه راهنمای سفر به گرجستان باید بدانید که از جمله بکرترین قسمت های طبیعت می توان به کوه های بلند و سر به فلک کشیده ای اشاره کرد که تعداد آن ها کم نیست. در کنار آن می توانید سرگرمی های مهیج و ورزش های خاصی را ببینید که همگی متعلق به مکان های باز طبیعت هستند. از جمله قدم زدن در زیبای هایی سرسبز طبیعی، کوه پیمایی، اسنوبرد و اسکی. این موارد از جمله بهترین ها در راهنمای سفر به گرجستان هستند که اغلب جهانگردان مایل به انجام آن می باشند. اما همه گرجستان را کوه ها در برنگرفته، بلکه قسمتی از آن ساحل و بخشی هم منطقه نیمه گرمسیری می باشد. در این قسمت ها هم با توجه به آب و هوای گرجستان و وجود جاهای تماشای گرجستان، این منطقه مورد توجه بسکمک از گردشگر ها قرار می گیرد. در مکان هایی از این کشور می توانید، سایت های را مشاهده کنید که مخصوص باستان شناسی می باشند. بعلاوه می توانیم این کشور را از جمله منطقه های در جهان بدانیم که دارای یکی از مرکز های نو و زیباست که همین امر یکی دیگر از دلایلی می باشد که روزانه افراد زیادی را برای بازدید به این کشور می کشاند. کشور گرجستان درست در جایی واقع شده که مرزی بین قاره آسیا و اروپا به شمار میرود. از این رو در زمان های متفاوت، دارای فرمانروایان مختلفی بوده و سلطنت بسکمک از آن ها را دیده است. اگر اندکی در آثار تاریخی و فرهنگی این کشور نظاره کنید، می توانید ردی از این تغییرات سلطنتی هم مشاهده نمایید که به وضوح در این بناها دیده می شود و توانسته معماری کشور گرجستان را تحت تاثیر قرار دهد. این آثار گاهی شاید به قرن پنج میلادی هم باز گردند و ساخته و پرداخته آن موقع باشند، ولی به هرحال تغییرات فرمانروایی های متفاوت در آن ها دیده می شود. اگر بخواهیم اشاره هم به مرکز کشور گرجستان یعنی شهر تفلیس داشته باشیم، باید ابتدا به آب و هوای آن بپردازیم. این شهر دارای آب و هوایی مدیترانه ای است. اگر به این شهر می روید، یکی از کارهایی که شما می توانید در اینجا انجام دهید و از آن خیلی زیاد لذت ببرید، پیاده روی کردن در خیابان ها و کوچه های زیبای آن است. پس به دل این خیابان ها بروید و در پیچ و تاب آن ها به تاریخ و فرهنگ مردم نگاه کنید. در این بین، می توانید به کافه های این شهر هم سری بزنید و با سفارش انواع نوشیدنی ها و غذاهای محلی و غیر محلی نهایت لذت را از بهترین زمان سفر به گرجستان داشته باشید. شاید بتوان گفت یکی از سرگرمی ها در این شهر امتحان کردن همین خوردنی ها است. در کنار این باید به مردم هم توجه کنید و با آن ها معاشرت داشته باشید. مردم تفلیس بسیار مهربان هستند و علاقه دارند به همه جهانگردان کمک دهند و با آن ها تعامل داشته باشند. این همه آنچه نخواهد بود که در تفلیس با آن مواجهید، بلکه موزه ها و نمایشگاه های هنری هم جنبه دیگری از زیبایی های این شهر می باشد. کار فرهنگی سرگرمیی بعدی می تواند تماشای یک تئاتر عالی باشد که روز شما را تکمیل نماید. در گرجستان می توانید از حمام های ترکی بازدید نموده و از آن ها بهره بگیرید. ساحل هم که بخشی جدا نشدنی از جاهای تماشای گرجستان است. ساحلی زیبا، دنج و چشمگیر که می تواند هر بیننده ای را سر ذوق آورد. ساحل دریای سیاه با گرمای آرامش بخش خود پذیرای شما عزیزان خواهد بود. اگر علاقه به خرید لوازم محلی و بومی منطقه دارید و یا صرفا از تماشای آن لذت می برید، ما می توانیم به شما بازارهای محلی گرجستان را معرفی نماییم تا هم از تماشا آن استفاده کنید و هم با خرید لوازم و اجناسی که همگی تازه و با کیفیتی عالی عرضه می شوند، در هزینه سفر به گرجستان صرفه جویی کنید، اقلامی مانند موز، پرتقال و لیمو تعدادی از آن ها خواهند بود. یکی از نکته های اصلی درباره این کشور مردم آن هستند. برای کسانی که به کشورهای دیگر سفر می کنند و در آنجا به سرگرمی می پردازند، شاید یکی از مسئله های مهم چگونگی برخورد مردم آن ناحیه باشد. هرچه مسالمت آمیزتر و مهربان تر باشند، رفتار بهتری داشته باشند و بیشتر ارتباط برقرار کنند می توانند در جذب گردشگر ها تاثیر مثبت تری داشته باشند. یکی از این کشورها که از این تاثیر به خوبی بهره برده، کشور گرجستان می باشد. شما زمانی که پا به این کشور می گذارید، با استقبال مردم آن روبه رو می شوید که با رویی خوش با شما برخورد می کنند. اگر از مردم مهمان نواز این کشور بگذریم، نمی توانیم از غذاهای بومی عالی این کشور به سادگی عبور نماییم. در کشور گرجستان دو تا از پایه های اصلی صنعت توریسم را آشپزی و فرهنگ تشکیل می دهند. پس زمانی که به این کشور آمدید، به این دو مورد در راهنمای سفر به گرجستان توجه ویژه ای داشته باشید. غذاهای آن را امتحان کنید و با فرهنگ آنکه به نوعی ترکیبی از فرهنگ های متفاوتی چون ایرانی، اروپایی، مدیترانه ای، خاورمیانه ای و قسمت هایی از آسیا است، بیشتر آشنا شوید تا به عمق زیبایی های این کشور بیشتر پی ببرید. با توجه به همه آنچه به شما معرفی نموده ایم، اکنون نوبت آن رسیده که شما را با جاهای تماشای گرجستان بیشتر آشنا کنیم تا بتوانید بیشترین لذت را از آن ها در بهترین زمان سفر به گرجستان ببرید.

قلعه ناریکالا (narikala)

در اولین مورد از جاهای تماشای گرجستان، قلعه ای زیبا را برگزیده ایم که می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما برای بازدید باشد. قلعه ناریکالا (narikala) که به نوعی از اصلی ترین جاهای تماشای گرجستان هم به شمار میرود، در شهر زیبای تفلیس واقع شده و اگر به این شهر سری زدید، قلعه ناریکالا به شدت به شما توصیه می شود. از نظر پیشینه تاریخی ساخت این قلعه به چیزی در حدود قرن چهارم می رسد. در واقع بهتر است، بگوییم که بنای اصلی قلعه در قرن چهارم به وجود آمده ولی در سال های بعد و در زمان های متفاوت حکومتی قسمت های جدیدی به آن اضافه شد که امروزه می توانید آثار آن را مشاهده نمایید. این تغییر و تحولات به همین شکل ادامه داشت تا نهایتا در زمان سلطنت مغول ها نام این اثر هم تغییر کرد و آن را با نام نارین قلعه می شناختند. اکنون قسمتی از این مجموعه تاریخی به سبب زلزله از بین رفته و قابل دسترسی نیست. قلعه ناریکالا که محل قرارگیری آن در جایی بر بالای تپه قرار گرفته و از این رو سبب شده که چشم انداز ای بی نظیر از بالای آن مشاهده شود، شامل بخش های متفاوتی است. چشم انداز ای که می توانید از بالای این قلعه آن را به نظاره بنشینید، چشم انداز ای از شهر تفلیس و رود کر است. در واقع قسمت اصلی قلعه در بین دیوارهایی محبوس شده و در وسط حمام های گوگردی و باغ گیاه شناسی تفلیس می توان آن را مشاهده نمود که با دیوارهایی محبوس شده است. اگر به قسمت پایین دست این قلعه در بین جاهای تماشای گرجستان سری بزنید، می توانید کلیسایی را در بهترین زمان سفر به گرجستان مشاهده نمایید که با نام سنت نیکلاس شناخته می شود که برای پابرجا ماندن هرچه بهتر آن در چند سال گذشته اقدام به ترمیم نموده اند. وقتی به داخل این کلیسا سری می زنید، می توانید نقاشی هایی را مشاهده کنید که به نوعی دیوارها را زینت داده و در آن ها می توان طرح هایی از داستان های کتاب مقدس را دید و در قسمت های دیگر از این نقاشی ها می توانید، تاریخ گرجستان را به نظاره بنشینید.

کوه قازبگی (kazbek)

جاذبه گردشگری بعدی که می توان آن را یکی از جاهای تماشای گرجستان معرفی کرد، کوه قازبگی می باشد. این مکان زیبا محیطی بسیار مناسب برای کسانی است که علاقمند به ورزش و سرگرمی در دل طبیعت هستند و دوست دارند ساعت ها در محیطی زیبا و آرام قدم بزنند و زیبایی ها را مشاهده کنند. اگر به این کشور می آیید، بی شک نباید ملاقات از این کوه را در راهنمای سفر به گرجستان از یاد ببرید و حتما در برنامه خود قرار دهید. اگر بخواهید بدانید که امتداد این کوه به کدام رشته کوه ها منتهی می شود. می توانیم، بگوییم که کوه قازبگی در واقع قسمتی از کوه ها سر به فلک کشیده قفقاز است و از مرتفع ترین کوه ها این ناحیه به شمار میرود و ارتفاع آن به چیزی نزدیک به 5047 متر خواهد رسید. از نکته هایی که می توانیم درباره این کوه عنوان کنیم، زیبایی بی بدیل چشم انداز ها و نمایی است که می توان از آن ببینید. اگر به بالای این کوه بروید، بی شک یکی از فوق العاده ترین نماهای زندگی خود را در آنجا خواهید دید. در قسمت های با ارتفاع کمتر هم می توانید لذت کافی را ببرید در صورتی که از آن دسته نیستید که عاشق صعودند، در این بخش می توانید به پیاده روی و قدم زدن بپردازید و یا بساط یک پیک نیک را فراهم نموده و در محیطی آرام از دور هم بودن لذت ببرید. از نظر موقعیت مکانی این کوه باید ذکر کنیم که کوه قازبگی در قسمت شال شرقی کشور گرجستان قرار گرفته است، جایی که به کشور روسیه بسیار نزدیک است و در حوالی مرز آن محسوب می شود. نکته بعدی که احتیاج است از آن مطلع باشید، مقدار سختی این کوه است که تقریبا به سختی قله های کوه بزرگ اورست نزدیک می باشد. از این رو آن را با نام اورست کوچک می شناسند. ملاقات از آن که از طریق پیاده روی در بین جاهای تماشای گرجستان صورت می گیرد.

اوپفهرستسیخه (uplistsikhe)

مورد بعدی که می خواهیم به شما معرفی نماییم، یک بنای تنها نیست بلکه مجموعه ای از بناهای تاریخی را شامل می شود که با نام شهر اوپفهرستسیخه شناخته می شود و ملاقات از آن سبب کاهش هزینه سفر به گرجستان می شود. این شهر زیبا که از خاص ترین و هیجان انگیزترین جاهای تماشای گرجستان به شمار می آید، بر بلندای یک صخره مرتفع بنا شده و دارای موقعیتی مکانی در اطراف رودخانه کر و در قسمت غربی آن می باشد. شاید بتوانیم از شهر اوپفهرستسیخه با نام وسیع ترین و کهن ترین شهر سنگی یاد کرد که در سراسر جهان وجود دارد. این شهر زیبا درست در دل صخره های بزرگ به وجود آمده و از شاهکارهای زمان خود به شمار میرود. مسئولان در رابطه با این شهر کوشش های بسکمک نموده اند تا بتوانند از آن حفظ و حراست کنند و شاید یکی از کارهای عالی در این زمینه، وارد کردن این اثر زیبا در فهرست آثار جهانی یونسکو باشد. این اتفاق مهم در سال 2007 رخ داد و سبب شد این شهر بیش از پیش به مردم جهان معرفی شود. اگر به این شهر تماشای می آیید، ما به شما بازدید از سرداب ها و تونل ها را پیشنهاد می کنیم. بعلاوه در این شهر منطقه هایی وجود دارد که مردم، در مرنام مذهبی در آن مکان ها قربانی می کنند. یک آیین کهن و دیرینه است که توصیه می کنیم تماشا این مکان ها را از دست ندهید. در ساختار این شهر ترکیب جالبی وجود دارد که باعث حیرت و توجه صاحبان ذوق و علم می شود. در این جا می توانید مدل های متفاوتی از صخره تراشی آناتولی، فلات ایران را مشاهده نمایید اما این تنها نکته در معماری شهر نیست، بلکه تلفیقی از معماری مسیحی و غیر مسیحی در کنار هم از عواملی به شمار میرود که سبب شده، اوپفهرستسیخه به یکی از ویژه ترین جاهای تماشای گرجستان بدل شود.

کلیسای gergeti trinity

در کشور گرجستان تعدادی کلیسای قدیمی دیده می شود ولی یکی از مجذوب کننده ترین آن ها، کلیسای gergeti trinity می باشد که در صورت اقامت در گرجستان نباید ملاقات آن را فراموش نمود. از این کلیسا می توانید چشم انداز های فوق العاده و نفس گیری را مشاهده کنید که سبب می شود، روح و روان شما التیام یابد و آرامش بیشتری را به دست آورید. نمایی که از آن صحبت می کنیم، در واقع کوه های قفقاز خواهد بود که شما در بازدید از قسمت پشتی کلیسا پیروز به تماشا آن خواهید شد. شاید همین چشم انداز سبب شده که گردشگر های زیادی به این منطقه سفر کنند و این کلیسا تا این حد برای آن ها خاص شده است. یکی از دلایلی که شما پیروز می شوید که این نمای زیبا را ببینید، پیروزیت مکانی کلیسا می باشد. این کلیسا در بالای یک تپه قرار گرفته که در قسمت دامنه کوه قازبگی که پیش از این آن را معرفی نموده ایم، می باشد. می دانید که کوه قازبگی دارای ارتفاعی 2160 متری از سطح دریا است و همین امر شاید سبب می شود که بی بدیل ترین چشم انداز ها را به شما هدیه بدهد. کسانی که دوست دارند در دل طبیعت قدم بزنند و پیاده روی داشته باشند، می توانند به این کلیسا بروند زیرا برای رسیدن به این کلیسای زیبا در بین جاهای تماشای گرجستان احتیاج است مسیری را به سمت نقاط بالای تپه بروند که نزدیک به سه ساعت پیاده روی دارد. شاید برای هرکسی آسان نباشد ولی این پیاده روی نتیجه عالی یعنی بازدید از کلیسا را به همراه خواهد داشت. البته می توانید برای اینکه به این کلیسا بروید، از جیپ ها استفاده کنید که در این صورت تنها نیم ساعت را در راه خواهید بود. انتخاب با شما می باشد. کلیسای gergeti trinity امروزه به عنوان یکی از نمادهای ملی کشور گرجستان شناسایی می شود که شاید یکی از دلایل این نامگذاری وجود این کلیسای زیبا در طبیعتی زیبا با نماهایی فوق العاده است. پیشینه این کلیسا در بین جاهای تماشای گرجستان به قرن چهاردهم میلادی باز می شود و برجی در نزدیک این کلیسا واقع شده که به برج ناقوسی معروفیت دارد و آن هم در همان قرن چهاردهم بنا شده است. ما به شما پیشنهاد می کنیم که به هیچ وجه بازدید از این کلیسا را از دست ندهید و راهنمای سفر به گرجستان را با ملاقات از اینجا کامل کنید.

متسختا (mtskheta)

در نگاه اول نام این مکان نظر ما را به خود جلب می نماید و شاید سختی تلفظ آن برای شما جالب باشد ولی اگر بیشتر با اینجا آشنا شوید، چیزهای دیگری به چشم می آید که نام اینجا را تحت شعاع قرار خواهد داد. برای لمس جاهای تماشای گرجستان در راهنمای سفر به گرجستان، احتیاج است که سری به متسختا بزنید. این مکان که در واقع یک شهر قدیمی است جز فهرست آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو هم می باشد و از آن با نام قلب معنوی گرجستان هم یاد می کنند و به یکی از خواستگاه های تاریخی این کشور تبدیل شده که تاریخ ساخت و بنای آن به چیزی در حدود نیمه دوم هزاره اول قبل از میلاد مسیح باز می شود. موقعیت مکانی این شهر در نواحی اطراف ساحل رودخانه کر و آراگوی است که قسمت وسیعی از آن از طریق کوه ها محصور شده و در دورتا دور آن می توانید کوه ها را مشاهده نمایید. پس می توانیم عنوان کنیم که شهر متسختا تنها از دیدگاه تاریخ و پیشینه تاریخی مورد توجه نیست بلکه از دیدگاه طبیعی هم یکی از جاهای تماشای گرجستان در راهنمای سفر به گرجستان به شمار میرود که چشم هر بیننده را به خود خیره خواهد کرد. در داخل این شهر می توانید به بازدید از قلعه های تاریخی زیبا، کلیساها و صومعه های قدیمی بروید که از دیرباز در این شهر بنا شده و امروزه برای ما به یادگار مانده است. با بازدید از این جاذبه ها می توانید به فراز و فرودهای تاریخی گرجستان بیشتر پی ببرید و با آن آشنایی بیشتری پیدا کنید. پس این شهر برای کسانی که عاشق تاریخ هستند، یکی از بهترین نقطه های جهانگردی به شمار میرود.

تفلیس (tbilisi)

در این قسمت کوشش می کنیم که به معرفی شهرهای مهم در راهنمای سفر به گرجستان بپردازیم. یکی از این شهرها که مرکز این کشور هم شناخته می شود، تفلیس است. این شهر یکی از بزرگترین شهرهای کشور گرجستان محسوب می شود. برای کسانی که به کشور گرجستان می آیند، تماشا تفلیس یکی از ضروری ترین کارها محسوب می شود یعنی تماشا زیبایی های این شهر می تواند یکی از لذت بخش ترین لحظات سفر شما را تشکیل دهد. تفلیس را می توانیم به عنوان مکانی برای بازدید از فرهنگ و معماری و تاریخ در کنار هم دانست. اگر برای تماشا این شهر می روید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که از بازارهای کوچک این شهر تماشا کنید. در کنار آن نباید از بازدید قلعه های قدیمی و کلیساهای مجلل و زیبای آن غافل شد. این ها تنها تماشای های این شهر نیستند، بلکه می توانید در اینجا جاذبه های جهانگردی بیشتری را در بین جاهای تماشای گرجستان مشاهده کنید که آماده پذیرایی از شما هستند. شهر تفلیس، دارای کوچه هایی است که در آن ها می توان خانه های قدیمی را دید که در بستری از سنگ فرش کوچه های تنگ از دل زمین بر آمده اند. این خانه در قسمتی از شهر بنا شده که می توانید به خوبی از امکانات عالی و تماشای های آن لذت ببرید. اگر بخواهیم درباره تفلیس یک جمله اصلی را بیان کنیم، باید بگوییم که این شهر در واقع مجموعه ای از گذشته حال و آینده است و می توان در آن به خوبی تاثیر تاریخ را مشاهده نمود. تاریخ رکن اصلی این شهر زیبا است و می توان آن را در تمامی بناهای کهن آن مشاهده نمود. تاریخ غنی با پستی ها و بلندی ها که در معماری های شهر تفلیس به وضوح حس می شود. معماری این شهر نمودی از معماری های متفاوت در اعصار مختلف است. معماری قرون وسطی، معماری نئو کلاسیک و معماری استالینیست از جمله آنچه است که در این شهر و در بین جاهای تماشای گرجستان دیده می شود. این شهر زیبا همیشه پذیرای افراد متفاوتی از جای جای جهان بود که هر کدام از آن ها دارای عقاید مذهب ها و نژادهای متفاوتی بوده و توانسته اند به خوبی در این شهر به زندگی بپردازند. ولی چیزی که امروزه به چشم می آید، تعداد نسبتا زیادی از افراد است که همه مسیحی ارتدکس هستند و از این رو این شهر به نوعی در زمره شهرهای شرقی این آیین شمره می شود. سفر به این شهر فوق العاده که از جاهای تماشای گرجستان هست را در راهنمای سفر به گرجستان از دست ندهید.

باتومی(batumo)

یکی دیگر از شهرهای ساحلی در گرجستان، شهر باتومی است که از معروفیت خاصی در بین جهانگردان برخوردار می باشد. می توانید در این شهر زیبا به گردشگاه های آن سری بزنید و از تماشای های زیبای آن لذت ببرید. در باتومی می توانید به گردشگاه ها بروید و در آنجا پیاده روی کنید. هنگامی که خسته و یا گرسنه شدید، به رستورانی بروید و غذا میل نمایید و یا در کافه ای رو به دریا استراحت کنید و از محیط لذت ببرید. در کل اگر بخواهیم یکی از دوست داشتنی ترین شهرها برای سفر را به شما معرفی نماییم، می توانیم به باتومی اشاره کنیم ولی در عین حال سبب افزایش هزینه سفر به گرجستان می شود. دریایی که نزدیکی این شهر است، می توان یکی از بهترین نقاط برای گذران اوقات فراغت شما باشد که سبب شده، باتومی شهری بندری شناخته شود و با جاذبه های بی نظیر خود دل هر بیننده ای را راضی و خرسند سازد. مهم نیست که چه سلیقه و منشی داشته باشید، می توانید در این شهر زیبا نهایت لذت را ببرید و خیالتان راحت باشد که بهترین خاطره ها را ثبت می کنید. اگر دوست دارید، می توانید به پارک های این شهر هم سری بزنید. این پارک ها که تعدادشان کم هم نیست، مکان بسیار خوبی برای کسانی خواهد بود که همراه خانواده خود به اینجا آمده و علاقه دارند مکانی را بیابند که راحت و با آرامش در آن به سرگرمی بپردازند. پس اگر این گونه هستید، رفتن به آن ها را از دست ندهید. مکان های دیگری که می توانید در باتومی به آنجا سر بزنید، می تواند پارک دلفین ها، پارک آبی، باغ گیاه شناسی باشد. در کنار این مکان ها در بین جاهای تماشای گرجستان و در راهنمای سفر به گرجستان، نباید کلیسا و پل های قدیمی این شهر را از یاد ببریم زیرا از بهترین نقاط برای بازدید به حساب می آیند.

واردزیا (vardzia)

تا به امروز شهرهای زیادی را در گرجستان به شما معرفی نموده ایم که هرکدام از آن ها در نوع خود خاص و با ویژگی های منحصر به فردی شناخته می شدند. حال قصد داریم واردزیا را به شما معرفی نماییم. این شهر که از سنگ بنا شده است، در قسمت جنوبی گرجستان قرار گرفته و در صورتی که مهمان کشور گرجستان هستید، ما سفر به این نقطه را به شما اکیدا توصیه می کنیم. اگر مایل باشید به واردزیا بروید، باید در ابتدا چیزی در حدود 30 دقیقه را پیاده روی کنید و در دل کوه به سمت این شهر سنگی حرکت نمایید. شهری که از خانه هایی متشکل است که به صورت غار هستند و شاید یکی از مواردی که این شهر را خاص نموده، همین خانه ها هستند. در کنار این خانه ها می توانید صومعه ای را ببینید که از نظر پیشینه تاریخی غنی است و سال ساخت آن به قرن دوازدهم میلادی بازمی شود. بعضی از افراد هستند که سفرهایی را دوست دارند که برایشان هیجان و کنکاش را به همراه بیاورد و بتوانند با رسیدن به مقصد و در طول مسیر، اطلاعاتی زیادی را درباره تاریخ آن کشور کسب کنند. از این رو ما به این افراد پیشنهاد می کنیم چنانچه هزینه سفر به گرجستان را به جان خریده اند، سفر به واردزیا را از دست ندهند.

زوگدیدی (zugdidi)

اگر به سمت شمال غرب کشور گرجستان حرکت نمایید، می توانید شهری را ببینید با نام زوگدیدی. این شهر از آن جهت محبوبیت دارد که خواستگاه آثاری تاریخی بیشماری می باشد که همگی آن ها می توانند، نشانه ای عالی از معماری زیبای گرجستان باشند. از این رو می توانیم این شهر را برای داشتن این همه زیبایی معماری، شاخص دانست و به آن سری زد و به تماشای آثار پرداخت که البته سبب افزایش هزینه سفر به گرجستان می شود.

برجومی (borjomi)

اگر دوست دارید به شهری سفر کنید که بتوانید در آن ریلکس کنید و در آب های معدنی آن هم سلامت خود را به دست آورده و هم ساعاتی در آرامش لذت ببرید، ما به شما برجومی را پیشنهاد می کنیم که می توانید در کنار آن از جاهای تماشای گرجستان در راهنمای سفر به گرجستان نیز لذت ببرید و ضمناً در هزینه سفر به گرجستان صرفه جویی کنید. این شهر درست است که زیاد وسیع نیست ولی می توان آن را به عنوان یکی از شهرهای اسپا در قسمت غربی تفلیس دانست. اگر علاقه داشته باشید، می توانید در مجموعه های اقامتی اسکان یابید که در محوطه چشمه های ساخته شده و از این طریق بدون هیچ مانعی به این چشمه ها رفته و از آن ها استفاده نمایید. در صورتی هم که دوست دارید، علاوه بر استراحت به پیاده روی بپردازید و در کنار آن از جاهای تماشای گرجستان در راهنمای سفر به گرجستان استفاده نمایید، می توانید به پارک ملی برجومی رفته و در اینجا از نمای زیبای تپه های آن حوالی استفاده کنید.

رژیم غذایی مردم گرجستان

پیش از این هم به این موضوع اشاره کردیم که در گرجستان غذا نقش اساسی دارد و می توانید بهترین ها را در این کشور میل نمایید. پس تنها تماشا جاهای تماشای گرجستان، معماری اصیل و مردم مهربان آن در اولویت سفر نیست، بلکه آشپزی ویژه و غذاهای خاص این کشور یکی دیگر از عوامل کشش جهانگردان به این سمت خواهد بود. ما به شما اطمینان می دهیم که می توانید یکی از بهترین تجربه ها در حوزه غذا را در این کشور تجربه نمایید و نهایت لذت را از آن ببرید. آشپزی در کشور گرجستان تلفیقی است از چندین سبک متفاوت، یعنی شما می توانید در غذاهای این کشور تاثیر سبک غذایی اروپا و خاورمیانه را در کنار آشپزی اصیل گرجی ملاحظه کنید. از این رو می توان گفت برای ایرانی ها سبک غذایی گرجی بیشتر مورد پسند است و آن را دوست دارند. ممکن است که در سراسر جهان معروفیت غذاهای گرجستان آن طوری که شایسته است، پخش نشده باشد ولی باید بدانید که آشپزی در این کشور نقطه عطفی است که نمی توان به سادگی از کنار آن در راهنمای سفر به گرجستان گذر کرد.

مشهورترین غذاهای گرجی و نقش آن در کاهش هزینه سفر به گرجستان

در هر کشوری می توانید غذاهایی را بیابید که بیشتر مورد توجه افراد بومی و گردشگر ها است و معروفیت بیشتری دارد. گرجستان هم از این قاعده مستثنی نیست. ما در این قسمت از مقاله راهنمای سفر به گرجستان سعی می کنیم معروف ترین ها را برای شما معرفی نماییم تا زمانی که به این کشور سفر نمودید، به آسانی انتخاب کنید. غذاهایی که در این فهرست مشاهده می کنید را حتما بخورید.

کاچاپوری (khachapouri)

اولین گزینه ای که قصد داریم به شما معرفی نماییم، غذایی است سنتی و مشهور که کسانی که به گرجستان سفر نموده اند حتما با آن آشنایی کامل دارند. این غذای بسیار خوشمزه که خوردن آن در بین مردم رواج بسیار دارد، کاچاپوری نام دارد و مواد تشکیل دهنده آن شامل نان و پنیر است. البته نه به همین سادگی. در این غذا خمیر نان را آماده می کنند و داخل آن را با پنیرهای مخصوص پر می کنند. این نان در سراسر گرجستان پخته و آماده می شود. البته همین پراکندگی طبخ سبب می شودکه انواع متفاوتی را ببینید که دارای طعم ها، نام ها و قیافه های مختلفی هستند ولی پایه همه آن ها همین خواهد بود. ممکن است گاهی به این غذا اندکی تخم مرغ پخته شده اضافه شود و البته مقدار بیشتری پنیر. کاچاپوری را تنها در گرجستان نمی بینید بلکه می توانید در روسیه هم آن را میل نمایید و بعلاوه به عنوان یکی از غذاهای خیابانی در کشور ارمنستان شناخته می شود و می توان آن را در کافه ها و رستوران ها نوش جان نمود. همانطور که اشاره کردیم، این غذا از محبوبیت بالایی برخوردار است به نوعی که بر طبق آخرین نظر سنجی که در سال 2009 در گرجستان درباره این غذا انجام شده، مردم این کشور اظهار داشته اند که علاقه شان به کاچاپوری بسیار بیشتر از پیتزا است و این تقریبا نظر چیزی نزدیک به 88 درصد از مردم این کشور بوده و خوردن آن سبب کاهش هزینه سفر به گرجستان می شود.

خینکالی(khinkali)، دامپلینگ گرجستانی

در ابتدا احتیاج است که شما را با واژه دامپلینگ بیشتر آشنا نماییم تا بعد درباره هزینه این غذا در بخش هزینه سفر به گرجستان صحبت کنیم. غذاهای خمیری را که با انواع مواد پر می کنند، با این نام می شناسند. خینکالی هم در واقع نوعی دامپلینگ به شمار میرود که نکات مشترک بسکمک با دیم سامک دارد و یکی از غذاهای بسیار محبوب و خوشمزه در کشور گرجستان به شمار میرود که در بیشتریت رستوران ها و در واقع در همه آن ها وجود دارد و شما احتیاج نخواهید داشت برای تست آن در پی مکان سرو بشد. هرجا که بروید آن را می فروشند. اگر دوست داشته باشید از طرز تهیه این غذا مطلعی یابید، باید بگوییم که برای تهیه خینکالی نوعی خمیر را آماده می کنند و سپس داخل آن را با گوشت و ادویه های متفاوت پر می کنند. ممکن است شما از آن دست افرادی باشید که به گوشت علاقه ندارند و یا به طور کل گیاه خوار هستند و با شنیدن مواد اولیه ای که به آن اشاره کردیم، از خوردن این غذای لذیذ صرف نظر کنید ولی بهتر است دست نگهدارید چون شما می توانید نوعی از خینکالی را سفارش دهید که در آن هیچ نوع گوشتی وجود ندارد و تنها با سبزیجات، قارچ، پنیر، سیب زمینی و ادویه ها تهیه می شود. اگر به کشور گرجستان سری زدید ما به شما توصیه می کنیم که حتما از این غذا در بهترین زمان سفر به گرجستان میل کنید که پشیمان نخواهید شد.

چورچخلا (churchkhela)

تا اینجا هر چه به شما معرفی نمودیم در حوزه غذا بود. حال نوبت شیرینی است یکی از شیرینی هایی که بسیار خوشمزه است و در صورتی که آن را نخورید، پشیمان خواهید شد و ضربه ای به صرفه جویی در هزینه سفر به گرجستان نمی زند، چورچخلا می باشد. شکل ظاهری این شیرینی بسیار خاص است و قیافه ای نزدیک به شمع دارد. اگر بخواهید از مواد تشکیل دهنده آن مطلع شوید، باید بگوییم که از آرد، شیره یا پوراب انگور و مغزهای متفاوت درست می شود و طرز تهیه آن به این صورت خواهد بود که مغزهای مختلفی که را که دوست دارند بر روی یک نخ سوار می کنند و مانند تسبیح به نخ می آویزند و بعد از این کار آن ها را در یک محلول که از آرد و عصاره انگور درست شده می خوابانند تا همه جای آن به مخلوط آغشته شود بعد از این مرحله دیگر کاری نمی ماند و می توان آن را به حال خود رها نمود تا خشک شود و آنگاه آماده می باشد و یکی از خوردنی های رایج در زمان لذت بردن از جاهای تماشای گرجستان است.

لوبیو (lobio)

در مجموعه اطلاعات بهترین زمان سفر به گرجستان باید بدانید که بسکمک از افراد هستند که نمی توانند گوشت مصرف کنند، به علت بیماری خاص یا نوع سلیقه غذایی و یا شاید مذهب خاص خود، از این رو علاقمند هستند که با غذاهای گیاهی هر کشوری بیشتری آشنا گردند. این غذایی که ما قصد داریم هم اینک به شما معرفی نماییم از جمله غذاهای گیاهی است که بسیار لذیذ می باشد و طعم فوق العاده ای دارد. لوبیو که در واقع در دسته خوراک ها جای می گیرد، از جمله غذاهایی است که به شکل بومی در کشور گرجستان طبخ می شود و علاوه بر افراد عادی مورد علاقه افراد گیاهخوار است و از خوردن آن احساس رضایت دارند. مواد اصلی تشکیل دهنده این غذا لوبیا که ماده اصلی است، پیاز، گردو، گشنیز، سیر و جعفری است. این خوراک بسیار عالی را می توانید به دو شکل میل نمایید هم سرد و هم گرم. در گرجستان به طور کلی ادویه ها جایگاه ویژه ای دارند و در بیشتر غذاها از آن ها استفاده می شود. لوبیو هم از این قاعده مستثنی نیست ولی ادویه های تند آن به نسبت کمتر است و در واقع تندی را حس نخواهید کرد.

چاکاپولی (chakapuli)

در مجموعه اطلاعات سفر به گرجستان بدانید که اکنون نوبت چاکاپولی برای صرفه جویی در هزینه سفر به گرجستان است. این غذای لذیذ که از گوشت گوسفند تهیه می شود، از جمله غذاهای معروف کشور گرجستان می باشد. البته ممکن است به جای گوسفند از گوشت گاو هم بهره ببرند، ولی مواد همیشگی آن پیاز، آلوچه، فلفل و ترخون می باشد. در مجموعه اطلاعات سفر به گرجستان بدانید که در این غذا هم از ادویه ها استفاده می شود و در کنار آن برای هرچه خوشمزه شدن غذا از سبزی های خوش بو مانند نعناع، ریحان و سیر هم استفاده می شود. کسانی که این غذا را برای بار اول تست می کنند، متوجه می شوند که وقتی می گوییم آشپزی در گرجستان یک اصل اساس هست، به چه معنا است و تفاوت ها را با منطقه ها دیگر جهان به خوبی می فهمند.

ساتسیوی(satsivi)، مرغ با سس گردو

در مجموعه اطلاعات سفر به گرجستان بدانید که غذاها هم فصل دارند، یعنی با توجه به طبع انسان در فصل گرم و سرد برای اینکه سازگاری داشته باشند. هر غذایی ممکن است، خوب نباشد که در هر فصلی میل کنید. یکی از غذاهایی که بهتر است در فصل زمستان آن را در آب و هوای گرجستان نوش جان نمایید، ساتسیوی می باشد. در غذای بسیار خوشمزه ای که مواد تشکیل دهنده آن گوشت مرغ است، گاهی ممکن است از بوقلمون هم استفاده شود. در کنار یک سس بسیار عالی که از گردو، سیر و سبزی های معطر به دست می آید، این مواد در مجموعه جای می گیرند و با نام سانسیو شناخته می شوند که دارای طعمی بینهایت خوشمزه است. ممکن است در کشورهای دیگر هم این غذای لذیذ را مشاهده نموده باشید و آن را میل نموده و لذت برده باشید، ولی خودتان بهتر می دانید که اصولا هر غذایی در زادگاه خود طعمی لذیذتر خواهد داشت. نکته بعدی که باید بدانید، درباره سس این غذا است. در کشور گرجستان مردم اغلب ساتسیو را در روزهای کریسمس و سال نو تهیه می کنند و در کنار خانواده خود از خوردن آن لذت می برند.

متسوادی(mtsvadi)، شیشلیک گرجستانی

در مجموعه اطلاعات سفر به گرجستان و هزینه سفر به گرجستان باید بدانید که آخرین غذایی که قصد داریم به شما بگوییم، متسوادی خواهد بود که تهیه آن مورد مناسبی برای صرفه جویی در هزینه های سفر به گرجستان نیست. این یکی از غذاهایی معروفی است که می توانید آن را در بیشتر غذا فروشی ها ببینید. این غذا را در رده کباب ها تقسیم بندی می کنند و با توجه به اینکه شما از چه نوع گوشتی لذت می ببرید، می تواند ماده اصلی آن متفاوت شود. بیشتر مردم به غذاهایی که با گوشت تهیه می شوند، علاقمند هستند. از این رو می توان گفت این غذا مطابق با سلیقه این افراد می باشد. پیش از اینکه غذا آماده شود، باید گوشت ها در مایه مخصوص خوابانده شوند تا مزه دار شوند. این مایه از سرکه و میوه های ترش تشکیل می شود. بعد از اینکه به خوبی گوشت ها طعم دار شدند، آن ها را دانه دانه بر روی سیخ های مخصوصی سوار می کنند و مانند کباب های ایرانی بر روی آتش می گذارند تا بپزد و آماده سرو شود.

منبع: همگردی
انتشار: 12 دی 1401 بروزرسانی: 12 دی 1401 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2212

به "اطلاعات سفر به گرجستان ، تجربه ای متفاوت از سفر به سرزمینی آسیایی (تور گرجستان ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات سفر به گرجستان ، تجربه ای متفاوت از سفر به سرزمینی آسیایی (تور گرجستان ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید